Tahallaan 1-lapsiset perheet, asetatte kyllä
raskaan taakan kun lapsi ainokaisena joutuu miettimään teidän hoitoa vanhuksena ja hautajaisjärjestelyjä.
t: sisarukseton
Kommentit (23)
raskaan taakan kun lapsi ainokaisena joutuu miettimään teidän hoitoa vanhuksena ja hautajaisjärjestelyjä. t: sisarukseton
Nuo asiat voi jarjestaa silloin kun on viela voimissaan. Entas jos ei olisi sita ainokaistakaan?
Minkä mä sille voin että mies otti ja jätti mut yksin tän ainokaiseni kanssa?!
raskaan taakan kun lapsi ainokaisena joutuu miettimään teidän hoitoa vanhuksena ja hautajaisjärjestelyjä.
Eiköhän se päinvastoin ole helpompaa, kun on ainoa lapsi. Ei tarvitse kinata kenenkään kanssa, vaan päättää yksin.
Vanhuksen hoidosta taas yleensä vastaa vanhus itse kunnan kanssa. Jos siihen apua tai holhousta tarvitaan, ei sisarusten määrä ole mikään tae mistään. Yhtä hyvin voi olla kuusi lasta, joista jokainen asuu huitsin nevadassa.
En vain HALUA toista lasta. Enkä nyt sinun näkökulmasi vuoksi toista tee...
Eiköhän se päinvastoin ole helpompaa, kun on ainoa lapsi. Ei tarvitse kinata kenenkään kanssa, vaan päättää yksin.Vanhuksen hoidosta taas yleensä vastaa vanhus itse kunnan kanssa. Jos siihen apua tai holhousta tarvitaan, ei sisarusten määrä ole mikään tae mistään. Yhtä hyvin voi olla kuusi lasta, joista jokainen asuu huitsin nevadassa.
Eiköhän se päinvastoin ole helpompaa, kun on ainoa lapsi. Ei tarvitse kinata kenenkään kanssa, vaan päättää yksin.Vanhuksen hoidosta taas yleensä vastaa vanhus itse kunnan kanssa. Jos siihen apua tai holhousta tarvitaan, ei sisarusten määrä ole mikään tae mistään. Yhtä hyvin voi olla kuusi lasta, joista jokainen asuu huitsin nevadassa.
He ovat vain aika omatoimisia ja ostavat sen avun, mitä arjessa tarvitsevat. Vanhuksiakin kun on kovin monenlaisia...
mitenkään erityisesti tai kokenut sitä mitenkään erityisenä taakkana. Jokainen lapsi joutuu miettimään ihan samoja juttuja jossain vaiheessa. Omat vanhempani ovat jo iäkkäitä ja raihnaisia mut asuvat silti vielä kotonaan ja pärjäävät ihan ok. Ei heidän tilanteensa siitä muuttuisi vaikka olisi viisi lasta murehtimassa.
myös perii vanhempansa yksin ja on muutenkin (yleensä) saanut enemmän aikaa ja resursseja vanhemmiltaan.
vanhoja vanhempiaan. Yleensä vanhemmat työnnetään pikaisesti hoitolaitoksiin. Ei siinä kovin monimutkaisia tarvitse miettiä.
Enkä ainakaan ole vielä ottanut stressiä näistä asioista. Olen sitä mieltä että asioilla on tapan järjestyä tavalla tai toisella. Ja toivon että vanhempani voisivat asua kotonaan vielä pitkään vaikkapa sitten vanhemana kotihoidon turvin. Mutta ne asiat selviää sitten aikanaan.
mikä estää yhden tai useammankaan lapsen vanhempia huolehtimasta omista asioistaan ajoissa ihan itse, ei jää lapselle/lapsille "taakkaa". hautajaisjärjestelyt on helpot, kun kirjaa toiveensa valmiiksi. Käytännönjärjestelyt voi jättää sitten hautaustoimiston ym. tehtäviksi, kun ei tarvitse aloittaa siitä pitäisikö suorittaa arkkuhautaus vai tuhkaus vaan toiveet on kirjallisena.
Hoitokin on helposti järjestetty, hoitotahto ja -testamentti tietysti ja raha auttaa pitkälle.
He ovat vain aika omatoimisia ja ostavat sen avun, mitä arjessa tarvitsevat. Vanhuksiakin kun on kovin monenlaisia...
Mummonikin selvisi 95-vuotiaaksi ilman mitään ongelmia, kotona itse kotityönsä tehden. Nykyään äitini hoitaa lähes täyspäiväisesti äitinsä ja kunnan välisiä asioita. Niitä riittää.
mies ei pysty todennäköisesti saamaan lapsia muuten kuin vaikeimman kautta eli ICSI-hoidolla. Minussa ei ole lapsensaannin kannalta vikaa. Muutaman kerran on yritetty ICSIä ja ei ole onnannut. Täytyy kyllä sanoa, että jos edes sen yhden kerran onnistuisi, niin mielessäni eivät olisi ap:n heittämät jutut.
eipähän tartte tapella siitä miten hommat hoidetaan.
T: toinen sisarukseton
haluaisin olla ainoa lapsi.. Perisin hemmetisti enemmän... Ne hautajaisjärjestelyt nyt ei iso homma ole. Surunsa jokainen joutuu itse työstämään.
mulla on 3 sisarusta, mutta veljeni tuskin auttaa vanhempiemme kanssa juurikaan. Siskoni saattaa olla tulevaisuudessa esim. opiskelemassa toisella paikkakunnalla, tai vaikka muuttaa kauemmaksi muutenkin, joten eipä hänestäkään ole apua vanhempien hoidossa. Mieheni sisko asuu myös liian kaukana vanhemmistaan. Hoidan siis yksin omat vanhempani, heidän puolisonsa (koska vanhempani ovat eronneet) sekä mieheni vanhemmat. Eli ei niistä sisaruksista ole apua, nehän voisivat sitä paitsi asua vaikka ulkomailla... Miehestä sen sijaan voi olla vähän apua.
Minulla on vain 1 lapsi, enkä tuota asiaa tosiaankaan murehdi.
Ehkä se teidän suvussanne on noin. Meidän suvussa kyllä pidetään toinen toisesta huolta. Nytkin mun mummon luona on koko ajan joku neljästä lapsestaan/joku puolisoista tai lapsenlapsista. Meidän suvussa ei todellakaan tarvitse "vanhuksen vastata itse hoidostaan kunnan kanssa", johan se on joka paikasta kerrottu kuinka hyvin se toimii.
Muuten en ota kantaa asiaan.
ei se taakka ole raskas, jos on toisenluontoinen ehkä, sillä mä en koe näitäasioita rasitteena, ovat ihan luonnollinen osa elämää.