Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOTKA asuinpaikkana

Vierailija
12.01.2010 |

ollaan ehkä muuttamassa kotkaan ja haluaisin että te kotkalaiset kertoisitte vähän asuinalueista kun joka kaupungissa on niitä hyviä ja ei niin hyviä asuinalueita. perheessä reilu puoli vuotias lapsi. kiinnostas sellaset alueet jossa paljon lapsiperheitä rivi ja omakoti aluetta ja muutama kerrostalokin voi löytyä. ei kiinnosta alueet jossa norkoilee pultsareita usein jne.

- mitkä huonomaiseisia asueita?

- mitkä hyviä tasokkaita asuinalueita?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasaajankatu on nykyää rauhallinen paikka. Ystäväni asuu siellä ja vierailen aika paljon hänen luona siellä. Ainoa talo mihin Ei kannata muuttaa on Tasaajankatu 1 Suositelen Suulisniemeä mut sitten en taas suositele Sunilaa.

Vierailija
22/58 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen alue on turvala? Ollaan katsottu asuntoa Hovinsaaresta, Turvalasta ja Suulisniemestä? Kaikki ovat kerrostaloasuntoja. Onko kellään antaa vinkkejä? Itse kun en kotkaa tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alueita, jos rintamamiestaloasuminen kiinnostaa.

Vierailija
24/58 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkassa on sataman vuoksi enemmän huumeita ja niistä johtuvia lieveilmiöitä verrattuna esim. Kouvolaan. Jos ei kuitenkaan työskentele poliisina tai portsarina niin väitän, ettei sitä ns. normaalikansalainen huomaa. Karhulan keskustassa liikkuu pultsareita ja muutama vakionarkkari mutta niitä nyt on joka kaupungissa. Menneiden vuosien rajuimmat tapaukset ovat onneksi jo muuttaneet pois tai päätyneet joko vankilaan tai manan majoille.

Olen itse asunut peruskoulu aikani Karhulan Otsolassa ja se on Mäntykankaan ja ala-Ristinkallion tavoin rauhallista aluetta, jossa asuu paljon lapsiperheitä. Mussalo on rauhallista ja haluttua asuinaluetta.

Karhuvuori on vuosien varrella jonkin verran rauhoittunut. Isolla kerrostalo alueella on rauhallisuus ollut talokohtaista tilanteen mukaan. Yhä taitaa olla muutama häirikkö rappu muistaakseni velhontiellä mutta muuten suht ok.

Hovinsaari on nykyäänkin riehakasta aluetta, jonka halvat vuokrat houkuttelevat epämääräistä porukkaa ja sinne en suosittele muuttoa kenellekään.

Nykyään asun aivan Kotkansaaren keskellä ja en tarvitse autoa, koska kaikki tarvittavat palvelut ovat lähellä ja tarvittaessa bussilla pääsee aina kotiin, koska kaikki linjat alkavat ja päättyvät tänne.

Kesällä keskustassa on todella mukava olla. Puistojen läheisyys ja meri helpottavat hellettä ja ilma pysyy raikkaana.

Terv. Sattumalta sivuille eksynyt entinen Kotkalainen portsari ja ahkera urbaanitutkimusmatkailija.

Vierailija
25/58 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhuvuoressa asustellaan avomiehen kanssa. Ollaan opiskelijoita ja Karhuvuoren vuokrataso sopii meille. Maahanmuuttajia täällä on paljon mutta eipä ne ole meitä haitanneet. Täällä on kauppa, apteekki, terveyskeskus, pari baaria, pizzeria, kirjasto, koulu, kioski ja päiväkoti. Ainoastaan Alko puuttuu ;D Ite ollaan tykätty kovasti ja tuskin ollaan muuttamassa pois vielä moneen vuoteen.

Vierailija
26/58 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse asuin siellä 70-80-luvuilla. Ok-alueita ja rivareita. Nyttemmin en paikkoja enää tunne. Vanhaa Kaurankatuakaan ei enää ole :(

Vierailija
27/58 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kouluikään 70-luvun alkupuolelle okt:ssa Hovilassa ja sen jälkeen 80-luvun loppupuolelle Ristinkalliolla samoin okt:ssä. Molempia asuinalueita voin varauksetta suositella nyttemminkin molemmissa vierailleena. Asun nykyisin Tampereella ja tähän verraten Kotkan ja Karhulan seudut ovat varsinaisia lintukotoja pahamaineisimpia paikkoja myöten.

Vierailija
28/58 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja takaisin voisin muuttaa koska vaan. Valitettavasti työt vaan pitää perheen muualla.

Jos jotain aluetta välttäisin, niin Karhuvuoren ja Alahovin kerrostalolähiöitä, mutta muuten ainakin kaikki tuntemani paikat ovat melko rauhallisia. Minä en ehkä Kotkansaarelle muuttaisi, mutta olenkin tottunut rauhallisempaan ympäristöön. Siis en tarkoita häiriöiden takia, vaan en nyt erityisesti koskaan ole viihtynyt kaupunkien keskustoissa.

Vierailija
29/58 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Kotkaan n. 8 vuotta sitten. Asuimme ensin mieheni kanssa Kotkansaarella 6 vuotta useammassa eri vuokra-asunnossa. Pari vuotta sitten ostimme omakotitalon Hirssaari- Mussalo-alueelta. Voin suositella tätä aluetta lapsiperheille, sillä täällä on todella rauhallista ja  idyllistä! Naapurit ovat mukavia, mutteivat liian tuttavallisia! Oma rauha on taattu!!! Oma elämäntilanteemme on nyt kuitenkin sellainen, että olemme todennäköisesti muuttamassa pois... Joten sellainen reilun 100 neliön rintamamiestalo meren rannalla pian kaupan...

Vierailija
30/58 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos PITÄÄ Kotkaan muuttaa niin valitkaa:

Kotkansaari, Metsola, Mussalo tai Hirssaari. Itse asuin aina Kotkansaarella koska siellä on kaikki kaupat jne. Jos autolla kulkee niin sitten nuo muutkin ihan ok.

Ei missään nimessä kannata muuttaa: Hovinsaari tai Karhuvuori. Sori vaan kaikki alueilla asuvat, mutta onhan ne sellaisia "slummi" alueita, joille kaikki köyhät, juopot ja mamut muuttavat.

Kotka on pieni ja kuppikuntainen paikka. Terveyskeskukseen ei varmasti saa aikaa vaikka soittelisit koko päivän. Kannattaa siis olla rikas niin voi edes käydä yksityisellä. Venäläisiä on PALJON ja se näkyy kyllä. Ihmiset on kaupungissa hieman etäisiä ja ei-niin-mukavia. Itse en enää muuttaisi takaisin Kotkaan

Vierailija
31/58 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka on todella kaunis kaupunki. Harmittava, että siellä on niin suuri työttömyys.

Vierailija
32/58 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2010 klo 17:22"]Just, just!

Ja miksei kukaan ikinä mollaa Karhulan keskustaa?

Kyllä se on pahempi kuin Karhuvuori. Kyllä Karhuvuori on muuttunut, ei se ole enää samanlainen kuin silloin 80-luvulla..

Ja vaikka täällä onkin kaupungin taloja, niin ei niitä ole niin paljoa.

Ja kyllä täällä uskaltaa päästää koululaiset yksin kulkemaan, koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa.
[/quote]
Koko elämäni olen kotkassa asunut ja kouluni kävin karhulassa. Kyllä se niin vaa on että
Se karhyvuori on täynnä niitä mamuja sun muuta rikollista. Karhulassa taas asuu lähinnä vanhoja mummoja. Toki sielläkin muutamia kemistejä on työssä mutta ei läheskään yhtä vaarallista kuin karhuvuoressa!

Vierailija
33/58 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä KOTKANSAARI? onko ihan hyvää aluetta???

Vierailija
34/58 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkansaarella on kerrostaloja, muutama omakotitalo taitaa löytyä, sekä tuo Katariina/Puistola sijaitsee kanssa kotkansaarella. Katariinasta on n. 1 km kävelymatka keskustan kaupoille. Voisi sanoa että kotkansaari = keskusta. eli kotkansaarella ovat kaikki kaupat ja ravintolat, elokuvateatterit, baarit jne jne.

Katariina on omakotitaloaluetta, myös paljon paritaloja ja muutama kerrostalo.

Itse asun Katariinassa ja olen hyvin tyytyväinen valintaani.

Vierailija
35/58 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin en katariinan lapsiperheitä tunne, mutta jonkin verran siellä on lapsia. Jonkinmoinen sukupolven vaihdos on tapahtumassa, koko ajan vanhuksia muuttaa pois ja lapsiperheitä/nuoria pariskuntia tilalle. Iso osa taloista on remonttia vaille, koska osa taloista on rakennettu 1929...

Kotkansaarella on muutama oikein hyvä lasten leikkipuisto, katariinassa on yksi melko onneton...

Vierailija
36/58 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntyperäinen kotkalainen ja paljon on hyviä alueita ja paljon niitä, joihin en mielelläni mene edes käymäseltään.

Me olemme sellainen normiperhe, mies töissä, vaimo kotona hoitaa lapset. Ja ne alueet joissa me liikutaan on siistejä mm. edellä mainitut rikokset yms ei meitä ole juuri koskettanut.

Suosittelen Mm pientaloalueista Metsolaa, Korelaa, Lankilaa, Korkeakosken Veikkolaa (kaukana keskustasta, mutta ala-aste ja päiväkoti on vieressä). Myös Kotkansaari ja Katariina ovat viihtyisiä asuinalueita. Sitten on tietysti muitakin varmasti hyviä paikkoja ns vanhan kymin kunnan alueella, mutta en osaa sieltä muita sanoa, kuin tuon veikkolan.

Itse en muuttaisi Mussalon etukylään, jonne toki kokoaika nousee uutta kaunista pytinkiä, mutta työssäni ennen hoitovapaita huomasin alueella tapahtuvan paljon pientä ja inhottavaa ilkivaltaa.

Kotka maksaa kotona lasta hoitavalle (vakituisen työ- opiskelupaikan omaavalle)vanhemmalle ns Kotka-lisää n 200e/alle kolmevuotiaslapsi ja n.80e/ yli kolmivuotiaalle, mutta ei vielä esiopetuksessa olevalle.

Kotkan lähellä mukavia alueita mm Pyhtäällä Huutjärven seutu jossa mm. hurmaava uusi koulukeskus ja ihanat ulkoilumaastot.

Kotkassa kuten muuallakin kaakonkulmalla on paljon venäläisiä maahanmuuttajia sekä -turisteja, valitettavasti.

Kaupunki on pieni, mutta ihan hyvä täällä on ihmisen elää ja olla. Tervetuloa Vain :-)

Vierailija
37/58 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet perheeni (mies ja 2 lasta) kanssa kotkassa kaksi vuotta. ennakkokäsityksenä minullakin oli rikollisuus ja huumeet, mutta vielä en ole itse niihin täällä törmännyt.

rauhassa ollaan lasten kanssa voitu päivisin olla puistoissa ja rannalla. asuinalueina voin itse suositella kotkansaarta ja mussalon etukylää. toisessa palvelut hieman lähempänä.

Vierailija
38/58 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Kotkansaarella, eli keskustassa.

Normaalia keskustaelämää: Autojen meteliä yms, mutta kaikki on lähellä.

Juuri ennen muuttoamme keskustaan rakennettiin ja avattiin uusi kauppakeskus, jossa löytyy HM:t, Lindexit ja muut ketjuliikkeet.

Käsittääkseni myös Jumalniemen kauppa-alue on laajentunut. Löytyi ainakin silloin mm. Citymarket ja Anttila.

Kotkassa parasta on keskusta-alue upeine puistoineen ja ihanat hiekkarannat aivan keskustan tuntumassa.

Kesäisin Kotka (keskusta) on hieman tavallista kylmempi, mutta talvella taas lämpimämpi.

Venäläisiä toki on paljon, mutta eivät he ainakaan minun elämääni mitenkään häirinneet!

Vierailija
39/58 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein hiljattain elämäni ekan paripäiväisen visiitin Kotkaan - taitaa olla ainoa yli 30,000 as kaupunki Suomessa joka on jäänyt tutkimatta...
Odotin nuupahtanutta ja ehkä hieman rähjäistä ns. taantunutta teollisuuskaupunkia - mutta mitä vielä sillä ainakin Kotkansaari kauniine hyvinhoidettuine taloineen ja puistoineen oli upea. Siis aivan totta, hienoimpia suomalaisia kaupunkeja ja nimenomaan tuo Kotkansaaren alue...Hienoja omakotitaloalueita, kauniita kerrostaloja, upeat venesatamat palveluineen, uusi hieno ja varsin iso kauppakeskus Pasaati keskustassa, todella upeita puistoja ja ylipäätään kaikki niin hoidettua rehevän lehtipuukasvuston ympäröimänä - en ymmärrä miksi kaupunkia ei enemmän ole nostettu koko Suomen tietoisuuteen ?
Noita narkkari- ja alkkisjuttuja mistä monet jaksaa jauhaa - missähän kaupungissa niitä ei olisi (?) - toisekseen en itse ainakaan sellaiseen Kotkassa törmännyt - jos nyt juuri muuallakaan...Ja tuo venäläiskammo sitten, olisi kuulkaa monen suomalaispaikkakunnan (myös Helsingin) tarjonta paljon niukempaa ilman venäläsisiä ostosmatkaajia... ja mikäs heissä sitten niin häiritsee, ylipäätään ovat suomalaisia huolitellumpiakia...

Vierailija
40/58 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun itse asuin siellä 70-80-luvuilla. Ok-alueita ja rivareita. Nyttemmin en paikkoja enää tunne. Vanhaa Kaurankatuakaan ei enää ole :(

Kaurankatu on vielä samassa kohdassa kun vuonna 1956, kuinka vanhaa Kaurankatua tarkoitat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän