Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö kenelläkään muulla miehen ylläpitoon kuukaudessa enemmän rahaa kuin lasten?

Vierailija
26.06.2011 |

Onko kukaan joutunut laittaa miestä pois sen takia, että pitäminen tulee liian kalliiksi? (kaljat, tupakat, valikoiva ruokavalio...)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suostutte elämään tuollaista elämää?

mies ei kuitenkaan ole mitenkään paha. En tiedä onko tässä syytä eroonkaan.

Ärsyttää vaan, kun rahat, joita ei oikeasti edes ole, menee kaljaan ja tupakkaan. Nytkin odotellaan kuun viimeistä päivää, että saadaan masteria lyhennettyä ja taas tulee koroilla vähennettynä rahat käyttöön. Ei merkkiäkään siitä, että luottoja pitäisi maksaa takaisin ja olla käyttämättä. En mä itsekään mikään tarkin rahankäyttäjä ole, mutta haluaisin kovasti oppia siihen, että eletään varojemme mukaisesti. Nykyään se vaan ei ole mahdollista. Tilit on sileänä viimeistään viikon sisällä tilipäivästä ja sitten nuukaillaan niillä jämillä, joita luottokorteille on maksettu takaisin.

Vierailija
2/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... koska meillä on omat tilit ja asuntolainat. En oikeasti ymmärrä Suomessa näitä yhteisen rahan talouksia, kun kotirouvakulttuuria ei enää juurikaan ole ja verotus on ollut henkilökohtainen 1970-luvulta lähtien...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... koska meillä on omat tilit ja asuntolainat. En oikeasti ymmärrä Suomessa näitä yhteisen rahan talouksia, kun kotirouvakulttuuria ei enää juurikaan ole ja verotus on ollut henkilökohtainen 1970-luvulta lähtien...

vessapaperit? Entäs lasten tarvikkeet ja vaatteet? Maksaako lapset ne itse? Kyllä meilläkin omat tilit on, mutta meillä on myös yhteisiä laskuja, jotka on pakko hoitaa. Ruuat ostaa se, jolla on rahaa. Viime aikoina se olen ollut koko ajan minä, jolla on rahaa, mutta eipä ole enää...

ap

Vierailija
4/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiset laskut maksetaan puoliksi. Kaikki lapsiin liittyvät laskut maksetaan puoliksi. Ruuat veloitamme yhteiseltä ruokatililtä, jonne mies laittaa kuukausittain enemmän rahaa sen takia, että syö kaiken maailman herkkuja paljon enemmän kuin minä. Pitää olla makuvichyjä, erilaisia leipiä ja leikkeleitä. Itse en edes ehtisi syömään niin paljon kuin hän, joten totta kai hän maksaa isomman osan ruokalaskusta.

Asuntolainat maksamme molemmat omamme, miehellä lisäksi muutakin velkaa, jotka hoitaa itse.

Vierailija
5/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vaan, kun rahat, joita ei oikeasti edes ole, menee kaljaan ja tupakkaan. .

Ei jumankauta! Viimeiset rahat käytetään kaljaan ja tupakkaan. Onko jotain järkeä? teillä ei toivottavasti ole lapsia!!!

Vierailija
6/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vaan, kun rahat, joita ei oikeasti edes ole, menee kaljaan ja tupakkaan. .

Ei jumankauta! Viimeiset rahat käytetään kaljaan ja tupakkaan. Onko jotain järkeä? teillä ei toivottavasti ole lapsia!!!

Kyllä nyt vielä ruokaankin on rahaa, mutta mitään yllättävää ei talous kestä. Eikä mielestäni kestäisi kaljaa ja tupakkaakaan. 150 euroa rahaa kolmeksi viikoksi, ei sillä hirveesti juhlita. ja kyllä, meillä on lapsia.

ap

Vierailija
7/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessapaperit? Entäs lasten tarvikkeet ja vaatteet? Maksaako lapset ne itse? Kyllä meilläkin omat tilit on, mutta meillä on myös yhteisiä laskuja, jotka on pakko hoitaa. Ruuat ostaa se, jolla on rahaa. Viime aikoina se olen ollut koko ajan minä, jolla on rahaa, mutta eipä ole enää... ap

Sitten ei ole muuta mahdollisuutta kuin kuittirumba, eli molemmat kerää ne kuitit, jotka haluaa maksattaa yhteisestä potista (ruoat, lasten jutut, jne). Ja se kumpi maksaa vähemmän, eli sun miehesi, joutuu hyvittämään sulle.

Vierailija
8/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas hauskasti sanottu het ku koirasta puhuis. No anyway, jos niin kävis nii lähtis kyllä äkkiä kuutamolle semmonen mies jos siis mun pitäs se elättää.

Eli että mies elättäisi sinua? Eikö se olisi ihan yhtä säälittävää?

Vierailija
9/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kummasti se oppi elättämään itsensä.

Vierailija
10/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mies ei juo kaljaa, eikä polta. Syö toki enemmän kuin lapsi. Mutta ne miehen opintolainojen lyhennykset on se suurin menoerä. Ja ei, en ole ajatellut laittaa miestä pois, vaikka hän kuluttaakin ruokaa ja rahaa.

Vierailija
11/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas hauskasti sanottu het ku koirasta puhuis. No anyway, jos niin kävis nii lähtis kyllä äkkiä kuutamolle semmonen mies jos siis mun pitäs se elättää.

Vierailija
12/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kiertoon.

Kokoajan piti olla rahaa syytämässä. Piti kustantaa eväsleivät työpaikan automaatista kun kotieväät ei kelvannu. Kaljat, tupakat, autoon kaikki ihmeellisyydet alumiinivanteista poppivehkeisiin. Niin ja tietenkin se auto.

Tietokone lisälaitteineen.

Jos ei jotain tällaista kivaa ja edullista heti ollut hommaamassa, niin sitten mökötettiin eikä vahingossakaan osallistunut lasten- tai kodinhoitoon.

Yhteinen tili oli, ja se oli aina tyhjä ja laskut kerääntyivät. Pidin kuitenkin huolen, että mun laskut maksetaan ettei mene luottotiedot. Mieheltä ne sitten menikin ja ulosottolista on pitkä.

Lopulta riitti, miehen heitin pihalle, kummasti rahat nyt riittää ihan säästöönkin asti, vaikka pelkästään mun palkalla eletään.

äiti ja 2 lasta.

Vierailija
13/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osti juuri 500€:n kengät.

Vierailija
14/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuaa lähteä itse tai hommaan poliisit suorittamaan häädön.

Vierailija
15/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen rahankäyttöä ja sitä, että aina pa. Tienaa hyvin, mutta rahaa ei jää säästöön. Mulla vähän heikompi liksa, mutta näemmä olen hoitanut esim. asuntolainaa enemmän. Tälle laitan nyt stopin.

Vierailija
16/16 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi