Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuesta 440€ on maksettava puhelin,netti,vaatteet, ruoka, bussikortti, osamaksut

Vierailija
18.06.2011 |

eläisitkö tyydyttävää elämää jos saisit tuon verran vuokran ja sähkölaskun jälkeen käyttöösi??

Yksinelävän maksimivuokra saa olla vain alle 500€.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaa etsiessä ei oikein auta että kerran viikossa lähtee työkkäriin selaamaan netin ilmoituksia. Kyllä ihan päivittäin pitäisi työpaikkatarjonta selata.

Jos on lapsia niin lasten kanssako sinne työkkäriin nettiin? Vai olisikohan järkevämpi ratkaisu että kotona katsoo netistä ne ilmoitukset.

on mielestäni välttämätön päivittäiseen netin käyttöön, eli tuo yhteydenpito kodin ja koulun välillä jos siis ei ole mahdollista saada tiedotteita koululta paperilla. Meillä ne tulevat automaattisesti myös paperisina.

Minä olen töissä ja on hyvin vähän sellaista liikennettä, jota mun on pakko hoitaa työaikana (ja jos olisin työtön, voisin käydä kirjastossa). Ihanko jonkun myyjän huuto.net ilmoituksetkin pitäisi kustantaa yhteiskunnalla :)?

"Ei tarvitse lähteä sinne ja tänne". Joo, meidän työssä käyvien on pakko lähteä sinne ja tänne jopa joka ikinen aamu, niin onko oikeasti liikaa vaadittu, että ihminen joka sa vastikkeettomasti rahaa useaita satasia kuukaudessa jaksaisi tarvita lähteä vaikka kerran viikossa hoitamaan niitä asioita??.

Vierailija
42/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi täällä meidän kaupungissa ilmainen netti on kaikissa kaupungin vuokra-asunnoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea laskettaessa ei tietenkään huomioida vain tuloja, vaan myös omaisuus. Jos on yhtään säästössä rahaa, jos omistaa yhtään osakkeita niin tukea ei tipu.

Oletko tosissasi???

Mutku mun Nokiat on miinuksella niin kyllähän kai mulle edes netti maksetaan??? Ai jestas. Onko tämä jotenkin jolle kulle joku uutinen???

JOS tarvitsee yhteiskunnan tukea elämiseen, pitäisi olla täysin päivänselvä lähtökohta että omaisuus on myytävä, vaikka sitten tappiolla. Jos on yhtään säästössä rahaa niin MIKSI IHMESSÄ jotain tukea pitäisi tippua???? Olen ihan ulalla että joku kokee tarpeelliseksi kertoa tällaisen asian.

Vierailija
44/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo netti on kyllä perusoikeus tänä päivänä, valitettavasti sitä vaan ei ilmaiseksi saa :/

Tietenkään sitä ei ilmaiseksi saa.

Laajakaista koko talossa, sisältyy vuokraan. Vuokra on samansuuruinen, otti netin tai ei.

Sitäpaitsi kymppi nettiin kuukaudessa ei todellakaan kaada yhtään kenenkään taloutta! Vinkuisitte nyt jotain tähdellisempää asiaa.

Vierailija
45/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea laskettaessa ei tietenkään huomioida vain tuloja, vaan myös omaisuus. Jos on yhtään säästössä rahaa, jos omistaa yhtään osakkeita niin tukea ei tipu.

Oletko tosissasi???

Mutku mun Nokiat on miinuksella niin kyllähän kai mulle edes netti maksetaan??? Ai jestas. Onko tämä jotenkin jolle kulle joku uutinen???

JOS tarvitsee yhteiskunnan tukea elämiseen, pitäisi olla täysin päivänselvä lähtökohta että omaisuus on myytävä, vaikka sitten tappiolla. Jos on yhtään säästössä rahaa niin MIKSI IHMESSÄ jotain tukea pitäisi tippua???? Olen ihan ulalla että joku kokee tarpeelliseksi kertoa tällaisen asian.

Olen ihan livenä törmännyt ihmisiin, jotka luulevan että vain tulot huomioidaan. Yhteiskunnassa kun on paljon tukia, joissa omaisuutta ei huomioida. Olet siis väärässä, ei opintotukea tai peruspäivärahaa saavan tarvitse myydä osakkeitaan. Tässäkin ketjussa on ollut tyyppejä, jotka ihan tosissaan kysyvät että saako perusosan muiden tukien päälle.

Vierailija
46/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko muuten itse lapsilisiä?

Vierailija
47/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielestäni välttämätön päivittäiseen netin käyttöön, eli tuo yhteydenpito kodin ja koulun välillä jos siis ei ole mahdollista saada tiedotteita koululta paperilla. Meillä ne tulevat automaattisesti myös paperisina. Minä olen töissä ja on hyvin vähän sellaista liikennettä, jota mun on pakko hoitaa työaikana (ja jos olisin työtön, voisin käydä kirjastossa). Ihanko jonkun myyjän huuto.net ilmoituksetkin pitäisi kustantaa yhteiskunnalla :)? "Ei tarvitse lähteä sinne ja tänne". Joo, meidän työssä käyvien on pakko lähteä sinne ja tänne jopa joka ikinen aamu, niin onko oikeasti liikaa vaadittu, että ihminen joka sa vastikkeettomasti rahaa useaita satasia kuukaudessa jaksaisi tarvita lähteä vaikka kerran viikossa hoitamaan niitä asioita??.

eihän kukaan saa Vastikkeettomasti tuota rahaa. Se raha ei tipu tilille ilman mitään tekemistä. Ensin sun on käytävä työkkärissä ilmoittautumassa, sitten Kelaan as.tukihakemus (varsinkin jos asuu vuokralla), sitten kerätä 3kk:den tiliotteet, muut liput ja laput ja VIEDÄ ne sinne sossuun... Näin siis jos menet ekaa kertaa sossuun. Myöhemmin riittää ne ed. kuun paperit. Kyllä tuossa aikamoisen työn joutuu tekemään, varsinkin jos ei ole pahemmin säästellyt esim. verotustodistusta yms. Tai tiliotteet ei tule paperisena (se kun maksaa ja sitä EI huomioida menona) niin tulostele niitä sitten kirjastossa (joka voi olla 10 km päässä, jos ei ole tulostinta itsellä) ja sekin maksaa (eikä niitäkään huomoida menoina). EDELLEENKÄÄN TUOTA TUKEA EI SAA NIIN, ETTÄ MAKAA KOTONA! JA EDELLEENKIN SITÄ VOI HAKEA KAIKKI SUOMESSA ASUVAT!

Kerätä paperit kasaan kerran kuussa. Voi eiiiii! Tsemppiä!

Ihan normaali työssäkäyvä ihminen joutuu tekemään vastaavan paperirumban monta kertaa kuukaudessa ihan omalla kustannuksellaan ihan omassa yksityiselämässään. Kuva työstä hämärtyy todella jos ajatellaan että kerran kuussa tarvittavien papereiden kasaaminen ja postittaminen on jotenkin työlästä ja vastikkeellista.

Edelleen, netti kotona on ihan varmasti järkiratkaisu. Mutta kun se olisi helppo (omaa elämää helpotaakseen) helppo rahoittaa tekemällä töitä, kuten jakamalla mainoksia, eli työtä jota jokainen terve ihminen saa, niin miksi ihmeessä se pitäisi olla jokin ollenkaan huomioon otettava tulo??? Jos et jaksa tienata sitä nettiä tai muuta mukavuutta niin ole sitten ilman. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
48/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se jossain vaiheessa todetaan ihmisen perusoikeudeksi, niin se varmaan on ilmainen kaikille, kuten vaikka neuvola.

mielessä netti ei ole tulossa perusoikeudeksi ihan lähitulevaisuudessa. Sellainen ei ole puhelinkaan. Tai asunto.

Vierailija
49/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilmainen netti

Laajakaista koko talossa, sisältyy vuokraan. Vuokra on samansuuruinen, otti netin tai ei.

Se ei siis ole ilmainen, vaan se sisältyy vuokraan.

Vierailija
50/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielestäni välttämätön päivittäiseen netin käyttöön, eli tuo yhteydenpito kodin ja koulun välillä jos siis ei ole mahdollista saada tiedotteita koululta paperilla. Meillä ne tulevat automaattisesti myös paperisina. Minä olen töissä ja on hyvin vähän sellaista liikennettä, jota mun on pakko hoitaa työaikana (ja jos olisin työtön, voisin käydä kirjastossa). Ihanko jonkun myyjän huuto.net ilmoituksetkin pitäisi kustantaa yhteiskunnalla :)? "Ei tarvitse lähteä sinne ja tänne". Joo, meidän työssä käyvien on pakko lähteä sinne ja tänne jopa joka ikinen aamu, niin onko oikeasti liikaa vaadittu, että ihminen joka sa vastikkeettomasti rahaa useaita satasia kuukaudessa jaksaisi tarvita lähteä vaikka kerran viikossa hoitamaan niitä asioita??.

eihän kukaan saa Vastikkeettomasti tuota rahaa. Se raha ei tipu tilille ilman mitään tekemistä. Ensin sun on käytävä työkkärissä ilmoittautumassa, sitten Kelaan as.tukihakemus (varsinkin jos asuu vuokralla), sitten kerätä 3kk:den tiliotteet, muut liput ja laput ja VIEDÄ ne sinne sossuun... Näin siis jos menet ekaa kertaa sossuun. Myöhemmin riittää ne ed. kuun paperit. Kyllä tuossa aikamoisen työn joutuu tekemään, varsinkin jos ei ole pahemmin säästellyt esim. verotustodistusta yms. Tai tiliotteet ei tule paperisena (se kun maksaa ja sitä EI huomioida menona) niin tulostele niitä sitten kirjastossa (joka voi olla 10 km päässä, jos ei ole tulostinta itsellä) ja sekin maksaa (eikä niitäkään huomoida menoina). EDELLEENKÄÄN TUOTA TUKEA EI SAA NIIN, ETTÄ MAKAA KOTONA! JA EDELLEENKIN SITÄ VOI HAKEA KAIKKI SUOMESSA ASUVAT!

Ihan normaali työssäkäyvä ihminen joutuu tekemään vastaavan paperirumban monta kertaa kuukaudessa ihan omalla kustannuksellaan ihan omassa yksityiselämässään. Kuva työstä hämärtyy todella jos ajatellaan että kerran kuussa tarvittavien papereiden kasaaminen ja postittaminen on jotenkin työlästä ja vastikkeellista.

Edelleen, netti kotona on ihan varmasti järkiratkaisu. Mutta kun se olisi helppo (omaa elämää helpotaakseen) helppo rahoittaa tekemällä töitä, kuten jakamalla mainoksia, eli työtä jota jokainen terve ihminen saa, niin miksi ihmeessä se pitäisi olla jokin ollenkaan huomioon otettava tulo??? Jos et jaksa tienata sitä nettiä tai muuta mukavuutta niin ole sitten ilman. Ei siinä sen kummempaa.

Enkä mä joudu monta kertaa kuussa printtaamaan tiliotteita, vuokrasopimuksia, kuitteja, en joudu täyttämään lomakkeita, kopioimaan liitteitä jne. En joudu avaamaan menojani ja tulojani virastoille. Ei tuo työ mikään iso homma ole JOS kaikki menee kuten pitäisi.

Työtä ei todellakaan jokainen halukas saa, luulisi rakenteellisen työttömyyden olemassaolon olevan itsestäänselvyys jokaiselle peruskoulun käyneelle. Mainoksi jakamalla ei muuten todellakaan elä, eikä sitäkään työtä riitä jokaiselle.

Vierailija
51/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos mainostenjakajaksi ryhtyy, niin takuulla niin joutuu tekemään. Kuinka pihalla olet yhteiskunnan tämänhetkisestä tilasta?

Vierailija
52/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin moni joutuu hakemaan toimeentulotukea pienen palkkansa lisäksi, sairaseläkkeelle jo nuorena joutunut saattaa useinkin saada toimeentulotukea.

Onko teistä ihan oikeus ja kohtuus, että minun vaikeavammainen veljeni ei voi tehdä muuta kuin istua kotonaan? Olisiko sopiva lisärangaistus hyödyttömyydestä vaikkapa sellainen, että otetaan häneltä vielä (sukulaisten hankkima-ei sossun maksama) telkkari ja tietokone pois?

Vain pieni osa sossun asiakkaista on elämäntapatyöttömiä, ja uskallanpa väittää, että eivät kyllä työkykyistä porukkaa olekaan. Kela pihtaa terapioita ja kuntoutustukia, tästä syystä kortistossa on varmasti kymmeniätuhansia työkyvyttömiä "työnhakijoita".

Vierailija
53/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin moni joutuu hakemaan toimeentulotukea pienen palkkansa lisäksi, sairaseläkkeelle jo nuorena joutunut saattaa useinkin saada toimeentulotukea.

Onko teistä ihan oikeus ja kohtuus, että minun vaikeavammainen veljeni ei voi tehdä muuta kuin istua kotonaan? Olisiko sopiva lisärangaistus hyödyttömyydestä vaikkapa sellainen, että otetaan häneltä vielä (sukulaisten hankkima-ei sossun maksama) telkkari ja tietokone pois?

Vain pieni osa sossun asiakkaista on elämäntapatyöttömiä, ja uskallanpa väittää, että eivät kyllä työkykyistä porukkaa olekaan. Kela pihtaa terapioita ja kuntoutustukia, tästä syystä kortistossa on varmasti kymmeniätuhansia työkyvyttömiä "työnhakijoita".

Tämä rutkutus on omituista, vaikkakin mielestäni kaikkein huono-osaisimpien elämää parantaisi enemmän palvelujen parantaminen kuin perustoimeentulon nosto.

Vierailija
54/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilmainen netti

Se ei siis ole ilmainen, vaan se sisältyy vuokraan.

Eli tietyllä tapaa ilmainen, koska vuokra ei ole netin käyttäjällä korkeampi kuin nettiä käyttämättömällä. Jos haluaa virusturvaa tai nopeampaa yhteyttä, silloin netistä maksetaan erikseen.

Vierailija
55/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin moni joutuu hakemaan toimeentulotukea pienen palkkansa lisäksi, sairaseläkkeelle jo nuorena joutunut saattaa useinkin saada toimeentulotukea. Onko teistä ihan oikeus ja kohtuus, että minun vaikeavammainen veljeni ei voi tehdä muuta kuin istua kotonaan? Olisiko sopiva lisärangaistus hyödyttömyydestä vaikkapa sellainen, että otetaan häneltä vielä (sukulaisten hankkima-ei sossun maksama) telkkari ja tietokone pois? Vain pieni osa sossun asiakkaista on elämäntapatyöttömiä, ja uskallanpa väittää, että eivät kyllä työkykyistä porukkaa olekaan. Kela pihtaa terapioita ja kuntoutustukia, tästä syystä kortistossa on varmasti kymmeniätuhansia työkyvyttömiä "työnhakijoita".

Vierailija
56/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta ne, jotka eivät sitä käytä, maksavat vuokraa samanverran

Eli tietyllä tapaa ilmainen, koska vuokra ei ole netin käyttäjällä korkeampi kuin nettiä käyttämättömällä. Jos haluaa virusturvaa tai nopeampaa yhteyttä, silloin netistä maksetaan erikseen.

Vaan se kuuluu nimenomaan vuokraan. Se siis rahastetaan pakollisesti kaikilta. Vai kuvitteletko, että hyvä haltiatar käy munimassa ne rahat siihen operaattorin laskun maksamiseen?

Ei. Kyllä se nettiyhteys vaan pakkomyydään kaikille asiakkaille, oli heillä siihen tarvetta tai ei.

Tuo on ennemminkin arveluttavaa kuin hyvä asia.

Sinuahan se tietenkin naurattaa, kun kuvittelet saavasi nettiyhteyden ilmaiseksi. Naurattaapa hyvinkin, kun sit tarvitset.

Arvaa naurattaako sitä naapuria, joka ei sitä tarvitse, eli maksaa turhaan ja rahoittaa sillä sinunkin nettiyhteyttäsi.

Ja sillä lisärahalla saa siis lisää palvelua. Se ei tee tuosta pakkomyydystä perusyhteydestäsi yhtään sen ilmaisempaa.

Toki saat sen näin halvemmalla, mutta et ilmaiseksi.

Vierailija
57/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy joo, esimerkiksi timpureille, key account managereille ja putkimiehille. Paskempi tsägä, jos et satu olemaan sellainen.

Vierailija
58/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saat sen näin halvemmalla, mutta et ilmaiseksi.

Saahan sen juu halvemmalla, kun osan maksattaa naapurilla :) Mitenköhän eroaa työttömien verorahoilla loisimisesta?

Vierailija
59/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielestäni välttämätön päivittäiseen netin käyttöön, eli tuo yhteydenpito kodin ja koulun välillä jos siis ei ole mahdollista saada tiedotteita koululta paperilla. Meillä ne tulevat automaattisesti myös paperisina.

Minä olen töissä ja on hyvin vähän sellaista liikennettä, jota mun on pakko hoitaa työaikana (ja jos olisin työtön, voisin käydä kirjastossa). Ihanko jonkun myyjän huuto.net ilmoituksetkin pitäisi kustantaa yhteiskunnalla :)?

"Ei tarvitse lähteä sinne ja tänne". Joo, meidän työssä käyvien on pakko lähteä sinne ja tänne jopa joka ikinen aamu, niin onko oikeasti liikaa vaadittu, että ihminen joka sa vastikkeettomasti rahaa useaita satasia kuukaudessa jaksaisi tarvita lähteä vaikka kerran viikossa hoitamaan niitä asioita??.

oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että esim. etävanhempi ei saa pitää 9,90/kk nettiä yhteydenpitoon lastensa kanssa (tai muiden läheisten), kun puheluihin ei ole varaa?

Jos tosiaan kirjastossa saa 15 min käyttää sitä konetta, ja sinne on kymmeniä kilsoja matkaa, eivätkä julkiset kulje, niin kuin täällä meillä maalla..

Jos on asiaa pankkiin tai mihin tahansa, senkin voi hoitaa netissä, eikä tarvitse soitella, tai käydä paikan päällä, jos on kyse asioista, joissa täytyy hankilöllisyys tunnistaa.

Tosiaan, laajakaistasta tuli kaikille suomalaisille peruspalvelu.

Ymmärtääkseni tämä tarkoittaa sitä, että kaapelin täytyy kulkea 2km päähän jokaisesta asunnosta. Lopun kaapelin ja kaivuut maksaa tilaaja, mitäs tuosta 2km tulisi? Riittäisikö kymppitonni?

Tämän lain vuoksi kaapelia nyt lienee vedetty Kainuun saloille, jokaiseen kylään, jossa muutama henkilö asuu. 2 km päähän heistä, luultavasti. Kukaan ei kaapelia tule käyttämään, koska loppuunveto tulisi liian kalliiksi. Mokkulayhteydenhän saa 9e.

Paljonkohan valtio tuohon turhuuteen käyttää rahaa?

Vierailija
60/121 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa, muuttoon ei ole varaa, autoa ei ole, tämä rajoittaa hieman. Vangeille muuten maksetaan palkkaa myös. Vangit saavat opiskella ym. yhteiskunnan tuella, katto on pään päällä, ruokaa riittää ja lomille pääsee. Suomenlinnakin on varmaan kivempi ympäristö asua kuin joku Laitila.