Voi luoja: Tuomiojasta UM, Guzeninasta peruspalveluministeri
No, ehkä Guzenina sotkee tästedes vähän vähemmän Espoon kunnallispolitiikkaa. Sääli vaan, että hänestä joutuu nyt kärsimään koko Suomi :D
Ja Tuomioja - voi herran p*rse, eikö tuosta vanhasta vasemmistopolitrukista vieläkään päästy eroon?
Lauri Ihalainen sen sijaan saattaa olla ihan kelpo valinta työministeriksi.
Kommentit (48)
maailmaa nähnyt mies. Se mikä minua järkyttää, on että valtion taloutta hoidetaan luokanopettajan koulutuksella. Voi Jutta,Jutta, olisit ottanut sen opetusministerin salkun, niin olisi ollut jotain oikeasti ymmärrystä asiaan. Ihmeellistä,että valtionvarainministeriksi voi päästä ilman minkäänlaista käsitystä talouden lainalaisuuksista.
ja minkä palkinnon hän tässä hiljattain vastaanotti? Eivät ne taannoiset nuoruuden ammatit kerro kaikkea ihmisen osaamisesta.
Tosin Ahtisaari teki varsinaisen päivätyönsä diplomaattina
maailmaa nähnyt mies. Se mikä minua järkyttää, on että valtion taloutta hoidetaan luokanopettajan koulutuksella. Voi Jutta,Jutta, olisit ottanut sen opetusministerin salkun, niin olisi ollut jotain oikeasti ymmärrystä asiaan. Ihmeellistä,että valtionvarainministeriksi voi päästä ilman minkäänlaista käsitystä talouden lainalaisuuksista.
ja minkä palkinnon hän tässä hiljattain vastaanotti? Eivät ne taannoiset nuoruuden ammatit kerro kaikkea ihmisen osaamisesta.
eli taitoja kyllä löytyi.
Kun Guzenina-Richardson laittaa sen puhekoneensa käyntiin se tietää pitkiä kokouksia hallitukselle. :)
Tuomioja on varmaan pätevä ulkoministeri, mutta olisi todella upeeta jos kulttuuriministeriksi valittaisiin joskus joku hänen kaliiberiaan oleva poliitikko.
Tuomioja on kuitenkin oikeasti älykäs ja maailmaa nähnyt mies. Se mikä minua järkyttää, on että valtion taloutta hoidetaan luokanopettajan koulutuksella. Voi Jutta,Jutta, olisit ottanut sen opetusministerin salkun, niin olisi ollut jotain oikeasti ymmärrystä asiaan. Ihmeellistä,että valtionvarainministeriksi voi päästä ilman minkäänlaista käsitystä talouden lainalaisuuksista.
että hän pitää itsekin itseään muita älykkäämpänä ja katsoo velvollisuudekseen opettaa muita aina kun siihen tilaisuus tarjoutuu. Ja silloin alkaa Ekin etusormi heilua ja osoitella milloin ketäkin ja älyllisiä ironisia tosiasioita putoilla milloin kenenkin varpaille.
Jos älyä on, sitä voisi käyttääkin...
Tuo aikaisempi huomautus pelisilmästä on erittäin osuva, sitä ei vanhalla partaradikaalilla ole pätkän vertaa.
Vanha vassariänkyrä, joka ei tule toimeen kenenkään kanssa. Siinäpä oiva mies Suomelle ylläpitämään suhteita muihin maihin.
Ei pelkästään geeniälykäs vaan saanut lapsesta asti tn. erittäin tasokkaita virikkeitä (isä mm. suurlähettiläänä) ja se näkyy. Lapseton mies on aina ehtinyt keskittyä lukemaan. Lukee esimerkiksi sujuvasti usealla eri kielellä kirjoja. Oppimiskyky huippuluokkaa ja pää veitsenterävä. Niitä harvoja todellä älykkäitä poliitikkoja. Tietää sen itsekin ja on aika arrogantti.
Olen joutunut työn puolesta Tuomiojan tapaamaan muutamia kertoja palaverissa ja on se kyllä skarppi. Lyöt paperin käteen, lukee sen minuutissa (silmäilee) ja sivaltaa samantein.
Mielipiteistä ja aatteista voidaankin olla montaa mieltä...
Tuomioja on kuitenkin oikeasti älykäs ja maailmaa nähnyt mies. Se mikä minua järkyttää, on että valtion taloutta hoidetaan luokanopettajan koulutuksella. Voi Jutta,Jutta, olisit ottanut sen opetusministerin salkun, niin olisi ollut jotain oikeasti ymmärrystä asiaan. Ihmeellistä,että valtionvarainministeriksi voi päästä ilman minkäänlaista käsitystä talouden lainalaisuuksista.
että hän pitää itsekin itseään muita älykkäämpänä ja katsoo velvollisuudekseen opettaa muita aina kun siihen tilaisuus tarjoutuu. Ja silloin alkaa Ekin etusormi heilua ja osoitella milloin ketäkin ja älyllisiä ironisia tosiasioita putoilla milloin kenenkin varpaille.
Tuo aikaisempi huomautus pelisilmästä on erittäin osuva, sitä ei vanhalla partaradikaalilla ole pätkän vertaa.
Älykkyyteen kun saadaan yhdistettyä viisaus, niin asiat sujuvat. Älykkyys ilman viisautta voi olla aika rasittavaa. Tuomioja vaikuttaa ylimieliseltä. Kuten kommenttinsa siitä, että hän ei saurannut vaalikeskusteluja. Sama kuin duunipaikalla joku ilmoittaisi, että ei osallistu osaston yhteisiin palavereihin...
Älykkyyteen kun saadaan yhdistettyä viisaus, niin asiat sujuvat. Älykkyys ilman viisautta voi olla aika rasittavaa. Tuomioja vaikuttaa ylimieliseltä. Kuten kommenttinsa siitä, että hän ei saurannut vaalikeskusteluja. Sama kuin duunipaikalla joku ilmoittaisi, että ei osallistu osaston yhteisiin palavereihin...
Ei pelkästään geeniälykäs vaan saanut lapsesta asti tn. erittäin tasokkaita virikkeitä (isä mm. suurlähettiläänä) ja se näkyy. Lapseton mies on aina ehtinyt keskittyä lukemaan. Lukee esimerkiksi sujuvasti usealla eri kielellä kirjoja. Oppimiskyky huippuluokkaa ja pää veitsenterävä. Niitä harvoja todellä älykkäitä poliitikkoja. Tietää sen itsekin ja on aika arrogantti.
Olen joutunut työn puolesta Tuomiojan tapaamaan muutamia kertoja palaverissa ja on se kyllä skarppi. Lyöt paperin käteen, lukee sen minuutissa (silmäilee) ja sivaltaa samantein.
Mielipiteistä ja aatteista voidaankin olla montaa mieltä...
niin suurlähettiläshän on URAVANHEMPI joka LAIMINLYÖ lastaan eikä vietä hänen kanssaan aikaa.
Olisi mielenkiintoista tietää, millaiset ihmiset Tuomiojaa äänestävät. Epäilen heidän olevan niitä, jotka kovin mielellään esittävät itsekin älyllistä, ivallista ja arroganttia, etenkin pari punaviinihömpsyä nauttineena.
Miksei Tuomiojalle ole hommattu erikoissuurlähettilään paikkaa jonnekin banaanivaltioon?
Hän on harvinaisen osaamaton ja kokematon ministeriksi. Eikä kovin älykäs.
3:n eri hallituksen ulkoministerinä.Eli taitaa olla uuden hallituksen kokenein ministeri ja koska on taas ulkoministeri, on homma hallussa heti kättelyssä.
3:n eri hallituksen ulkoministerinä.Eli taitaa olla uuden hallituksen kokenein ministeri ja koska on taas ulkoministeri, on homma hallussa heti kättelyssä.
suhteet USA:n ja Englannin kanssa meni kireiksi?
jossa hän piti puheen, itsellä oli myös ennakkoluuloja, mutta hän ylitti ne. Fiksu ja asoita ajatteleva ihminen. Olin yllättynyt. Ja tuskin olisi valittu ministeriksi, jons näin ei olisi ollut.
että USAn pressana oli Bush, jonka politiikasta ei tykännyt juuri kukaan. Ei ollut montaa kaveria sillä herralla, oli ennätysmäisen epäsuosittu. Ei ollut Tuomiojakaan hänen kaverinsa.
Nyt on Jenkeissä valta vaihtunut, joten eiköhän Hillaryn ja Obaman kanssa mene vähän paremmin.
mutta nyt en ota kantaa siihen, onko niitä jollakin vai eikö ole, koska en tunne ihmisiä sen tarkemmin.
Oikästi Guzenina on fiksu ihminen, olin kerran tilaisuudessa jossa hän piti puheen, itsellä oli myös ennakkoluuloja, mutta hän ylitti ne. Fiksu ja asoita ajatteleva ihminen. Olin yllättynyt. Ja tuskin olisi valittu ministeriksi, jons näin ei olisi ollut.
Hän on ollut sellainen piina Espoon kaupungin päättävissä elimissä, ettei tiedä itkeäkö vai nauraa. Hänen mielestään esim. sairaala ei saa itse päättää, millaisia sänkyjä rahoillaan ostaa, vaan valtuuston pitää niistä keskustella, kinata, äänestää ja päättää.
On erittäin arvostettu kunnallispoliitikko, perehtynyt sosiaali- ja terveysasioihin.
että USAn pressana oli Bush, jonka politiikasta ei tykännyt juuri kukaan. Ei ollut montaa kaveria sillä herralla, oli ennätysmäisen epäsuosittu. Ei ollut Tuomiojakaan hänen kaverinsa.
Nyt on Jenkeissä valta vaihtunut, joten eiköhän Hillaryn ja Obaman kanssa mene vähän paremmin.[/]
En usko, että USA tykkää yhtään sen enempää tästä vasurista nyt kuin aikaisemminkaan.
Sai Espoossa vielä eniten ääniä, anna mun kaikki kestää. Täytyy olla aivovamma, joka moista muijaa on mennyt äänestämään ja nyt se on ministeri :)) Se on Karpelaankin verrattuna vielä 18 pykälää alempana, tosin kaunis on.
,,mutta Guezina on ollut aika köykäisissä duuneissa ja koulutuskin taitaa puuttua...