Luokanopet!
Onko teillä mitään vinkkejä kirjoista ja lehdistä, joista löytyisi ideoita ja kaavoja alakoulun tekstiilitöihin ja kuvikseen? Tekstiilityöhön nyt lähinnä.
Entä mitä neulotte 5. ja 6.luokalla oppilaiden kanssa? Lapaset ja sukat? Vai riittäisikö säärystimet tai kaulaliina?
T: luokanopen työtä aloitteleva:)
Kommentit (4)
että mitä milläkin luokalla suurin piirtein tehdään / on tavoitteena tehdä ja oppia.
OKL:n kässässä saisit hyvät neuvot ja vinkit siitä, mitä minkin luokka-asteen kanssa voisi tehdä + myös tietoa, mistä löydät hyviä vinkkejä.
Jospa nyt ensin tutustuisit muutamien kustantajien oppikirjamateriaalisivuihin ja ottaisit sieltä ylös ko. aineen oppikirjoja ja opeoppaita ja suuntaisit sitten kirjastoon.
Toivottavasti myös oikeasti osaat opettaa, miten ne asiat tehdään..
Eipä nykyään ole kovin kummoiset tuntimäärät enää taito- ja taideaineissa OKL:ssä. Helsingissä ainakin esim. tekstiilityön tunteja yhdessä jaksossa, olisikohan ollut parisenkymmentä (sis. luennot ja tentin...) Eli jos ei ole omaa aiempaa harrastuneisuutta eikä tekstiilityö sivuaineena, niin opusten varassa on.
t. v.2009 valmistunut luokanope, ei ap
OKL:n kässässä saisit hyvät neuvot ja vinkit siitä, mitä minkin luokka-asteen kanssa voisi tehdä + myös tietoa, mistä löydät hyviä vinkkejä.
Jospa nyt ensin tutustuisit muutamien kustantajien oppikirjamateriaalisivuihin ja ottaisit sieltä ylös ko. aineen oppikirjoja ja opeoppaita ja suuntaisit sitten kirjastoon.
Toivottavasti myös oikeasti osaat opettaa, miten ne asiat tehdään..
Neuleet ja virkkaukset kannattaa suunnitella siten, että osaavimmat pystyvät jatkamaan vaativampaan työhön, eli jos neulotaan säärystimet, ne voi jatkaa sukiksi jos ehtii.
Itse olin jo laosena taitava käsityöntekijä, mutta ei ole omillani samaa taitoa. Vieläkin löytyy jostain unohtuneita ristipistotöitä, lienevätkö nuo kovinkaan monta työtä valmiiksi saaneet. Tai olihan se muuan työ, jossa oli melko vähän ommeltavaa. Luultavasti nopeimmat olivat ommelleet jotain taustaa siihenkin kohtaan, jossa minun lapsellani oli vain valkoinen kangas.