Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 29vuotias nainen ja minulla on lapsia 10kpl

Vierailija
17.06.2011 |

- poika 12v

- poika 11v

- kaksospojat 8v

- tyttö 7v

- poika 6v

- poika 4v

- tyttö 3v

- poika 2v

- poika 3kk

Esikoisen sain 17vuotiana ja kaikki ovat samalle miehelle/isälle ja ei, en ole lestadioilainen.

Ehkäisyä meillä ei ole, eikä tule... Lapsien lukumäärästä ei ole ollut koskaan puhetta ja emme tiedä onko lapsiluku täynnä vai vieläkö tulee lisää, lääkäri ei ole ainakaan kieltänyt, joten sen puoleen kaikki ok...

Onko muuta kysyttävää?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tule ehkäisiyä?

Miehelle ei sovi normikondomit...

Vähäiselle käytölle jää siis ehkäisyt.

Miksette katkaise vain miehen johtoja?

Vierailija
42/71 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toi ole enää normaalia...

ei kysyttävää

Niin, jokaisella meillä on käsitys normaliudesta.

joku pakkomielle kansoittaa koko kyläkoulu vai mikä siinä on että niitä muksuja pitää olla bussilastillinen?

On ihmisiä jotka tietoisesti pysyvät lapsettomina, on ihmisiä jotka joko saavat vain ja ainoastaan sen yhden lapsen tai sitten vain eivät halua yhtä lasta enempää jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tule ehkäisiyä?

Miehelle ei sovi normikondomit...

Miksette katkaise vain miehen johtoja?

Vierailija
44/71 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko saatte lapsilisiä? Riittääkö ne?

Tosin ei niitä jokaisen omille tileille laitella =D

Lapsilisän summa on noin 1500€ pyöreesti

Vierailija
45/71 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan kuulostaa arvostelevalta kohta, mutta oikeasti kyllä ihailen kovasti kaltaistasi supernaista, jolla on ollut viitseliäisyyttä hankkia koulutuskin suurpeerheen lisäksi. Ehkä kyse on enemmän siitä, että en kuitenkaan ihan ymmärrä. Sen verran taustaa, että itse olen saanut molemmat lapseni vuosikausien hoitojen avulla, eli oma katkeruuskin saattaa tiedotamatta nousta pintaan. Isomman perheen nimittäin olisin halunnut (neljä lasta).

Nyt sitten siis siihen kysymykseeni. Olet jossakin vaiheessa hoidellut kotona 6 v:tä, 5 v:tä, 2v kaksosia, 1v:tä ja vauvaa. Voitko ihan rehellisesti väittää, että jokainen näistä lapsista on saanut tässä pikkulapsivaiheessaan riittävästi äidin huomiota ja hoivaa? Oletko imettänyt? Tulee nimittäin väkisinkin mieleen, että kun se 6 v on ollut päivät eskarissa, tuo 5 v on varmaan hoitanut 2v kaksosia ja 1 v:tä pihalla, kun äiti on imettänyt vauvaa.

Kuulostat toki onnelliselta ja tasapainoiselta ja varmasti lapsesikin ovat sitä. En vain jotenkin saa päähäni mahtumaan, millä ihmeen rutiineilla nuo lapset voivat saada riittävästi huomiota ja yksilöllistä hoitoa, kun äitiä on kuitenkin vain yksi (oletan, että miehesi on töissä).

En tunne juurikaan suurperheitä. Yhden perheen tiedän, jossa on kahdeksan lasta, mutta nämä lapset on saatu 20 vuoden aikana, joten pikkulapsivaihekin käytiin tavallaan kolmessa erässä läpi. Isoimmat olivat jo täysi-ikäisiä, kun perheeseen syntyi vielä muutama vauva. Tässä tajuan kyllä, että ensimmäisen erän lapset (3 kpl) ovat olleet koululaisia, kun toisen erän lapset (3 kpl) syntyivät ja nämäkin taas koululaisia, kun vielä syntyi kaksi. Huomiota on voitu jakaa eri tavalla, kun koululaiset saapuvat ja pienet ovat päiväunilla.

Mutta sinun tapauksesi on minulle suuri mysteeri.

Vierailija
46/71 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsettekö koskaan perheenne kanssa yhteiselle lomamatkalle?

Rehellisesti sanottuna, onko sinulla koskaan yhdellekään lapsellesi kunnolla aikaa?

Vierailija
47/71 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no koska tämä on provo

Vierailija
48/71 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi 1500e on mun kuukausipalkka oikeista töistä. Jos pykäisin noin paljon lapsia saisin olla kotona.

Vierailija
49/71 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä kautta 15 minuutin julkisuutta?

Vierailija
50/71 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurapiireihin

Vierailija
51/71 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritättekö Suomen ennätystä ja sitä kautta 15 minuutin julkisuutta?

Muta hyvä ides muuten

Vierailija
52/71 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanhempien aika riittää noin monelle lapselle. Olen minäkin sitä joskus miettinyt, mutta nyt koin ahaa-elämyksen. Lapsilla on ympärillä sukua, luultavasti isovanhemmat, tätejä, setiä, serkkuja ja mahdollisesti kummeja ympärillä. Lisäksi jotkut lapsista saattavat välillä olla kavereiden kanssa leikkimässä tai harrastuksissa. Lisäksi osa on koulussa päivällä, päiväunia saatetaan nukkua vähän eri aikaan ja vanhimmat lapset valvovat ehkä pidempään kuin nuoremmat. Vanhimmat lapset saattavat lomilla käydä joillakin leireilläin, että riittäähän noita tilaisuuksia kahdenkeskiseen aikaan niin lasten kuin vanhempienin kesken.

Vierailija
53/71 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu oon 8 lapsen äiti ja heillä lapsia yhteensä kahdeksan, 6 poikaa ja 3 tyttöä ja äiti kokee olevansa jonkinlainen superäiti, häntä ylisteään facebookissa jne. Lapsilisät käytetään ulkomaanmatkoihin ja lapset(isommat )hoidatetaan päiväkodissa ja tietty maksuja ei mee kun ovat "varattomia"

Ärsyttää....

Vierailija
54/71 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v poika

10v poika

9v poika

8v kaksospojat

4v tyttö.

ovat kolmesta eri liitosta. Mutta mulla ei ainakaan ole tarpeeksi aikaa jokaiselle lapselle yksilönä, en tajua miten sinulla on. Eikä aikaa itselle, ei aikaa kavereille. Ei siten kun tahtoisin. Ja jännä juttu et kotiäitinä ollessa kuvittelin aikaa olevan tarpeeksi. Vaan ei sitä oikeasti ollut nyt kun miettii taaksepäin. Väittää voi toki mitä vaan ja helppoakin se on, etenkin jos itsekkin uskoo asian olevan niin...

Vierailija
55/71 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tyypillinen suurperhe, jossa lapset hakee jatkuvasti huomiota muista aikuisista kun eivät kotona saa? naapurissa asuu tällainen suurperhe ja heidän lapsensa, varsinkin vanhimmat jatkuvasti muiden aikuisten kimpussa että saisi huomiota. Lisäksi kerjäävät ruokaa muilta lapsilta ja aikuisilta kun kotona säännöstellään niin rankasti ruokia rahapulan takia. Tunnistatko itsesi tästä, oletteko samanlaisia? vai oletko kenties niitä mammoja, jotka vettää lonkkaa sohvalla ja lapset juoksee miten huvittaa? poltatko tupakkaa tai käytötkö alkoholia?

Vierailija
56/71 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tule ehkäisiyä?

Koska, minulle ei sovi hormonaaliset lääkitykset yms Miehelle ei sovi normikondomit...

sehän ei ole hormonaalinen!!

sterilisaatio?

Vierailija
57/71 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- poika 12v

- poika 11v

- kaksospojat 8v

- tyttö 7v

- poika 6v

- poika 4v

- tyttö 3v

- poika 2v

- poika 3kk

Esikoisen sain 17vuotiana ja kaikki ovat samalle miehelle/isälle ja ei, en ole lestadioilainen.

Ehkäisyä meillä ei ole, eikä tule... Lapsien lukumäärästä ei ole ollut koskaan puhetta ja emme tiedä onko lapsiluku täynnä vai vieläkö tulee lisää, lääkäri ei ole ainakaan kieltänyt, joten sen puoleen kaikki ok...

Onko muuta kysyttävää?

Vierailija
58/71 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä menee rahaa ruokaan? Kerro ne toimivat päivärutiinisi?

Vierailija
59/71 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon aikaan lähihoitakouluun ei ole päässyt alle 17-vuotiaana. Itse olen saman koulun käynyt ja vuosi piti odottaa peruskoulun jälkeen ennen kuin pääsi opiskelemaan lähihoitajaksi.

Vierailija
60/71 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni toiveissa poika. Onko pojat tehty juuri ovulaatioaikaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi