Silikoninen vai luonnonkuminen tutti???
Kertokaa nyt tyhmälle mitä eroa näissä tuteissa on ja kumpi on parempi vastasyntyneelle? Kävin Ainun sivuilla, vaikka tietoa oli paljon en siltikään saanut selville kumpi on parempi vaihtoehto ja mikä on lopullinen ero näiden kahden välillä.
Isokiitos.
Kommentit (3)
Meilla ei koskaan hyvaksynyt silikonista, vain luonnonkumisen. Tosiaan luonnonkuminen on parempi hampaiden tulon jalkeen, silikoni nimittain saattaa vanhetessaan haurastua ja siita voi pahimmassa tapauksessa irrota pala lapsen suuhun jos lapsi sita kovin puraisee. Nain ei kuitenkaan pitaisi kayda jos vaihdat tutit riittavan usein (sanotaan yleensa tuttipaketissa kuinka usein, en nyt muista kun ei meilla talla hetkella ajankohtaista). Luonnonkuminenkin pitaa aina valilla vaihtaa, jos ei muuta kuin siksi etta ajan kanssa siita tulee jotenkin " tahmea" , huomaat kylla itsekin kun nain kay. Yksi juttu mita olen itse miettinyt on etta ehka ei kannattaisi kovin allergiselle lapselle antaa luonnonkumista tuttia, lateksi (=luonnonkumi) allergia on nimittain ainakin aikuisilla jos ei nyt yleinen niin ei ihan harvinainenkaan, ja koska tuttia kuitenkin kaytetaan sen verran paljon niin saattaisi ehka altistaa lateksiallergialle? En tieda onko tata tutkittu, ihan itsekseni olen vain tata pohtinut.
ja se oli mahtava löytö koska äidin tissi oli pojan tutti ennen sitä.
Kai tuo luonnonkumi on ns.luonnonnollisemman tuntuinen??
mitään merkittäviä eroja ole.
On itseasiassa hyvin paljon vauvasta kiinni kummanlaisen suostuu ottamaan (vai suostuuko kumpaakaan!).
Jotkut vauvat tosi tarkkoja näis tuttiasioissa ;)
Joskus oon kuullu et luonnonkuminen ois kestävämpi kuin silikoninen, eli sit kun hampaita tulee, vois olla luonnonkumi parempi.
En sitten tiedä...
Meillä on ollut Mam:in silikoniset käytössä ihan vastasyntyneestä melkeinpä.