Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä astiasto teillä käytössä

Vierailija
18.06.2011 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bochin Aureus-sarjaa. Kahviastiastona Iittalan Ego. Viinilasit Essence, konjakkilasit Riedel. Nyt ostaisin viinilasitkin Riedeliltä. Juomalaseina Vernaa ja Kartiota.

Vierailija
2/32 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä halpoja valkoisia posliinilautasia 6 kpl syviä ja 6 kpl matalia isoja.

Olivat aikoinaan marketin halvimmat. Laseja ei ole, vaan käytämme mukeja, lisäksi on muutama "muovinen lasi". Poistimme käytöstä lasit, kun niitä meni aikaajoin rikki ja lasin siivoaminen on työlästä.

mukeina on primaveeraa ja muumimukeja.

Lisäksi meillä on yksi 10 hlöä kahvikalusto.

Atrimet ovat savoniaa, niitä on myös 6:lle henkilölle. Ne olivat aika kalliit, mutta ovat olleet kestävät ja hyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana rupesin sitä keräilemään :)

sitten kustavin savi tekemää astiastoa kerään myös.

Vierailija
4/32 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kerää mitään tiettyä sarjaa...

jos esim. kavereita tulee kylään, niin saattaa olla että jokaisella on erilainen kahvikuppi!;)

Vierailija
5/32 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoisena ja myös muutama oliivinvihreä löytyy. Juomalaseina Aino Aallon laseja ja Ote-laseja. Lapsilla sitten kaakaomukeina ja murokulhoina Iitalan Muumeja.

Eli näitä, mitä vissiin suurimmalla osalla :)

Vierailija
6/32 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla-astiastona Pentikin Vanilja.

Vierailija
7/32 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta valkoisilla astiolla on helppo kattaa eri tilanteisiin tekstiilejä vaihtelemalla, ja ruokakin näyttää hyvältä valkoista taustaa vasten.

Aterimet meillä on Elegiaa ja arkilasit Ikeasta. Juhlapäivinä kaivetaan esille hopeat ja kristallit.

Vierailija
8/32 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valkoista Teemaa ja leipälautasina Arabian Space jota ikävä kyllä ei enää saa mistään kun pari on mennyt rikki. Haluaisin jotain muutakin väriä mutta mikään tämänhetkisistä -teeman sävyistä ei miellytä silmää tai sovi juomalaseihin. Arkikäytössä on isot Ego-kahvikupit, ne on ihanan kokoisia ja muotoisia, lisäksi on teeman kupit joita en muista käyttäneeni kai kertaakaan. Muumimukejakin on ylähyllyllä kuusi, itse en ole ainuttakaan ostanut enkä kyllä käyttänytkään. Myös Riedelin punkkulasit ovat vaan pölyttymässä, kun mieluummin tulee käytettyä konepestäviä Verna-laseja.

Vierailija
9/32 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalpenevat teidän astioiden rinnalla. Mulla siis tylsä Sara la fountain astiasto, joka epäkäytännöllinen lapsiperheessä, kun ei voi mikrossa käyttää. Ehkä harkitsen uudelleen omat astiani, Teema voisi olla kiva tai sitten perusIkea.

Vierailija
10/32 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona vain valkoista, mutta on kätevää kun samaa sarjaa on eri värisenä. Kun sitten juniorit siirtyvät opiskelija-asuntoon, jossa jokainen käyttää ja tiskaa omat astiansa, on se peruskalusto samaa sarjaa, mutta eri väriset eri asukkailla.

Vierailija
11/32 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Vierailija
12/32 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lukee ruokalautasten ja salaattilautasten pohjassa. Lisäksi Arabian tunnukset.

Ovat jotain iänikuisia ruokalan lautasia.

Jälkiruokakippoina ja kahvimukeina Muumia.

Lautaset menevät heti vaihtoon kunhan saan mieheni puhuttua ympäri ja löydän kivat uudet.

Ideoita otetaan vastaan, mutta vaatimuslista on piiitkä...

Vierailija
13/32 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoisena suurin osa, mutta muutama oliivin ja hiekan värinen lautanen on tullut joukkoon. Jotain neljättä väriä voisi ruveta keräämään siihen vielä lisäksi. Noita hiekan värisiä ei kait enää valmisteta ja mulla onkin niitä vain 2 keittolautasta ja 2 jälkiruokakulhoa.

Kahvimukeina meillä on muumimukeja.

Vierailija
14/32 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Arabian ostaminsen ja käytän aikaa sitten. Minulla ei ole varaa niin kalliisiin käyttöastioihin.

Ikea on halpaa ja nättiä

Vierailija
15/32 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä kyllästytä. Tai en oikeastaan ajattele koko asiaa.. tuota toivottiin aikoinaan häälahjaksi ja muutamat kahvikupit saatiin. Muut osat on ostetu itse.

Vierailija
16/32 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoista, sinistä ja keltaista Teemaa. Heja Sverige!

Ja värillistä Paratiisia.

Vierailija
17/32 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valkoista Taikaa.

Vierailija
18/32 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin on vanhat posliiniastiat tarjoiluvateineen ja kulhoineen. Lisäksi on ihan jotain perusvalkoisia matalia lautasia tummansinisellä reunuksella vinot pinot. Mä odottelen, että nuo halpikset hajoaa ja otan sitten käyttöön nuo valkoiset.

Sitten on kaapissa paremmin tilaa ostaa uusia tai pikemminkin vanhoja eli mä keräilen vanhoja posliiniastioita. Pitäisi vaan päättää, millaisen haluasin arkeen. Vois ehkä ottaa tuon nykyisen juhla-asiaston arkeen ja kerätä joku uusi sarja juhlaan :)

Vierailija
19/32 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa Lexingtonin, en muista mallistoa.

Vierailija
20/32 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arki/ruoka-astiat ikeaa ja jotain halppiksia. Lasit, mukit ym erilaisia.

Parempina astiastoina on Pentik Mansikka, Villeroy & Bochia, Pentik Inkivääri, Iittala Aalto- ja kartio-laseja ja Heirol Keittiön valkoinen astiasto. :)

Meillä on paljon lahjaksi saatua, siksi montaa eri sarjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä