Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi haluaisin lapsen?

Vierailija
02.01.2010 |

En halua lasta, sillä meitä pahoja eläimiä (=ihmisiä) on jo liikaa maailmassa.

Mutta mitä jos kadunkin muutaman vuoden päästä? Auttekaa ja kertokaa järkisyitä lapsen "hankintaan".

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä pitää olla tunteet mukana myös. Me hankittiin lapsia kun tuntui, että niille olis paljon rakkautta annettavana ja olihan sitä ja on edelleen :) 3 lasta meillä ja kyllä olis elämä ollu tyhjempää ilman heitä ja se vastarakkaus mitä heiltä saa...se on ihanaa! Eli aika itsekkäin syin myös lapset hankittiin.

Vierailija
2/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hankkia lasta sitten muutaman vuoden päästä? Oletko yli 45- vuotias?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

= kahdesta ysiysiin.

Vierailija
4/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat lapsen, elämälläsi on aidosti tarkoitus. Olet tärkeä jollekin ihan ennenkokemattomalla tavalla.

Vierailija
5/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli monta hyvää syytä olla hankkimatta lasta ja olin vähän niinkuin päättänyt, ettei lasta välttämättä tarvitse meille tulla.

Myöhemmin vaan iski lisääntymisvietti. Uskon, että se on ihan biologinen sisäänrakennettu juttu. Jos sulle tulee sellainen ole, että haluta lapsen, niin silloin olet varmaan valmis siihen. Ei sitä voi mitenkään järkevästi ajatella...

Vierailija
6/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne on aivan käsittämätön. Olisi kamalaa, jos olisin jäänyt tästä paitsi. En voisi kuvitellakaan eläväni ilman näitä maailman rakkaimpia pieniä. : )

Lapsi nostattaa pintaan kaikkea "jännää" mennneisyydestä ja omasta lapsuudesta, joka muuten voisi jäädä käsittelemättä.

Lapsen myötä tunneskaalasi laajenee muutenkin uskomattomiin mittasuhteisiin: et koskaan tule tuntemaan sellaista rakkautta, raivoa, avuttomuutta, vihaa, pelkoa, iloa...

Vierailija
7/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, kyllä minä nuo tunteet tiedän, ja suuren osan olen kokenut joko itse tai seurannut läheltä hyvin läheisen välityksellä. Olen tyytyväinen, että olen kyennyt ylittämään nuo äärettömän itsekkäät motiivit.

En halua olla vaistojen varassa ohjautuvat tunteileva synnytyskone. Haluan olla lisääntymättä, ellei siihen ole oikeasti jotain suurempaa tarkoitusta. Jotain, jonka muka vain minä voisin toteuttaa.

Nämä muutamat esimerkit todistavat sen mitä olen aina epäillyt: lasten hankkiminen nykypäivän Suomessa on vain ja ainoastaan osoitus äärimmäisestä, julmasta itsekkyydestä. Harmi. Toivoin, että joku olisi osoittanut minun olevan väärässä.

Vierailija
8/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioiden turhaan pyörittämiseen ja pohtimiseen, kun eivät noi nyt niin yleviltä ajatuksilta vaikuta.

Haastaisit itsesi ja tuntisit itsesi hyödylliseksi joka hetki.

Vierailija
9/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muistettava, että kaikki äidit eivät koe äidinrakkautta, vai miksi muuten lapsia pahoinpidellään henkisesti tai fyysisesti? Jos hommaa lapsen vain siksi, että se täyttää ennestään tyhjän ja synkän elämän jollain uskomattomalla jumalaisella valolla ja rakkaudella, niin ei välttämättä onnistu.

Vierailija
10/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maailma on mielestäsi nyt huono (pahat ihmiset), voit vaikuttaa tulevaan kasvattamalla hyvän ihmisen. Jos sinua ei kiinnosta tuleva, koska et ole enää itse mukana, olet itsekäs.

Mutta: On olemassa mahdollisuus, että lapsestasi EI kasva hyvää ihmistä hyvistä tavoitteistasi huolimatta. Tätä kutsutaan elämän monimuotoisuudeksi, jota et voi hallita. On kuitenkin suurempi todennäköisyys kasvattaa hyvä ihminen, jonka arvot edistävät rakkautta ja hyvyyttä maailmassa, kuin paha ihminen.

Vierailija
11/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan lapsia kannattaa tehdä vain ja ainoastaan itsekkäistä syistä (onko niitä oikeasti edes ?). Itsekkyys lapsenteossa yleensä takaa sen, että niitä rakastetaan. Jos teet lapsen vain siitä syystä, että niin kuuluu tehdä, ei ole lapsen elämälle kovin hääppöiset eväät.

Toisaalta juuri naisen kovaan itsekkääseen tarpeeseen saada vauva, vauvakuumeeseen, on evoluutio kätkenyt sen ainoan oikean syyn miksi lapsia kannattaa tehdä - oman geeniperimän säilyminen.

Vierailija
12/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin siirtää geenini eteenpäin, halusin jättää itsestäni jäljen. Olisi tuntutunut ahdistavalta jos sukuni olisi päättynyt minuun. Mikään lapsirakas en ole erityisemmin koskaan ollut. Omaan lastani tottakai olen oppinut rakastamaan. Lapsenhankinta on jokaisen oma päätös. Minä en neuvo ketään hankkimaan tai olemaan hankkimatta.

Vierailija
13/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten on niin tärkeää, että ihmislaji on olemassa vielä esim. miljoonan vuoden päästä? Millä lailla edistämmme universumin hyvinvointia?

Vierailija
14/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten on niin tärkeää, että ihmislaji on olemassa vielä esim. miljoonan vuoden päästä? Millä lailla edistämmme universumin hyvinvointia?

kyllä Jeesus on tullut takaisin jo siihen mennessä

Vierailija
15/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta keksin heti miljuuna syytä, miksi lasta ei pidä hankkia. (kuten: rahanmeno, yöunet jää vähiin, huoli koko ajan lapsesta varsinkin jos on sairas/vammainen, murrosikäisen lapsen näkökulmasta olet idiootti joka päivä ja lapsi antaa sen kyllä kuulla...)

Älä hanki lasta!!!!

Vierailija
16/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mies joka haluaisi lapsen. Mutta olen "antanut hänelle vapauden etsiä toisen", jos lapsen saaminen on tärkeää. Ei ole etsinyt, eikä ole yrittänyt myöskään jankuttaa tai muutoin painostaa lisääntymiseen. Siitä täydet pisteet. Ja täydet pisteet muuten omalle rakkaalleni.

Johonkin aiempaan kommentti: en näe itsekään mitään syytä, miksi meitä ihmisiä pitäisi olla olemassa tulevaisuudessa. Mikä on arvomme maailmassa, muu kuin tuo lisääntyminen?

Vierailija
17/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia ja tunnen lapsettomia pariskuntia, joille en edes osaa lasta kuvitella. Pitää sinun olla myöskin uskollinen omalle vakaumuksellesi.

Vierailija
18/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sen enempää. Vai haluatko jotenkin saada sen kipinän, kun täällä sen perään kyselet? Ehkä sittenkin halusit vain vahvistuksen omalle tunteellesi: Sinä et halua lapsia. Et pidä sitä itsellesi luonnollisena elämisen osana, eikä mikään saa sinua muuttamaan mieltäsi. Toivottavasti teille ei tule vahinkoa, ettet joudu pyöveliksi oman vakaumuksesi tähden.

Vierailija
19/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en vielä ainakaan epäile päätöstäni. Haluan vain kyseenalaistaa sen ennen kuin on liian myöhäistä. Mutta toisaalta, elämässä on monia asioita joita voi katua ja murehtia, ja tämä vain yksi niistä.

Vierailija
20/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joiltain se puuttuu. Olisikin kiintoisa tutkimuksenaihe. Tuleeko tämä täysin sattumanvaraisesti, tämä biologisen tarpeen puuttuminen, vai riippuuko se kasvatuksesta, arvoista, perheestä...

Itsekin olisin sanonut, että synnyttäminen ja rakkaus lapseen ovat kyllä aika ainutlaatuisia kokemuksia, mutta toisaalta, jos ei niitä ole alun alkaenkaan, ei sitä voi "menettääkään". Eli sikäli... Et menetä mitään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä