Riita illalla miehen kanssa..
Pakko purkaa johonkin pahaa mieltä..
Typerä riita miehen kanssa illalla. Ystäväni soitti minulle klo 21. Mieheni ei tykkää tästä ystävästäni, koska on niin negatiivinen. Hänellä kuitenkin vaikea huoltajuuskiista meneillään, joten halusin nopeasti jutella kuulumiset. Kuopus ei ollut vielä rauhoittunut, vaan huusi sängyssänsä. Hain lapsen sängystä, annoin maitoa mukaan ja vein iskän viereen, ja menin jatkamaan puhelua keittiöön (vedin ovet kiinni).
Klo 21.15 mies sitten tuli siihe keittiön ovelle; kenen kanssa puhut, ja voitko lopettaa yms. Sanoin että puhun puhelimessa, voit varmaan itsekin viedä lapsen sänkyyn, kun on rauhoittunut (olin hieman puolustuskannalla, kun tiesin että tietää hyvin kenen kanssa puhun). Noh, tästä hän sitten vetikin herneet syvälle nenään, ja sanoi kovaan ääneen, että jos olet noin ärtynyt ja negatiivinen niin lähde ulos rauhoittumaan. Olin vähän, että mikäs nyt tuli, ja ystäväni ihmetteli puhelimessa asiaa myös.
Tämän jälkeen mies vei lapsen nukkumaan, ja lähti itse ulos kävelemään. Kun hän tuli takaisin olin lopettanut puhelun. Menin sitten kysymään häneltä, että mikä on, olin ihan rauhallinen. Hän olikin todella vihainen, ja sanoi, että hänhän on sanonut että sen naisen kanssa ei jutella!
Tästä vedinkin minä puolestani sitten herneet nenään. Tällaista ei minulle puhuta, saati sitten että miehelläni olisi oikeutta puuttua siihen kenen kanssa puhun puhelimessa. Hän sanoi, että nyt näkee, että tuon naisen negatiivisuus valui minuun, ja pilasi hänen iltansa.
Reagoin sitten itsekin aika rajusti, tuntuu että hyökkäys tuli ihan puun takaa, riitelemme todella harvoin muuten. Lisäksi tässä alkoi olla jo kyse siitä, mitä saan tehdä ja mitä en. Ei ollut eka kerta kun mies kovaan ääneen huutelee puhelimen lähellä, yleensä komentaa, että puhu vähän hiljempaa, ja minusta se on todella loukkaavaa. Itse en kuvittelisikaan että sabotoisin hänen puheluita sillä etä huutelisin vieressä kaikenlaista (ja hän sentään puhuu todella paljon esim työpuheuita kotoa). Kysyin mm haluaako hän että tilaan hänelle hotellista huoneen.. (tämä siinä vaiheessa kun raahasi petitarpeita olohuoneeseen).
Kävin minäkin sitten ulkona kävelemässä.. Mies nukkui sitten sohvalla yönsä. Minä kävin vielä kaksi kertaa kysymässä, jos voidaan asia sopia, ja näinkö tämä nyt jätetään. Hän sanoi vain, että tämä ilta on pilalla. Minä kysyin sitten, että kuinka monta iltaa hän haluaa tämän asian takia oikein pilata.. Nukuin todella huonosti, ja vähän, olen aika herkkä tällaiselle, ja mies ihan varmasti tietää sen.
Nyt onkin sitten kiva tunnelma, enkä tiedä miten tästä nyt edetään.