Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa perusteltua jäädä sairaslomalle töistä ?

30.10.2005 |

minulla menossa kaksosista rv 22 ja olin np-ultran jälkeen sitä mieltä, että mitä hullua tou kätilö puhuu, että jo rv 20 tienoilla voi alkaa siivoamaan työpöytää?!

no, minulla on ollut tässä parisen viikkoa nyt suppareita, ei erityisen kipeitä mutta tuntuu tulevan aika usein ja olevan pitkäkestoisia. pahempi ongelma on selkäni, joka on ollut jo kuukauden verran tosi kipeä: milloin iskias vaivaa, milloin selkärankareuma ja istumistyössä selkä tosiaan väsyy. nukkumaan psytyn vain kyljelään, koska alaselkään koskee. töissä on muutenkin aika hullunmyllyä meneillään, yt-neuvotteluja yms muuta ikävää, jonka koen tosi stressaavana asiana -> tuntuu etten tässä tilassa muutenkaan oikeen jaksa enää keskittyä töihin ja väsyttää.

onko aivan hullua jo miettiä kotiin jäämistä näillä viikoilla vai pitäisikö minun jaksaa olla vieläainakin kk töissä ennen kuin kirjoitetaan lepolomalle ? ottaako lääkäri/ th yleensä itse asian puheeksi vai pitääkö lepolomaa oikein pyytää ja eritellä asiat..? tuntuu ainakin itselle olevan jonkinasteinen kynnys tähän...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääräpäänä en uskonut vaan jatkoin opintoja rv 31 asti sillä seurauksella että vauvat syntyivät rv 33+. Jälkiviisaana neuvoisin jäämään sairaslomalle lepäilemään tarpeeksi ajoissa jotta vauvat pysyvät massussa pidempään. Hyödyt levosta ja pitkälle edenneestä raskaudesta löytyvät tuosta toisesta linkistä jossa ap kyselee että onko kaksosarki tosiaan niin rankkaa kuin väitetään. Minulla ei ollut ainoatakaan kipeää supistusta ennen synnytyksen alkua. Kivuttomia sitäkin enemmän mutta en osannut niistä ekakertalaisena huolestua.

Vierailija
2/3 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta saat sairaslomaa.

Itse lopetin työt kun olin 7:llä kuukaudella raskaana. Tosin minulla oli oma yritys, mutta kuitenkin. En olisi voinut ajatellakaan tekeväni töitä siihen asti kun tavallisesti sairausloma alkaa.

Kyllä sun kannattaa puhua neuvolassa asiasta ja jäädä pois jos työnteko on vaikeaa. Kroppa on kovilla jo tossa vaiheessa ja tulevien pienokaisten parasta pitää ajatella ja jättää jääräpäisyys pois.

Pirteää talven odotusta ja voimia loppusuoralle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siltä vähääkään tuntuu.

Oma kroppa on paras mittari ja sitä kannattaa kuunnella.

Meikäläisen lääkäri " pakotti" saikulle fyysisesti raskaasta työstä jo viikolla 25. Itse pidin sitä ihan hullun hommana, mutta nyt jälkeenpäin se oli ihan fiksu ratkaisu sillä raskaus on edennyt ongelmitta jo näille viikoille. Vasta nyt alkaa keho pistämään sopimusta irti.

Ja tilanne olisi todennäköisesti ollut tälläinen jo paljon aiemmin jos olisin jatkanut töissä.

Kannattaa siis ottaa asia puheeksi!

tsemppiä odottelluun,

Sankku ja asukitx2 37+1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan