Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuesta 440€ on maksettava puhelin,netti,vaatteet, ruoka, bussikortti, osamaksut

Vierailija
18.06.2011 |

eläisitkö tyydyttävää elämää jos saisit tuon verran vuokran ja sähkölaskun jälkeen käyttöösi??

Yksinelävän maksimivuokra saa olla vain alle 500€.

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka odottaa, että tulevat tulot lähtevät juoksemaan, saan lapsilisien, elareitten ja asumistuen lisäksi n. 440 € kuukaudessa YHTEENSÄ KOKO PERHEELLE. Mitään muita tuloja minulla ei työvoimaviranomaisten toimenpiteiden jälkeen tällä hetkellä ole.

Lapsilisät 498

elarit 380

asumistuki 587

eli yhteensä 1465

Tuon lisäksi saan siis toimeentulotukea yhteensä n. 440/kk eli meidän perheen koko kuukauden tulot ovat tällä hetkellä yht. 1905. Siitä summasta maksetaan vuokra 750, kahden teinin ja yhden aikuisen puhelinkulut, matkakortit, koko perheen ruokakulut, hygieniakulut, vaatteet jne. Nuorimmainen ei onneksi vielä kuluta yhtä paljon kuin me muut.

Kokkaan, leivon itse, kaikki tarpeet ostetaan tarjouksista ja alesta jne. ja silti senttiä saa kokoajan venyttää. Varsinkin näin kesäaikaan, kun kouluruokakin jää lapsilta saamatta. Minä en oikeasti ymmärrä, kuinka joku pystyy kadehtimaan ihmisiä, jotka joutuvat kitkuttamaan perustoimeentulon kokoisella summalla kuukaudesta toiseen. Minä olisin mielelläni töissä, sen sijaan että pakolla joudun jumittamaan tällä hetkellä tässä tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla