Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko ostaneet teineillenne kortsuja?

Vierailija
19.06.2011 |

Mun on lähdössä reissuun ja tuli mieleen että pitäiskö hankkia, kyseessä 16v poika.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti palaa mieleen ne omat tekemiset tuossa iässä, enkä haluaisi että pojastani tulee isä noin nuorena taikka vaihtoehtoisesti saa esim klamydian eikä sen seurauksena saa koskaan lapsia.

Seksiä kuitenkin harrastaa monet jo tossa iässä niin eihän siitä ainakaan haittaa ole. :)

Vierailija
2/9 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajattelisin niin, että jos on niin vanha että tarvitsee kortsuja niin on tarpeeksi vanha ostamaan niitä itse. Sen verran pitää siis olla aikuisuutta että sekä kehtaa että ymmärtää vastuunsa. Kotona kyllä valistetaan riittävän aikaisin - toivottavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis musta ainakin kardinaalimunaus ostaa partioleirille lähtevälle kortsuja mukaan.

Vierailija
4/9 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajattelisin niin, että jos on niin vanha että tarvitsee kortsuja niin on tarpeeksi vanha ostamaan niitä itse. Sen verran pitää siis olla aikuisuutta että sekä kehtaa että ymmärtää vastuunsa. Kotona kyllä valistetaan riittävän aikaisin - toivottavasti.

Niinhän sitä pitäisi olla tarpeeksi vastuullinen ja tajuta se kortsun tarpeellisuus, jos seksiä aikoo harrastaa. Kyllä varmasti kotona saadulla valistuksella on iso osa siinä että nuori on tässä asiassa vastuullinen, mutta ei sekään aina auta.

Aika usein teini-ikäiset ovat kaikesta valistuksesta huolimatta taipuvaisia ajattelemaan ettei se raskaus/sukupuolitauti omalle kohdalle kuitenkaan osu. Teini-ikään kuitenkin kuuluu usein ajatus siitä että itse tietää paremmin ja monella jopa ajatus että on tavallaan koskematon, "kuolematon". Ihan likaa tapauksia tulee töissä vastaan joissa kulee juurikin sen "no onhan mulle monta kertaa siitä puhuttu mutta ajattelin ettei mulle voi niin käydä" tai "en mä uskonut että ekalla kerralla voi tulla raskaaksi" yms.

Toki on varmasti vastuullisiakin teinejä. Ja kotona tapahtuvalla valistuksella ja avoimella asioista puhumisella on varmasti merkitystä näissä asioissa paljon.

Vierailija
5/9 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvattanut hänet omien arvojeni mukaan niin että seksi kuuluu vasta avioliittoon.

Vierailija
6/9 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 16 vuotiaalle kortsuja ostelee, silloin antaa siunauksensa seksille.

tai edes hyväksyntänsä sille, että menköön harrastamaan seksiä. ¨kakspiippuisia juttuja nämä. Uskoisin, että keskustelu asioista on kuitenkin hedelmällisempää kuin kortsujen osta?

Vierailija
7/9 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 16 vuotiaalle kortsuja ostelee, silloin antaa siunauksensa seksille. tai edes hyväksyntänsä sille, että menköön harrastamaan seksiä. ¨kakspiippuisia juttuja nämä. Uskoisin, että keskustelu asioista on kuitenkin hedelmällisempää kuin kortsujen osta?

Vierailija
8/9 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä niitä on yleensä jo saanut monesta paikasta, ja opetellut pitämään mukana vaikkei käyttöä olisikaan. Pakkohan niiden on myös oppia itse ostamaan kortsunsa. Jos nyt ostat paketin, niin sinun täytyy muistaa ostaa niitä myös jatkossa. Jonain kertana pojalla ei olekaan yhtään kortsuja, äiti ei ole tiennyt että kaikki on jo käytetty ja pitäisi ostaa lisää. Ja haluaako poika hetken huumassa ajatella äitiä ja äidin antamia kondomeita. Entä jos hän ujostelee että tarkastat reissun jälkeen onko yhtään käytetty, ja sen vuoksi jättää käyttämättä? Parempi vaan korostaa pojalle omaa vastuuta. Jokaisen tulee osata huolehtia omasta ehkäisystään, ei luottaa kumppaniin, eikä varsinkaan äitiin.

Vierailija
9/9 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari pakettia kun poika oli muistaakseni 14-v. Samalla kerroin miten niitä käytetään ja että on käytettävä koko rakastelun ajan jne. Kerroin myös etten ajattele hänen niitä nyt tarvitsevan, vaan haluan että hän tietää mikä kortsu on ja miten sitä käytetään. Ja että tarkoitus on että näiden pakettien kanssa poika voi harjoitella ihan yksikseen. Kumien ostaminen ei siis tarkoittanut että kaipasin pojalleni seksisuhdetta. Omasta lapsuudestani kuitenkin muistan että hiukan niiden ostaminen hämmensi eikä se pukeminenkaan ihan hanskassa ollut. Parempi etteivät vanhemmat tee ehkäisystä asiaa josta tulisi vaieta vaan että se olisi luonnollinen osa elämää josta voi vapaasti keskustella ja kysellä. Vaikka kumeja varmasti osaisi joka teini ostaa, käyttäminen on jostain kumman syystä ekoilla kerroilla harmittavan vähäistä....