Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsella silmätulehdus, miten saa laitettua tipat?

Vierailija
30.05.2011 |

Alkaa huutamaan heti kun yrittää tippoja laittaa ja puristaa silmät tiukasti kiinni. Kaikki lääke valuu kyynelten mukana pois.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun niitä pitää niin usein laittaa, ettei nukkuessakaan voi "huijata".



Eka kerta se aina pahin on, toivottavasti helpottaa jatkossa.

Vierailija
2/9 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsille on aina määräty eri vaihtoehdoista ne rasvaiset, joita ei tarvitse laittaa 5 kertaa päivässä (kuten esim. Oftan Akvakol). Silloin voi pistää lapsen nukahdettua ja toisen kerran taistella sitten aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaamaan lattialle tai sängylle. Itse lapsen päälle siten ettei lapsi pysty heiluttamaan käsiä tai jalkoja. Tietenkään ei paineta lasta omalla painolla niin että sattuu tms. Toisella kädellä silmäluomet auki ja toisella kädellä reippaasti tippa silmään. Ei haittaa vaikka itku tulee, kun se lääke on jo ehtinyt levitä sinne silmään. Ei lääkkeiden kanssa voi vitkutella ja voivotella, ne on annettava.

Vierailija
4/9 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä tein. Poika sai keksin molemmista silmistä. Ajan mittaan helpottui ja lopussa unohtui joskus se keksikin. Alussa oli siltikin vaikeaa ja melkoista räpellystä :(



Ota mitä tahansa, mistä lapsi tykkää ja lupaa se sitten tippojen laiton jälkeen.

Vierailija
5/9 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille taas lääkäri sanoi, että paranee kyllä muutenkin (vaikka en meinannut uskoa). Pesin sitten vain rähmät pois (ihan kunnon vesipesu, ei pyyhintä) 2-3 kertaa päivässä, kun ei vauvalle (tässä tapauksessa) saanut tippojakaan laitettua. Parani tosiaan itsestäänkin hyvin pian, muutamassa päivässä.

Vierailija
6/9 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin puolitoistavuotiaalle takaapäin, kun ei osannut aavistella pahaa. Tuon ikäistä kun ei voi vielä uhkailla, kiristää tai lahjoa puhumattakaan järjen puhumisesta. Isommalle nuo toimivat.



Eiväthän tipat tulleet oikeaoppisesti alaluomen alle, mutta ajattelin, että kyllä osa sinne silmään kuitenkin kulkeutuu, jos ylipäätään silmään osun. Tulehdus parani näinkin. Paksua tököttiä sohin silmiin yöksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivossa pitää silmiä auki hetken.

Vierailija
8/9 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten laitoin pumpuliin reilusti tippaa, pieneen alaan, että se kostuu kunnolla ja painelin sillä silmät ja kyynelkanavat. Tietysti omat pumpulit kummallekin silmälle jne. Ei ehkä mennyt oikein, mutta lääkettä tuli silmiin ilman traumoja. Isommalle lapselle pyydän pitämään silmää kiinni ( lapsi selällään) ja tipautan tipat silmän sisänurkkaan kumpaankin silmään, kun hän avaa silmät lääke menee silmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettiin lapsi makaamaan sohvalle, isä piti nappulaa paikoillaan kun minä laitoin tipat. Huusi ja rimpuili sen minkä kerkes mutta lääkkeet saatiin joka kerta laitettua.