Naimattomat (miksei naimisissa olevatkin), minkälaiset olisivat unelmahääsi?
Minulla tällaiset: naimisiin koruttomasti maistraatissa, vain perheen ja vanhempien kesken, illalliselle ravintolakabinettiin.
Häämatka Thaimaaseen, jossa seremoniallinen vihkiminen jonkun paratiisisaaren rannalla yksinkertaisessa valkoisessa puuvillamekossa,kukkia hiuksissa, avojaloin auringon laskiessa, kahden kesken. Hääkuva otettaisiin täällä. Sormukset vaihdettaisiin täällä, ja tämä olisi myös se ainoa oikea hääpäivä meille. Illallinen rannalla, soihtujen loisteessa.
Bileet ystäville. Ei lapsia. Paljon hyvää ruokaa ja juomaa.
Ei mitään pakollisia kuvioita, ei ainuttakaan typerää hääleikkiä, sressissä väkerrettyä koristetta, ei yhtään vierasta joita emme haluaisi kutsua. Miltä kuulostaa?
Kommentit (35)
Vihkiminen pienessä majakkasaaren kappelissa, vain lähiomaiset ja pari lähintä ystävää läsnä. Vapaamuotoinen tilaisuus noutopöytineen, musiikkia. Ja me lähdemme kodin kautta lentokentälle ja Karibian risteilylle häämatkalle :)
Meidän häämme eivät olleet mun unelmahääni vaan kompromissien kompromissi. Kai mun unelmani olisi että meidän suku olisi sellaista että häät olisivat hauskat vaikka sukulaiset olisikin kutsuttu...
mekko, meikki ja kampaus viimeisen päälle. Kerrankin olisi kaikki nuo asiat kunnossa ja itselle sopivia.
Itse vihkisen paikalla ei olisi niin väliä, jokin ulkoilmapaikkakin voisi olla mukava.
Juhlissa paljon hyvää ruokaa, juotavaa ja jälkkäriä. Juhlapaikkana jokin kaunis paikka, jossa sisäiset ja ulkoiset puitteet olisivat hienot... jokin vanha, arvokas rakennus tai sitten uudempaa arkkitehtuuria. Ohjelmassa ei mitään leikkejä tmv, mutta niiden sijaan musiikkia ja ehkä lopulta pienemmällä porukalla jotain pelejä tmv. pientä seuraavaan aamuun asti.
Häämatka jokin kaupunkiloma.
olisi kesällä. Sää olisi n. 20 astetta lämmin.
Kirkkovihkiminen ehkä Porvoon tuomiokirkossa. Vastaanotto jossakin tilavassa ja nätissä paikassa. Vieraita n. 150-200. Ruokalistalla paljon italialaisia ja turkkilaisia herkkuja. Ohjelmassa tanssia, sekä perinteistä että nykyaikaista. Ei varmaan mitään karseita leikkejä. Puku suht yksinkertainen ja lasketuva, hiuksissa kukkia ja kiharoita. Meikki kevyt. Hääsviitti jossakin läheisessä romanttisessa hotellissa.
Tämä siis vain haave, todellisuudessa mies ei kuulemma koskaan halua naimisiin.
Noh, naimisiin mentiin maistraatissa ja pidettiin Halloween-häät lähipiirin kesken (40 vierasta). Ekaksi ajateltiin vain poiketa maistraatissa ostoreissun ohessa, mutta sitten päätettiin että tuosta saa hyvän syyn pitää juhlat ja kutsua läheisimmät perheenjäsenet ja ystävät yhteen.
Halloween häät kuulostaa metkalta idealta! Vielä kun saisi kaikki vieraat pukeutumaan teeman mukaan.
ap
Meidän häämme eivät olleet mun unelmahääni vaan kompromissien kompromissi. Kai mun unelmani olisi että meidän suku olisi sellaista että häät olisivat hauskat vaikka sukulaiset olisikin kutsuttu...
Minunkin ensimmäiset hääni olivat kompomissi. Ja tosiaan, velvollisuuden vuoksi kutsuttuja ihmisiä, joide seurassa ei oikeasti viihdy. Jos vielä naimisiin menen, tahdon tehdä kaiken oikein. Tosin, ei olla edes kihloissa vielä, joten tämä on silkkaa haaveilua vasta...
ap
Omat hääni olivat isot ja vihkiminen oli kirkossa. Jos menisin nyt naimisiin, haluaisin ehdottomasti pelkän vihkimisen vain pakollisten todistajien läsnäollessa. Vihkiminen olisi maistraatissa, sillä olen eronnut kirkosta. Vihkimisen jälkeen juhlisimme kaksin :)
saunailtaan ja sitten olisikin vihkiminen yllätysnumerona vaikkapa laiturinnokassa. Ruokana nuotiolla paistettua kalaa, perunaa ja makkaraa. Hanuristi soittaisi ja nurmikolla tanssittaisiin.
Noh, naimisiin mentiin maistraatissa ja pidettiin Halloween-häät lähipiirin kesken (40 vierasta). Ekaksi ajateltiin vain poiketa maistraatissa ostoreissun ohessa, mutta sitten päätettiin että tuosta saa hyvän syyn pitää juhlat ja kutsua läheisimmät perheenjäsenet ja ystävät yhteen.
Halloween häät kuulostaa metkalta idealta! Vielä kun saisi kaikki vieraat pukeutumaan teeman mukaan. ap
Luuletko tosiaan, että vieraita kiinnostaa etsiä jotain Halloween-teeman vaatteita? Itse jättäisin menemättä sellaisiin häihin.
En ole tarkemmin suunnitellut asiaa, koska en ole niin kauhean hääsuuntautunut, mutta muiden häissä käydessä on kyllä käynyt selväksi, että mitä intiimimmät, sen parempi. En rakasta huomion keskipisteenä kekkalointia, joten haluaisin perinteisen hääseremonian kirkossa (en ole ev. lut.) ja sitten erinomaisen illallisen rakkaiden ihmisten seurassa. Ei noutopöytämeininkiä, vaan monta ruokalajia pöytiintarjoiltuna ja lisäksi tietenkin hyvät juomat. Ei ketään väkisin kutsuttua. Puku tietysti minulle täydellinen, mutta ehkei kuitenkaan perinteisen valkoinen. Musiikki on niin olennainen osa elämää, että sitä olisi juhlassa varmasti monessa muodossa.
Ja yhden elämän aikana minulle saavat riittää tasan yhdet häät.
Halloween häät kuulostaa metkalta idealta! Vielä kun saisi kaikki vieraat pukeutumaan teeman mukaan. ap
Luuletko tosiaan, että vieraita kiinnostaa etsiä jotain Halloween-teeman vaatteita? Itse jättäisin menemättä sellaisiin häihin.
Tiedän ettei toimisi, sillä suomalaiset ovat oikeasti laiskoja, pihejä ja ujoja tuollaisen suhteen. Itse taas olisin ihan innoissani tuollaisissa vieraana! Kyse ei ole niinkään rahasta, vaan mielikuvituksesta ja viitselijäisyydestä. Ärsyttää, kun kukaan ei innostu mistään vähänkään otutust poikkeavasta!
ap
Tiedän ettei toimisi, sillä suomalaiset ovat oikeasti laiskoja, pihejä ja ujoja tuollaisen suhteen. Itse taas olisin ihan innoissani tuollaisissa vieraana! Kyse ei ole niinkään rahasta, vaan mielikuvituksesta ja viitselijäisyydestä. Ärsyttää, kun kukaan ei innostu mistään vähänkään otutust poikkeavasta! ap
jos sinua kyseinen teema kiinnostaa, ok, mutta älä kuvittele, että kaikki ajattelevat samalla tavalla. Aika typerää haukkua siksi ihmisiä piheiksi, laiskoiksi tai ujoiksi..
hiekkarannalla vain oman perheen kesken (huom: lapset ilman muuta mukana, bileilyt on bileilty jo nuorempana). Ilman mitään virallisia seremonioita.
hääjuhla olisi jossain hienossa kartanossa. Vain lähimmät sukulaiset ja ystävät mukana. Häiden teemana olisi TYYLIKKYYS. Ei mitään kulahtaneita hääleikkejä, vaan hyvää ruokaa, musiikkia ja yhdessäoloa.
Juhlapaikka olisi koristeltu kauniisti, väreinä kulta ja valkoinen. Minulla yksinkertainen halterneck-hääpuku.
Tiedän ettei toimisi, sillä suomalaiset ovat oikeasti laiskoja, pihejä ja ujoja tuollaisen suhteen. Itse taas olisin ihan innoissani tuollaisissa vieraana! Kyse ei ole niinkään rahasta, vaan mielikuvituksesta ja viitselijäisyydestä. Ärsyttää, kun kukaan ei innostu mistään vähänkään otutust poikkeavasta! ap
jos sinua kyseinen teema kiinnostaa, ok, mutta älä kuvittele, että kaikki ajattelevat samalla tavalla. Aika typerää haukkua siksi ihmisiä piheiksi, laiskoiksi tai ujoiksi..
No en nyt tarkoittanut pelkästään Halloween teema, vaan ylipäätään haluttomuutta ryhtyä mihinkään, missä joutuu hiukan näkemään vaivaa ja kenties laittamaan itseään likoon. Mistään ei innostuta. Kerro toki, jos kyse on jostain muuta kuin piheydestä, laiskuudesta tai ujoudesta, sillä minä en ymmärrä. Enkä nyt mitenkään ketään erityisesti haukkunut, sadattelin vain kansanluonnettamme...
ap
hiekkarannalla vain oman perheen kesken (huom: lapset ilman muuta mukana, bileilyt on bileilty jo nuorempana). Ilman mitään virallisia seremonioita.
Minulla on myös lapsia, mutta he jäisivät ilman muuta kotiin häämatkalta. Ei siksi, että tekisi mili bilettää, vaan siksi että haluaisin keskittyä meihin kahteen ja viettää romanttinen loma ilman kiukutteluja, natinoita tms. J
Ja todellakin, kyllä me vielä bileetkin pistettäisiin pystyyn. Ei lasten saanti tarkoita sitä, ettei voisi pitää hauskaa välillä ihan aikuisseurassakin...
ap
vähemmän vieraita, enemmän sukulaisia ja läheisiä ystäviä, parempaa musiikkia..
Panostaisin mielummin siihen (hää)matkaan.
Häät:
Maistraatissa. Ei miellään vanhempia tai sisaruksia paikalla, koska aiheuttavat vain stressiä. Ravintolaan syömään tai sitten tehdään yhdessä jotain hyvää ruokaa kotona. (Kotona syöminen on minulle luksusta)
Häämatka:
Mahdollisimman pian häämatkalle, jonnekkin missä ei olla aikaisemmin käyty. Esim. Azorit, Madeira, Islanti tai Norja kiinnostais tällä hetkellä. Ohjelmassa patikointia, autolla kiertelyä ja hyvää ruokaa.
Tutuille ja ystäville kerrottaisi sitten jälkeenpäin. Juhlat ystäville voisin järjestää, mutta niin että he saisivat tietää vasta juhlissa. En halua lahjoja, meillä on jo kaikkea.
Mutta älkää ymmärtäkö väärin, osallistun mielelläni ystäväni häihin ja polttareihin! Itse en vain halua samaa.
Panostaisin mielummin siihen (hää)matkaan.
Häät:
Maistraatissa. Ei miellään vanhempia tai sisaruksia paikalla, koska aiheuttavat vain stressiä. Ravintolaan syömään tai sitten tehdään yhdessä jotain hyvää ruokaa kotona. (Kotona syöminen on minulle luksusta)
Toi ei ole enää yksinkertaista, toi on karua.
Unelmahääni olisivat olleet keskiaikateemalla (vaatteet, tarjottavat yms). Eli ihan vimpan päälle 1300-luvun häät.
Tosin en kyllä koskaan ajatellut meneväni edes naimisiin, koska pidin (ja pidän vielä) sitä aika turhana juttuna, ainakin parisuhdetta ajatellen.
ja jos joku nyt ihmettelee naimisiinmenoamme niin mentiin ihan lakisyistä (perintö yms. asioiden vuoksi).