Tienaan bruttona 57000 e vuodessa, auta velka-asiassa!
Jos olisit mä, paljonko ottaisit asuntovelkaa? Lapsia kaks, ei elareita, omaa rahaa noin 60 000 e laittaa kotiin. Joo ja oon menoss pankkiin, mut tahtoisin kuulla mielipiteitä.
Kommentit (6)
Ostaisin sijoitusasunnon ja säästöjä ja peruspalkkani on sama kuin sulla, bonuksia voi tulla kymppitonni päälle, mutta näinä aikoina niiden varaan ei voi laskea. Mä en taidan uskaltaa ottaa kuin max 100 000 e. En halua kuitenkaan arkea vetää liian tiukille.
pystyis pelaan tolla pitkällä laina-ajallakin, mutta sitten olis taas kiva matkustella lasten kanssa. Ja nyt poistuu toi korkovähennyskin!
ap
Hesarissa oli juuri, että hallitus esittää, että jatkossa 75 % koroista saisi vähentää. Mikähän siihen tulee summa-katoksi, säilyykö nykyinen?
Nythän se on maksimissaan 1400 € (2200 € jos kaksi lasta, tosin se 800 € jaetaan vanhempien kesken)
Montako vuotta haluat maksaa? Laske siitä.
Paljonko sulla on nettotulot kuussa? Entä onko teillä auto käytössä?
Niin ja kun kysyt, että paljonko minä olisin valmis ottamaan lainaa, niin mulla oli yksinhuoltajana 90 000 euroa lainaa ja en olisi kyllä enempää halunnut. Tulot tosin paljon vähemmän kuin sulla, mutta toisaalta vain yksi lapsi elätettävänä.
miehen kanssa niin, tienaamme aika lailla yhtä paljon ja lapset ovat fifty-fifty.
Asumme suuressa kasvukeskuksessa, emme kuitenkaan pääkaupunkiseudulla.
ap