Onko lukiossa lääkärintarkastusta?
Tietääkö kukaan onko lukiossa vielä lääkärintarkastusta ? Se ei kai ole enää mikään lakisääteinen juttu.
Kommentit (16)
eli pojille on kutsuntatarkastus ja tytöille lääkärintarkastus.
Siis ei kai kesällä niitä tarkastuksia ole? Nehän on vasta syksyllä, kun koulu alkaa.
Siis ei kai kesällä niitä tarkastuksia ole? Nehän on vasta syksyllä, kun koulu alkaa.
talvella ei ole aikaa, joten kesäkuussa on lukion kolmannelle vuodelle menevien tarkastukset.
talvella ei ole aikaa, joten kesäkuussa on lukion kolmannelle vuodelle menevien tarkastukset.
Jopas tuo on muuttunut, että vielä kolmannelle mennessäkin on tarkastus. Itse muistan että meillä oli häthätää ensimmäisenä vuonna.
Olen itse terveydenhuollon alalla enkä ole kuullut, että terveystarkastuksia lukiossa tehtäisiin kesällä ennen lukion alkamista. Sen sijaan kouluunmenotarkastukset ovat useinkin ennen koulun alkamista, koska sinne yleensä toinen vanhemmista tulee mukaan.
Siis eikö näitä tarkastuksia enää tehdä lukiossa? Mun aikana siis noin reilu kymmenen vuotta sitten lukiossa oli vielä pakolliset tarkastukset.
pojille on kutsuntatarkastukset keväällä kouluaikaan, mutta ei koululääkärillä.
Ja paikka on Lahti.
Tietääkö kukaan onko lukiossa vielä lääkärintarkastusta ? Se ei kai ole enää mikään lakisääteinen juttu.
On mutta siinä ei ole pakko käydä. Jokainen tekee valintansa itse.
On mutta siinä ei ole pakko käydä. Jokainen tekee valintansa itse.
Tarkkaan ottaen muuten ei ole. Kaikki kunnat eivät tarjoa opiskelijaterveydenhuollon palveluja, joten väkisinkin osa lukiolaisista jää ulkopuolelle. Olen myös ymmärtänyt, että nykyisin tarkastuksia ei pidetä lukiossa kuten ennen vanhaan vana ne suoritetaan terveyskeskuksessa tai isommissa kaupungeissa nuorille suunnattujen opiskelijaterveydenhuollon palvelujen tiloissa.
Vastenmielinen kokemus... miksi?
Ihan samanlainenhan tarkastus se on kuin yläkoulussakin.
Meillä tytär on nyt toisella eikä ole käynyt missään lääkärintarkastuksessa.
Siis outoa että jotkut käyvät kesällä tarkastuksessa. Meillä ne ovat aina olleet syksyllä.
Lukioaikaiset tarkastukset ovat käsittääkseni nykyisin opiskelijaterveydenhuollon alla ja ne ovat vapaaehtoisia. Ennenhän niissä käytiin (pakollisina) koulussa mutta nyt pitää mennä paikalliseen terveyskeskukseen tarkastukseen ja edellyttäen siis, että lukiolainen haluaa itse sellaisessa käydä.
Ei ole. Lukiolaiset voivat käydä halutessaan opiskelijaterveydenhuollossa mutta meilläpäin ei ole enää mitään ns. koulussa tehtäviä tarkastuksia.
Riippuu tosin kunnasta, onko tarpeeksi resursseja.