Voiko raskaana laihduttaa?
Miten saisin painoni tippumaan, kun odotan vauvaa? Onko laihduttaminen "turvallista"?
Olen jo yhden lapsen äiti ja aikasemmasta raskaudesta tuli painoa lisää yli kymmenen kiloa. En halua näyttää rumalta valaalta. Auttakaa. :)
Kommentit (35)
ok. eli ylimääräiset voit jättää pois mutta muista syödä tarpeeksi hyvää rasvaa että saat vitamiinit talteen.
ei kannata tehdä liian suuria muutoksia koska raskaus on stressi elimistölle mutta niin on myös laihdutus..voi myös aiheuttaa hepatoosin tms
raskausaikana laihduttamisesta, mutta sikiölle siitä on haittaa. Niukka ravinnonsaanti raskausaikana muuttaa sikiön aineenvaihduntaa ja altistaa lapsen myöhemmällä iällä sydän-ja verisuonitaudeille sekä ylipainolle.
Minä kysyn nyt ihan ystävällisesti, että jos et ole tässä lasten välissä laihduttanut, niin mikä pakko juuri nyt on laihduttaa? Painonnousun voi pitää maltillisena, mutta laihduttaminen juuri kriittisenä aikana ei minusta ole kovin viisasta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2011 klo 18:56"]
mutta minulla oli vähän ylipainoa, kun tulin raskaaksi. Ekat viikot paino tippui ihan sillä että muutin ruokailutottumukset terveellisemmiksi ja join sairaasti vettä. Loppuraskaudessa sitten napsahti +18kg...
[/quote]
Hah tais pulla maistuu!!
Yksinkertaisia perusjuttuja kannattaa varmasti noudattaa, paljon kasviksia, täysjyväviljoja kohtuullisesti, kevyitä proteiineja, sallittuja kaloja, hyviä rasvoja maltillisesti (rypsiöljy, oliiviöljy, avokado, pähkinät ja siemenet) ja juomana vesi tai maito. Mahdollisimman vähän sokeria, tyydyttynyttä rasvaa ja valkoisia jauhoja. Lautasmalli, jokaisella aterialla hiilareita, proteiinia ja reilusti kasviksia, 4-6 ateriaa päivässä.
Joka päivä jonkinlaista liikuntaa kunnon mukaan, kävelyä, sauvakävelyä, pyöräilyä, uimista, jumppaa, mammajoogaa jne. Vähintään 20 minuuttia. Käy kurkkaamassa http://www.fitpregnancy.com/
Älä pidä itseäsi nälässä, riittää että syöt ja liikut järkevästi. Tärkeintä on kuitenkin sun ja vauvan terveys.
pudottanut painoani ennen raskautta 7 kiloa.
Se pakko on nyt jatkaa siitä mihin olen jäänyt.
En halua tulla lihavammaksi. Ja haluan näyttää terveeltä ja tuntea itseni terveeksi.
läski katoaa.
Mulla ei paino noussut raskauksien aikana kuin 6 kg kun uin joka pv tunnin.Vaikka siis ei olisikaan vielä muita lapsia? Tunnin uinti tarkoittaa minimissään 2 tunnin reissua kaikkine "säätöineen".
ui vaikka joka toinen pv !!!elämä on valintoja!!lopeta roikkuminen netissä ja keskity olennaiseen
läski katoaa.
Mulla ei paino noussut raskauksien aikana kuin 6 kg kun uin joka pv tunnin.Vaikka siis ei olisikaan vielä muita lapsia? Tunnin uinti tarkoittaa minimissään 2 tunnin reissua kaikkine "säätöineen".
ui vaikka joka toinen pv !!!elämä on valintoja!!lopeta roikkuminen netissä ja keskity olennaiseen
Vierailija kirjoitti:
Sokeri on se joka lihottaa, ei rasva
Laihduttaminen raskaana ollessa on hengenvaarallista.
Suosittelen kasvipohjaista ruokavaliota ja sitä että syö aina kun on nälkä. Kalorien lasku ei ole hyvästä. Hiilareitakaan ei tarvitse välttää kun ei ole eläinrasvoja verenkierrossa blokkaamassa sokeriaineenvaihduntaa.
Ei ole turvallista. Tutustu miten kävi Hollannin nälkätalven aikana. Lapsen genomi ohjelmoituu epigeneettisesti siten, että se luulee syntyvänsä alienergiseen maailmaan. Tuloksena diabetestä, lihavuutta ja mielenterveysongelmia.
Tutustu ensin Barkerin hypoteesiin.
Lue sitten miten raskaudenaikainen ruokavalio ja varhaislapsuuden ympäristö ohjelmoi lapsen geenejä siten, että he sairastuvat https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1719685/pdf/v089p00938.pdf
Lisää tutkimuksia:
Persistent epigenetic differences associated with prenatal exposure to famine in humans
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2579375/
Rintaruokinta ja lihavuus
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1117280/
Oikeaan aikaan tehty interventio äidin raskauden aikana parantaa lapsen terveyttä
www.cell.com/trends/endocrinology-metabolism/pdf/S1043-2760(10)00052-4…
Vaikka siis ei olisikaan vielä muita lapsia? Tunnin uinti tarkoittaa minimissään 2 tunnin reissua kaikkine "säätöineen".