Olisitko ylpeä ukistasi, jos hän olisi ollut Waffen-SS upseeri?
Minä olen ylpeä ukistani joka oli. Sai Hitleriltäkin rautaristin, joka on minulla tallessa.
Kommentit (25)
sukulaista, jotka on olleet suomalaisissa SS-joukoissa. Ei herätä tunteita, koska historia on historiaa.
eli olisin ainakin enemmän kuin jos olisi ollut Stalinin teloituskomppaniassa.
Ilman antamaamme panttipataljoonaa sakemanneille puhuisimme nykyään venäjää.
Todennäköisesti oma isäni tai äitini olisi siinä tapauksessa saksalaissotilaan avioton lapsi ja hän olisi joutunut kärsimään siitä koko ikänsä. Omaperäisin provo pitkiin aikoihin.
aikana Saksassa SS- upseerina. Joutui Suomessa
vielä Siperiaan karkotettavien listalle, mutta ei sinne onneksi koskaan kuljetettu.
ap, joka on ihan suomalainen.
Millä tavalla se sun ylpeytes eritoten manifestoituu?
No joskus pukeudun ukkini SS-univormuun ja laitan rautaristin kaulaani ja ihailen itseäni peilistä.
ap
Talvi- ja jatkossodassa, Sai rivin mitlaeja ja ylennettiin ylikessuksi...
Talvi- ja jatkossodassa, Sai rivin mitlaeja ja ylennettiin ylikessuksi...
ap
se oli se aikakausi, ihmiset aivopestyjä ja toisaalta eri tavalla ajattelijat pääsivät kaasukammioon että tuskin siinä kukaan olis uskaltanu olla vastahankaan. Oliko ukkisi saksalainen?
talvisodan aikana Saksassa, kun silloinhan Saksa ja Neuvostoliitto oli aseveljiä ja samalla puolella. Sotaanhan eri puolille maat siirtyivät vasta 1941???. Ja ei Suomesta ole karkoitettu Siperiaan ketään 1913 vuoden jälkeen. Vankila Suomessa olisi voinut uhata maanpettureita tai sotarikollisia.,
välirauhan aikaan Saksaa, Eli liittyi toisen maan armeijaan, maa joka oli sotilasliitossa vihollisen kanssa. Onhan tuossa syytäkin olla ylpeä:-)
riippuu siitä, miten hän olisi suhtautunut asiaan, kun kaikki totuudet olisivat selvinneet, että olisinko ylpeä hänestä ihmisenä. Ja siihen tietysti vaikuttaisi myös se, millainen hän muuten olisi ollut ihmisenä. Rautaristiä tuskin olisin säilyttänyt.
On taas tietämättömyys huipussaan. Koska Suomen valtio itse järjesti värväyksen saadakseen luovutettavaksi Panttipataljoonan Saksan käyttöön: miksi ei voisi ylpeä? Toiminnallaan pelastivat Suomen joutumasta Neuvostoliiton miehittämäksi.
Mitä siellä koulussa opetetaan historiasta nykyään?
talvisodan aikana Saksassa, kun silloinhan Saksa ja Neuvostoliitto oli aseveljiä ja samalla puolella. Sotaanhan eri puolille maat siirtyivät vasta 1941???. Ja ei Suomesta ole karkoitettu Siperiaan ketään 1913 vuoden jälkeen. Vankila Suomessa olisi voinut uhata maanpettureita tai sotarikollisia.,
googlaapa Siperian lista, niin löydät sieltä tietoa.
Verstehen sie? Ist alles klar?
ap
Olen Ukkini lähti SS-Wiking Divisioonaan ja sanoi aina Preussilainen sotilas oli ja on maailman paras sotilas.
Harvemmin luusereista tavataan ylpeitä olla.
Vain voittajille hurrataan.
Todennäköisesti oma isäni tai äitini olisi siinä tapauksessa saksalaissotilaan avioton lapsi ja hän olisi joutunut kärsimään siitä koko ikänsä.
Omaperäisin provo pitkiin aikoihin.