Syntyykö nykyään enemmän pelkästään yhtä sukupuolta samaan perheeseen?
Omassa kaveripiirissäni on aika kummallinen ilmiö; samoihin perheisiin tuntuu syntyvän vaan samaa sukupuolta. Kymmenestä kaveristani vain kahdella on sekä tyttö että poika, vaikka kaikilla on vähintään kaksi lasta. Koska otanta on näin pieni, niin kyselen että miten muiden kaveripiireissä on lapsien sukupuoli jakautunut?
Kommentit (28)
mummollani on 4 poikaa, ei tyttöjä.
Isoäidilläni on 4 poikaa ja 2 tyttöä.
Mummon 2 poikaa tekivät lapsia, molemmilla 1 tyttö ja 1 poika.
Isoäitini 3 poikaa tekivät lapsia,
ensimmäisellä 2 poikaa, toisella 1 poika ja 1 tyttö, kolmannella 3 poikaa ja 2 tyttöä.
Isoäitini 1 tyttö teki lapsia, 1 poika ja 2 tyttöä.
Eli isovanhempieni poikavoittoisuudesta riippumatta melko tasan menee.
Toisaalta taas ystävälläni on 1 poika ja 3 tyttöä ja hänen miehensä veljellä on 5 tyttöä.
Melkoisia neitipalleja ne veljekset :D
että kaikkien suurin piirtein ikäisteni ystävien ja sukulaisten ensimmäinen on poika. Osalla myös toisena lapsena poika, osalla tyttö.
Minun kaveripiirissäni siis kaikilla muilla on kaksi poikaa, paitsi näillä kahdella, joilla siis ensimmäinen tyttö ja toinen poika. Tänä vuonna moni on saanut toisen tai kolmannen lapsen, ja kaikki siis poikia. Ollaan vähän ihmetelty sitä, mutta tosiaan kun mun kaveripiiri on pieni ( ja kun esikoinen on poika, sitä tutustuu paremmin poikien äiteihin) niin en tästä sen suurempia johtopäätöksiä vedä. Aika hauskaa muuten, että noi kaksi tytön äiti on molemmat sairaanhoitajia, ja kaikki muut äidit ovat miesvaltaisella alalla töissä (suurin osa insinöörejä).
Meillä on myös äidinpuolen suvun serkuille syntynyt pelkästään poikia (yhteensä kahdeksan putkeen) ja miehellä on pelkkiä veljiä (samoin kuin minulla). Tämä kaikki on tietenkin vaan sattumaa, mut olen niin miesten ja poikien ympäröimä, että aina aivan hämmästyttää, että joku on saanut aikaiseksi tytön, ja jotkut useammankin. ;)
tyttö ja poika on suuri unelma, jonka vain harvat saavuttaa. Niin selvästi oli kaveripiirissäni ja omassa suvussani aina samaa merkkiä lapset.
Mutta nyt mulla itelläni on tyttö ja poika, ja suurimmalla osalla kaveripiiristä myös. Ja nyt olen ihmetellyt, miten lähes kaikki järjestään saavat sen halutun yhdistelmän
Silmiinpistävää on että kaikkien suurin piirtein ikäisteni ystävien ja sukulaisten ensimmäinen on poika. Osalla myös toisena lapsena poika, osalla tyttö.
Omassa lähipiirissäni on vasta yhdellä parilla 2 lasta, muilla 1. Ja ihan kaikki lapset on tyttöjä. Olihan se kiva aluksi ostella prinsessamekkoja lahjoiksi mutta nyt alkaa tulla korvista. Nyt on veljen vaimo ekaa kertaa raskaana ja olen odottanut tädiksi tuloa kuin kuuta nousevaksi (itse en taida koskaan päätyä äidiksi). Ja taas on tyttö tulossa ja äitinsä pitää itsekin erityisen paljon vaaleanpunaisesta. Röyhelöhelvettiä luvassa siis. =D
eivätkö miehen siemenet nykypäivän käsityksen mukaan enää vaikutakaan lapsen sukupuoleen?
enemmän testosteronia kuin tyttöjä saavilla kanssasisarillaan. t.kahden pojan äiti
ja tosiaan, enemmän meilläkin yhden sukupuolen lapsiperheitä kuin molempia perheessä. Kolmella perheellä on kaksi tyttöä ja kahdella kaksi poikaa, kahdella on molempia ( +meillä)