***Maanantaita Marraskuiset***
Kommentit (37)
Laskettuun aikaan siis.. synnytykseen varmaan vielä kaks viikkoa!! Ainaki nyt tuntuu siltä, et ei tää halua ulos ollenkaan.. usko menny jo ihan kokonaan.
Te muut tunnutte olevan aina tosi aikasin hereillä.. vai onko kaikilla aikasilla jo pieni herättelijä siellä? Enköhän mäki putoa maan pinnalle aika nopeesti sitten ku toi vaavi köllii mahan ulkopuolella... Sitte ei varmaa nukuta puoleenpäivään.... Nyt on kyllä vielä unenlahjoja riittäny.
Voi, toivottavasti tää syntyis ennen isänpäivää!
Mollis rv 39+5
Täällä ollaan nukuttu kuin pienet porsaat =D. Kertaakaan tarttenu edes veskiin herätä. Meidän tytön kuumekin selvis sairaalapäivystyksessä : myyräkuume, joka ei siis onneks oo tarttuvaa.
Olen vissiin vähän poikkeeva mamma : synnyttää kun ei oo mikään kiirus. Tälle ja ensi viikolle ois menoja tupattu päivät täyteen ja sit joutas synnyttää kun on kaikki hammaslääkärit jne. hoideltu. Lapsille järkkääntys kahen viikon päästä viikonloppuna kivasti hoitokin !
Vaavi möyrii ja tuntuu et neiti on vihdoin laskeutumassa alespäin. No, huomenissa ois neuvola et siellä selviää tai sitten ei : terkalla on joku sijainen =/. Niistä kun ei aina tiedä....
Mutta syyspäivän jatkoja kaikille ja tsuppareita niitä toivoville
Rapuäiti ja neiti-Töppönen 38+5
Pirtsakkana käyty jo kerhossa lasten kanssa, ja nyt kohta kuopus nukkumaan:)
Masuun ei kummempia; rauhallista eloa viettää.. ihan selvästi liikkeet vähentyneet, mutta liikkuu kuitenkin tarpeeksi. Silti tekis mieli käydä ultrassa tarkistamassa... No, kattellaan nyt.. Ei kehtais soittaa kun kuitenkin liikkeitä tulee, vaikkakin ihan erilailla mitä ennen..
Tapasin yhden äidin kerhossa, jolla on marraskuussa kans laskettuaika, pari vk mua ennen. Mukava oli kyllä jutella:)
Kumpa tää aika menis nopeeeeeemmmmmmiiiiin! No, jotain positiivista, huomenna MARRASKUUUUUUU=D
Jaksamisia kaikille!
SaJuTu 35+5
Siis mitä teen? Eilen lirahti jotain ja soitin synnärile ni ne sano et kattele aamuun... Yöllä kolmen aikaan alko tosi kivuliaat supparit...Niitä tuli noi 20 min. välein aamu puol kasii... Ja side oli ihan märkä... Paskat aattelin aamulla...et en mene synnärille, koska mulla oli muutenki neuvola. Aattelin kysyä et mitä mieltä neuvola täti on... Täti sano et heti tarkistuttamaa että onko se lapsivettä... Täti sano muutenki et vauva tulee parin vuorokauden sisällä...
Tulin siis kotiin ja hankin kahelle pojalleni lapsenvahin ja soitin synnärille että pitäs tulla tarkistuttamaa, ni täti siellä että ei tarvii...ei kuulosta lapsivedelle... Nii just!!! Niinhän se viime raskaudenki kaa oli... ei se mitää lapsivettä oo... kunnes lääkäri sano toisin...No , mutta tule jos siltä tuntuu.... Hei thanks tuesta!!! Nythän mä tiiänki mitä pitäs tehä....
Ja oon kuulu et vauvaan voi päästä bakteereja jos siellä on reikä ja vauva voi olla tosi kipee ku se syntyy...
MITÄ TEEN? Mua ÄRSYTTÄÄ!!!!
NO taas tuli vali vali viesti....
CIIRA 39+2
taas kerran. Niin ne viikot vaan kuluu pikkuhiljaa vaikka tuntuu että aika matelee.
Paineet on huidellu koko viikonlopun sadan tuntumassa. Saa nähdä joudunko huomenna sisään kun menen ä-polille. Viime viikolla jo lääkäri puhui siitä käynnistysmahdollisuudesta jos mun vointi sitä vaatii. En tiedä sitten onko noi kovat paineet sellainen syy että käynnistävät, nyt kun pissakin on alkanut olemaan plussalla. Ite kyllä odottelisin vielä jos vaan mahdollista. Tuntuu vaan luontevammalta että kroppa itse ilmoittaa koska on valmis synnyttämään. Täytyy taas yrittää tänään riehua siivousten ja muiden kanssa jos saisi vähän vauhtia ihan luomusti.
Miehellä vika viikko vanhassa työpaikassa. Eli isyyslomaa ei sitten pidetä heti vauvojen syntymän jälkeen. Onneksi sen työaika loppuu jo kahdelta että kerkii sitten olemaan nyyttien kanssa.
Mukavaa viikonalkua kaikille, jaksellaan mahojen kanssa!
Sankku ja asukitx2 37+1
ciira
Mee ihmeessä näytille!! Ei siitä haittaakaan ole ja saat itselles varmuuden että kaikki on hyvin. Turhaa miettiä kotona ja pelätä mitä seuraavaksi tapahtuu.
pökkelö69 ja masukki38+6
mie oon ollu reilun viikon verenpainelääkityksellä. Alapaineet silti joka päivä tuossa sadan tuntumassa ja kuulemma sitten hälyyttävää jos jatkuvasti tuossa 105.
Valkuaistakin välillä on ja kävin perjantaina äippäpolilla. Paikat oli epäkypsät niin sanoin jo suoraan että en suostu käynnistykseen vaan annetaan ajan kulua.
Tarkka seuranta olisi ainakin hyvä. Onko siulla mittaria kotona ?
Ja siulle, joka kerroit vedenmenoepäilystä.... käväseppä pikaseen synnärillä. Voit mennä ihan soittamatta, jos soitat niin ne just sanoo et ei tartte tulla. Meet vaan ja sanot että epäilet et vesiä ois tullut ! Siinä on todellakin infektiovaara !
Rapuäiti
Pitää nyt kirjoitella pitkästä aikaa tänne.
Ei ole oikein jaksanut olla koneen ääressä, mutta nyt tänään on ollut pakko tehdä kaikkea, ettei tartte miettiä sairaalaan lähtöä.
Eli tänään olisi lähdettävä sairaalaan ja huomenna olisi sectio.
Ei todellakaan ole mitään intoa lähteä sinne makaamaan, mutta pääsenpähän vauvaa hoitamaan ja isosta mahasta eroon.
Olenkin tänään siivoillut koko talon lattiasta kattoon, kunhan ei vain tartte miettiä sairaalaan menoa :)
Mulla sitten syntyy vauva 1.11 :) ihan " oman" kuun puolella.
Innolla myös odotan, että kumpiko sieltä nyt syntyy, kun kaikki oli varmoja että se on tyttö ja sitten että poika.
Onneksi mies lähtee mukaan leikkaukseen.
No nyt jatkamaan siivousta ja laittamaan loput tavarat kassiin mukaan.
hensku ja nyt rv 39+2
Lääkäri ultrasi ja sanoi että hyvin mahtuu tulemaan, sitten kun on tullakseen. Voi pettymysten pettymys! Siis hyvä asia, että mahtuu, mutta tämä odotus turhauttaa. Olin jo valmistautunut käynnistykseen. Ihana mies kävi ostamassa mulle lohdutus suklaata.
Mutta oli polikäynnistä jotain hyötyäkin, sen jälkeen on supistellut kipeästi, mitä ei ole odotuksen aikana ennen tapahtunut. Voi olla, että paikat vähän ärsyyntyi siitä sisätutkimuksesta, en tiedä, ja supistukset johtuis siitä...
No, huomenna on siis marraskuu...ehkä tässä joskus pääsis synnyttämään itsekin.
Milla ja masu rv 39+5
....On ainakin aamuisin apua tosta tomista. Esikko napottaa telkun edessä ja mami saa sit silmätkin auki.
Jotain ihan ihme masu juttuja ollu muutamana päivänä. Siis aivastin tossa eilen ja valehtelematta meni ruokalusikallinen paskaa housuun! Ei tuntunut yhtään miltään mut sit hetken päästä huomasin. Tosi outoa, on ollu myös semmosia et meinaa oksettaa, mut ei sitten kuitenkaan.
Joo,ja olen jopa muutamia suppailuja ollu havaitsevinani. Nyt taas närästää kun innostuin siivoumaan.
Niin, joku valitti koiran massuonkelmaa. Meillä koiruus sai närästyslääkkeet ja purjoilu on vähentynyt todella reippaasti.
hih, masukki on aika kivankokonen, ja tuntunen vois siis jo syntyä.
No jos sitä sit huomisesta eteenpäin ryhdytään todenteolla oottamaan.
Isi tuli töistä JEE!
Pilponaatti ja masukki rv 36+6
Hyvin nukutun yön jälkeen hyvästelin miehen joka lähti parin sadan km päähän kursseille ja on siellä to asti. Toivottavasti vaava ei ihan vielä tuu et ehtis mieskin kotiutua ensin. Äitikin kävi oven takana jo aamusti että onko kaikki ok. Mitäs tässä, yhes koos ollaan eikä lupauksia muusta ookkaan ollu. Mulla on ollu mahan kovettavia harjotussuppareita koko ajan mutta mitään tujumpaa ei eli paikat on kiinni kaiketi.
Vaava möyrii välillä vaikka liikkeet onki huomattavasti vähentyny. Eilen illalla mullakin oli oksettava olo mut se meni onneksi ohi. Pitäs varmaan laittaa kesäkenkiä varastoon ja hakea vaikka kaupasta joulutorttutaikina vaikka viimeksi sorruin syömään puolet tortuista heti :p
Pankaahan tänne päin tulemaan avaavia suppareita. Tosi isot onnittelut jo vaavinsa saaneille, pikku hiljaa rupee meijän porukka pieneneen :)
katzuska&bebe, 38+5
Toukokuisten puolelta tulin vierailemaan ikionnellisen tädin ominaisuudessa. Delian75 on saanut tänään tytön 45cm ja n.2700g jos painon muistan suurinpiirtein oikein... Laskettu aika olisi ollut marraskuun viimeinen päivä. Kaikki oli mennyt kuuleman mukaan hyvin.
pikku-milli & paco 14+3
Kerrohan Delianille onnittelut marrasmasuilta!! Niin ja oikein paljon onnea myös tädille!
Noema ja Onni 38+1
Hermot riekaleina kun oikea käsi kestopuutuneena etten saa nukuttua öisin kun parin tunnin pätkissä. Vauva vois syntyä jo vauhdilla kun tää mahakin on niin iso että hermot menee kun se on vaan tiellä ja olo on kun ilmapallolla. Turvotusta tullut ja .....
Tsori että valitan. Luulen että muillakin on aika tukalat olot näin viime viikoilla.
Olen rv 38 ja kolme päivää!!!!
Pilponaatti; kiitos nauruista kun jaoit " kakkakertomuksen" meidän kanssa. Mä en edes miehelle kehdannut kertoa näitä mun " löystymisiä" mutta meidän vessan matto on saanut multa kunnon tirauksia nesteitä jos olen vaikka sattunut aivastamaan juuri ennenkuin ehdin istumaan pöntölle mutta housut on jo laskettu.. tosi ihanaa..
Lapsiveden tihruttelusta housuihin; siis käsittämätöntä että joku sairaala " kieltää" menemästä näytille. Siis nimenomaan siksihän se side pitää laittaa että sairaalassa näkevät paljonko nestettä tullut ja voivat jollain testerillä katsoa mitä ko neste on (ainakin näin mun neuvolatäti mua joskus valisti) EI KAI nyt aikuisille naisille muuten tarvitse erikseen sanoa että juu, laitappa housuihin sidettä jos vuodat.:!!
Mene sairaalaan (sorry etten muista nimimerkkiä joka kirjoitti), jos et ole vielä mennyt.
Joku kyseli myös joku päivä lapsiveden menosta.. näin Naistenklinikan synn.valmennuksessa kerrottiin; pitäisi kysellä loppuraskaudesta joka neuvolakäynnillä miten juuri Sinun pitää toimia jos lapsivedet menee koska riippuu mahan tilanteesta. Kiirettä ei ole jos lapsi laskeutunut koska ei napanuoran luiskahdusvaaraa, mutta jos ei ole pää esteenä niin luiskahdusvaara on ja silloin pitäisi mennä heti makuulle, ehkä soittaa lanssia?? Samoin lapsiveden väristä oli puhetta; se on kirkasta. Jos se on vähän " pinkkiä" niin mukana voi olla muutama tippa verta; ihan normalia sekin. Mutta jos ruskeaa tai veristä niin ei normaalia. En muista mitä piti tehdä, itse menisin makuulle ja soittaisin synnärille ja/tai lanssiin. Ja jos tuollainen normaali lapsivesi menee ja lapsen on kerrottu olevan laskeutunut niin voit rauhassa kävellä vaikka kävelylenkiltä kotiin tai käydä suihkussa tai syödä loppuun ja sitten vasta synnärille.
Hormoonihirviökö kirjoitti että raskaana kiva olla ja ei mikään kiire synnärille?! Olet varmaan kyllä poikkeava, kuten itsekin sanoit, mutta kadehdin sua! Kyllä mullakin olisi tekemistä, en minä siksi odota synnytystä, vaan kun en jaksaisi/pystyisi oikein enää tekemään mitään! Minimoin kaikkia menoja mitä vain voin, onneksi nyt voi käyttää jo verukkeena että kun en tiedä olenko jo synnärillä... Mulle on kauhua jos on monta asiaa sovittu samalle päivälle kun miten mun mahdollisen levon käy ja samoin KAIKKi on niin raskasta; esikoisen hoito, nostaminen, kävely. Ja jatkuva painonnousu masentaa. Ja seksistä ei tule enää mitään. Ja juoksen koko ajan kusella ja alapäätä vihloo jne jne. Ja siis VÄSYTTÄÄ!
Vali, vali, vali, mutta em syistä tuskin maltan odottaa että vauva on sylissä ja toipuminen alkaa. Mä kuulun ihmisiin jotka voisi kyllä ottaa vaikka 4-5 lasta jos ei tarvitsisi olla raskaana.. joten nämä 2 jää varmaan meidän lopulliseksi luvuksi. Tai jätetään optio iltatähdelle kun tarpeeksi aikaa on kulunut ja olen unohtanut nämä raskausajat...
Omasta olosta; kätilötuttuni katsoi eilen alakerran tilanteen ja täällä kohdunkaulaa jäljellä sentti ja ollaan pehmeitä (??) ja auki reilusti sormelle (sentti). Musta tää oli loistava tilanne mutta kätilön mukaan voi syntyä ensi yönä tai vasta aikanaan käynnistyksellä... hoh hoh ja hoh. Alkaa tuntua ettei näillä omilla tuntemuksilla ole mitään väliä; kaikki voi käynnistyä juuri kohta lapsiveden menolla tai sitten näiden supistus/alapäävihlaisujen/ristiselkäkipujen kanssa ollaan vielä 2,5 viikkoa..
Ja eikun odottelemaan h-hetkeä ja tsemppiä viime metreille joka siskolle siellä ruudun toisessa päässä! Anteeksi kun tulee välillä valiteltua täällä palstalla, mutta kun te tiedätte nää jutut... positiivista on muuten se (oletteko huomanneet!!) miten ihmiset hymyilee viimeisillään oleville naisille kaupoilla yms?? Tänäänkin kaikki 18v kundeista keski-ikäisiin naisiin hymyili ja voi vitsi tuli hyvä olo. Tai ehkä se on säälin hymyä kun mulla on toi reilu vuoden vanha rattaissa ja maha kuin mursulla..
Silja74, rv39+3
oli tämä. Sain opinäytetyöseminaarin vedettyä läpi vaikka loppuajasta alkoi näkyä ***** silmissä , syke nousi ja tuli huono olo. Joten se siitä koulusta. Jaa eer nuu fäärdig .
Menin synnytyspelkopolille. Lääkärin kysyessä haluanko sektion, mietin vähän aikaa ja totesin, että ei mulla taida oikeasti sitten olla synnytyspelkoa kun en sektiota ole edes miettinyt vaihtoehtona vaan kykenen menemään synnytykseen ja ehkä ottamaan tilanteen vastaan sellaisena kuin se tulee. En halua suunnitella synnytystä sen tarkempaan. Varmistin vain puudutusmahdollisuuden ja sen, että tenssiä saan tarvittaessa alkukivun lievityksessä.
No lekuri teki kuitenkin painoarvion, 3000 gr ja sisätutkimuksen. Viikonlopun vatsanpurut olivatkin olleet supistuksia pieniä valmistavia sellaisia, mutta kun ne ei mitenkään irvistyttäneet niin en osannut mieltää niitä suppareiksi. Lääkäri sanoi, ettei vavi ainakaan tänä yönä synny johon totesin, että hyvä mulla onkin illan steptunnille paikka varattuna. Kävinkin sitten stepissä ja asettelin laudan vielä 2-korkeuteen, kun halusin kokeilla miten kunto kestää. Syke nousi. Mein vielä vesijumppaan vähän löysäilemään ja hyvinhän tuo vesi taas hieroi lihaksia auki. Nyt tosin vähän nipistää ja vavi möyrii ja hikkaa, mutta ei se mitään. Valmistelut on siis käynnissä.
Tuttavan la on 11.11, synnnytyspaikka Singapore. Sikäläinenn hoitokäytäntö on sellainen, että jos ei la-päivänä synny vauva niin käynnistetään heti seuraavana. Perustuu siihen, että vauva on jo valmis. Olisiko sellanen hoitokäytäntö myös Suomessa hyväksi, mitä mieltä olette?
Väsyttää ihan sikana ja mä haluan UNIPILLEREITÄ!
Aion soittaakin tänään neuvolaan ja vaatia jotain troppia. Enhän mä jaksa jumpelauta synnyttää, jos nukun 2-4 tuntia yössä ja nekin heräilen puolen tunnin välein!
Eilen meillä oli ruokavieraita ja iltalenkin jälkeen alkoi poltella selkää kunnolla. Kylmägeeliä vaan kehiin ja helpotti, mutta tilalle tuli sitten karmeat viiltelyt alavatsaan. Taitaa tyyppi porata oikein iskun kera alaspäin... Siihen päälle tuli vielä kovia potkuja, joten ei tietoakaan, että saisi unen päästä kiinni.
No, nyt pelaan parit jatsit miehen kanssa ja sit laitan pullataikinan tuleen. Täytyy tässä pikkuhiljaa leipoa pakkaseen vauvankatsojille makeaa.
eve ja baby koo 39+1 (viimestä viikkoa viedään!)