Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä välipalaksi taaperolle ja leikki-ikäiselle? ov

Vierailija
22.06.2011 |

Vanha aihe varmasti mutta kaipaisin uusia vinkkejä mitä noille antaisi välipalaksi. Kyseessä 3,5v ja 1,5v lapset jotka syö leipää jo aamu- ja iltapalaksi joten en viitsisi leipää syöttää vielä välipalaksikin. Hedelmiä menee mutta tuntuu että yksi omppu tai bansku ei riitä välipalaksi vaan varsinkin isompi pyytää jotain lisäksi. Mutta mitä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jugurtit ja viilit ovat siitä käteviä, että niissä lukee suoraan ja suomeksi paljonko sisältävät sokeria. Niissä on suuria eroja, kun vain vaivautuu lukemaan pakkausten tekstit. Maustamattomat on tietysti kotona käteviä, kun löytyy sopivat mausteet vaikka pakastemarjoista, mutta matkalla/kaupungilla on kätevää ostaa valmiiksi maustettuja. Meillä 2v lapsi syö matkoilla vauvanruokaosastolta ostettuja jugurtteja, koska niissä ei ole sokeria, hyvä vaihtoehto joskus vaikka tavallisia jugurtteja kalliimpia ovatkin.

Vierailija
22/26 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla mutta sinulla saattaa olla hieman vääristynyt kuva terveellisyyksistä yms jos takerrut vaikkapa pannarin ravintoarvoihin ja rasvaisuuteen, johtunee mainitsemastasi lihavuudestasi.

Niinhän mä jo veikkasin että oma suhteeni ruokaan ei ole ihan terve. Lisäksi lähipiirissä on jos jonkinlaista karppausintoilijaa jne, niin onhan se vaikea nykymaailmassa tietää mikä sitten on oikeasti terveellistä ja mikä ei.

Mutta siis, kyllähän mä nyt osaisin lapsilleni keksiä herkkuja tietenkin. Helposti itsellenikin selitän että "ei se nyt ole paha jos otan jätskiä tän kerran." Mutta kun niistä pienistä puroista ja yksittäisistä kerroista muodostuu kuitenkin se jokapäiväinen ruokavalio! Ja kaipaisin siis nimenomaan jotain ymmärrystä siitä mitkä on sellaisia terveellisiä välipaloja (muut kuin juurespalat) :) Tai sit kaipaan vain rohkaisua siihen että nämä mun tarjoamat on ihan normaaleja ja tavallisen terveellisiä.

Mun mies karppaa ja kerran meinasi ihan kilahtaa kun olin antanut lapsille jätskiä kahtena päivänä peräkkäin... hänen mielestään jäätelö on sellainen herkku jota syödään max kerran viikossa. Ja periaatteessa itsekin olen samaa mieltä. Mutta helppo se on miehen paasata kun ei hänen tarvi olla joka päivä keksimässä sitä välipalaa. (Tuolla keittiössä isompi nyt juuri huutaa vieläkin välipalaa, söi yhden banaanin. Ja nyt mulla on pulma, mitä annan.)

Kyllähän mä sen ymmärrän ettei mikään yksittäinen ruoka tee kenestäkään lihavaa. Itse olen varmaan vain syönyt liian paljon niitä kaikkia yksittäisiä ja siksi olen lihonut. Esim. pannukakkua saattaisin vetää puoli peltiä kerrallaan...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruis oli siis pannassa esikoisen allergian takia. Vaaleaa leipää leivon usein itse, silloin käytän täysjyvävehnää ja hiivaleipäjauhoa, grahamia jne. Riisi on aina tummaa (puurossa) tai täysjyvää, mannaryynit on tummaa. Kyllä mä tiedän nämä perusasiat varmaankin.

Viiliä ei isompi suostu syömään, olen muutaman kerran yrittänyt tarjota mutta ei tykkää. Jotain kauramuroja meillä on ja etenkin pienempi tykkää niitä syödä ihan kuiviltaan. Isommalle maistuu välillä weetabix jugurtin kanssa.

Kananmunasta tykkää mutta vain valkuaisesta, keltuaiset jää syömättä. :)

ap

Vierailija
24/26 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tykkää porkkanaletuista ja jugurteista.

Vierailija
25/26 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäpiltit, niitä voi sekottaa myös puuron sekaan. 

Vierailija
26/26 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs fitness mutseja täällä oikee on?? Antakaa lasten syödä niitä pannareita ja suklaa muroja ja kiisseleitä...Miettikää lapsianne mitä haluavat välipalaksi, ettekä mitä itse! Se nyt vaarallista ole jos viikossa 2-3 kertaa syövät jotain herkku välipaloja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän