Toinen vauva tulossa vaikka ensimmäinen vasta 5 kk
Näin pääsi käymään ja iloinen asiahan tämä on, vanhemmasta pojasta tulee isoveikka! Ainut asia on se, etten tiedä kuinka pitkällä olen. Ensiviikolla ultraan, jännittävää!
Kommentit (49)
Meillä ikäeroa nuorimmilla 1 v 2 kk. Tukiverkko olematon. Ensimmäisestä vuodesta minulla ei juurikaan ole selkeitä muistikuvia. Vauva oli vaativa, ja nukkui todellä huonosti; heräsi ensimmäiset 10 kk tunnin välein. Lapsen isästä ei ollut meidän tilanteessamme apua, sillä vauva vaati rintaa koko ajan. Vanhempi lapsi muuttui vauvan synnyttyä myös vaativaksi. Lopputulema oli, että loukkasin itseni väsymyksen vuoksi niin, että sain neuvolan kautta hoitoapua kotiin. Tämä auttoi ja jaksoin eteenpäin.
Nyt lapset ovat mainio parivaljakko! Iloa riittää heidän tempauksiaan seuratessa. En voi todellakaan sanoa, että "päivääkään en vaihtaisi pois", mutta olen onnellinen, että meillä on juuri nämä muksut!
Meillä ikäeroa nuorimmilla 1 v 2 kk. Tukiverkko olematon. Ensimmäisestä vuodesta minulla ei juurikaan ole selkeitä muistikuvia. Vauva oli vaativa, ja nukkui todellä huonosti; heräsi ensimmäiset 10 kk tunnin välein. Lapsen isästä ei ollut meidän tilanteessamme apua, sillä vauva vaati rintaa koko ajan. Vanhempi lapsi muuttui vauvan synnyttyä myös vaativaksi. Lopputulema oli, että loukkasin itseni väsymyksen vuoksi niin, että sain neuvolan kautta hoitoapua kotiin. Tämä auttoi ja jaksoin eteenpäin.
Nyt lapset ovat mainio parivaljakko! Iloa riittää heidän tempauksiaan seuratessa. En voi todellakaan sanoa, että "päivääkään en vaihtaisi pois", mutta olen onnellinen, että meillä on juuri nämä muksut!
Harmi tuo teidän alkuvaikeutenne, mutta niinkuin aikasemminkin täällä ollaan puhuttu, että kaikki lapset eivät ole vaativia/vaikeita niinkuin ei tuo meidän ensimmäinen ainakaan!
vaikka 10 lapsen kanssa jos lapset ovat terveitä.
Itselläni ei valitettavasti ole ollut niin hyvää tuuria.
Ykkösellä allergioita ja koliikki, kakkonen, joka 1v 2vko nuorempi kärsi pahoista allergioista ja infektiokierteestä heti vauvaiästä asti(eli 3vko) kolmoset, joista toinen kuoli 10vrk iässä, olivat keskosia ja sen tuomista ongelmista kärsittiin pahemmin ensimmäiset kolme vuotta(kolmonen on 1v2kk nuorempi kuin kakkonen)
Nykyään on helpompaa ja lapset viihtyvät hyvin keskenään eivätkä enää sairastelekkaan niin paljoa.
mennyt mitenkään "sumussa" tms., hyvin nukkuvia lapsia kun ovat aina olleet. Muistakaa nyt, että lapsetkin ovat hyvin erilaisia, ja kaikki vauvat eivät herää kymmentä kertaa yössä tai kärsi koliikista. Sitä paitsi kummasti sitä toisen vauvan kohdalla osaa ottaa asiat rennommin, turha stressaaminen jää pois.
Lapset nyt 7 ja 8 vuotta, ja ovat erittäin läheisiä toisilleen edelleen.
Esikoinen syntyi tammikuun alussa, ja seuraava joulukuun puolessa välissä!
Raskasta juu, mutta se onni lapsista ja rakkaus niihin auttaa katsomaan eteenpäin. Molemmista pitää nauttia! :) Seuraa saavat toisistaan jo!
Ei ehkä ihan tarkoitettu ikäero ole, mutta hyvin se on mennyt meillä! :)
Tämä ensimmäinen poika 5 kk on ollut äärettömän helppo! Itkemään alkoi vasta 1,5kk, muuten vaan murisi jos oli nälkä. Heräsi yöllä kerran ja 2 kuisesta nukkunut täydet unet väh. 12 h! :) Toki olen varautunut myös siihen, ettei seuraava olekaan näin helppo. Jännä miten kaikki lapset leimataan kauhuiksi! :O
Pelkäsin etukäteen, että mitenhän jaksan sitten kahden kanssa, mutta täytyy sanoa, että oli paljon helpompaa kuin mitä olin kuvitellut. Esikoinen oli jo sen verran iso toisen syntyessä, että ei tarvinnut ihan koko aikaa olla höösäämässä ja kun esikoinenkin nukkui vielä siinä vaiheessa kahden päiväunet niin sai itsekin levättyä yösyötöistä huolimatta. Sanoisin, että meidän tapauksessa kaksi pienellä ikäerolla olevaa lasta on huomattavasti helpommat kuin kaksoset.
Tsemppiä!
Mulla lapset 1v.1pvän ikäerolla ja loistavasti ollaan selvitty.
Rauhallisesti vaan ja muista nukkua aina kun mahdollista... ja ulkoile...
Olen viimeisilläni raskaana ja esikoinen on vuosi ja kaksi kuukautta. Esikoinen nukkuu päiväunia ja minä odottelen, että alkaisi supistaa... Esikoinen on ollut hyvin helppo lapsi, aivan ihana kullanmuru. Varmaan kahden pienen kanssa on työläämpää, mutta en ole huolissani. Kaikesta selviää joka tapauksessa.
Ai senpä vuoksi, että ehdit synnytysikäisenä synnyttää noin 20...eiku 23 ..eiku 25!!