Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v sitten oli poikani laskettu aika. Arvatkaapa, kuinka myöhässä syntyi!

Vierailija
19.06.2011 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myöhässä" on vasta kun on yli kaksi viikkoa lasketusta ajasta. Veikkaan, että lapsesi syntyi 15 päivää lasketun ajan jälkeen. Eli yhden päivän myöhässä.

Vierailija
2/6 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oltiin tosin sanottu jo toukokuun lopun lääkärissä, että vauva on asettunut lähtökuoppiinsa, kohdunsuu on jo vähän avautunut ja vauva syntyisi lääkärin mielestä IHAN VARMASTI ennen kesäkuuta. Eli juuri ja juuri täysiaikaisena.

Minä sitten odottelin, tuli kesäkuu ja odottelin. Ei viitsitty lähteä mihinkään koko kesäkuun aikana, kun vauvan piti syntyä minä hetkenä hyvänsä.

Tuli heinäkuu ja sitäkin elettiin viikko ennen kuin vihdoinkin käynnistettiin.

Opin ainakin sen, etten enää ikinä usko lääkäreidenkään ennustuksiin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

spekseillä ikinä sanonut, että syntyy ihan just.

Vierailija
4/6 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö nykyiset terveydenhoitajat ja lääkärit enää pysty sanomaan odottaville äideille vauvan todellista syntymäaikaa?Ennenvanhaan taulukot kyllä pitivät hyvin paikkansa eikä tarvinnut jännitellä turhaa.Ennen laskettiin vauvan syntymäajankohta kuukautisten loppupäivästä ja sikiönliikkeistä.Miksi nykyään kukaan ei oikeastaan tiedä vauvansa todellista syntymäajankohtaa?Miksi myös pitkitetään synnytyksiä eikä oteta sisälle sairaalaan ajoissa,jotta tiedetään missä mennään.Voi äitiraukat sanon minä-onnea teille kaikille kuitenkin!

Vierailija
5/6 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sekä kätilö että lääkäri sanoivat viikolla 38 että ei synny vielä aikoihin. Seuraavana yönä syntyi.

Vierailija
6/6 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 22:47"]

Eivätkö nykyiset terveydenhoitajat ja lääkärit enää pysty sanomaan odottaville äideille vauvan todellista syntymäaikaa?Ennenvanhaan taulukot kyllä pitivät hyvin paikkansa eikä tarvinnut jännitellä turhaa.Ennen laskettiin vauvan syntymäajankohta kuukautisten loppupäivästä ja sikiönliikkeistä.Miksi nykyään kukaan ei oikeastaan tiedä vauvansa todellista syntymäajankohtaa?Miksi myös pitkitetään synnytyksiä eikä oteta sisälle sairaalaan ajoissa,jotta tiedetään missä mennään.Voi äitiraukat sanon minä-onnea teille kaikille kuitenkin!

[/quote]

Kuukautisistahan se nykyisinkin lasketaan, plus tarkistetaan ultrissa sikiön mittojen mukaan. Silti ihmiselle  kantoaika vaihtelee 38-42 viikon välillä.

Ehkä ennen lääkärillä oli niin paljon auktoriteettia, että kun lääkäri sanoi milloin synnytys on, niin sitähän kuuliaisesti synnytettiin silloin... Toista se on nykyään... Miten sikiön liikkeistä lasketaan raskauden kestoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme