Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella herkät nännit - onnistuuko imetys?

Vierailija
20.06.2011 |

Nännini ovat niin herkät, että useimmiten pieni hipaisukin tuntuu epämiellyttävältä. Pystynkö ikinä imettämään? Eikö vauva kuitenkin ota aika lujan otteen? Kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika muuttaa usein asioita niin, että ne tuppaavat järjestymään.

Itelleni ei kuitenkaan mitään ihmeellisiä muutoksia rinnanpäissä tapahtunut, joten alku oli kyllä aika kivuliasta. Imetys sattui jopa niin paljon, että itkin kivusta =(. Sitkeästi kuitenkin ravasin Lansinohilla ja parin viikon päästä rinnanpäät tottuivat. Imetys meni ihan hyvin tuon alkujärkytyksen jälkeen.

Vierailija
2/4 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös sama ongelma. Aina, kun lapsi aloitti imemisen, tunsin lähes valkohehkuisen kivun rinnanpäässäni, joka sai kyyneleet silmiin. Kun lapsi oli vähän aikaa imenyt, rinnanpää turtui, ja imetys oli jo lähes miellyttävää. Mitä pitemmälle imetin, sen "kestävämmiksi" rinnanpäät tulivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se onnistuu. Itse rasvasin Bepanthenilla nännejä jo n. viikkoa ennen synnytystä, ja imetys lähti hyvin käyntiin. Toki oli rinnanpäät vähän kipeät aluksi, mutta ei haavaumia tms. Sitä paitsi, vauvahan ei ime rintaa varsinaisesti nännistä, vaan ottaa reilummin suuhunsa, pitäisi mennä nännipihaakin... se nänni on vauvan kitalakea vasten napakasti, eikä minusta tuntunut epämiellyttävältä. Imetin muuten 13kk esikoista.

Nyt imetän kuopusta, joka täyttää 10kk. Tällä kertaa rinnat tottuivat imetykseen tosi nopeasti, eivätkä ole esikoisen imetyksen jälkeen niin herkät olleetkaan!

Vierailija
4/4 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi yhtään sietää edes siitä läheltä silittelyä, saatikka mitään kosketusta.

Kuitenkin olen imettänyt 2 vauvaa, vaikka ensin pelkäsinkin koko tapahtumaa.

Ei se niin paha juttu ollutkaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän