Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mistä näitä akkoja sikiää, joka helkkarin allergia ketjussa

Vierailija
17.06.2011 |

aukovat päätään. Eivätkö voi ymmärtää sitä allergista.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tappaa jonkun allergisen. Itselläni ei ole mitään allergioita, mutta sen verran sivistystä kylläkin, että tiedän anafylaksian olevan aika vaarallinen juttu.

Vierailija
22/55 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

allergiset ovat niin kovia liioittelemaan ja vinkumaan. se alkaa jo päiväkoti-iässä,vanhemmilta. olen koulun keittiössä töissä,ja osaan jo suodattaa,kuka on oikeasti allerginen jollekkin ja kuka ei. eli vanhemmat,teidän allergialistoilla pyyhitään persettä. t.keittiöntäti

Olethan varautunut siihen, että sinun välinpitämättömyytesi voi joku päivä tappaa lapsen?

en usko.

-kt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa huomioon?

Minulla on todellakin ruoka-aineyliherkkyyksiä eikä allergioita. Jos syön jotakin näitä, niin olen vuodepotilaana vähintään kaksi päivää. En kykene edes käymään vessassa. Tämä tarkoittaa silloin sitä, että joko paskon vähintään tunnin välein sänkyyni tai sitten esim mies joutuu olemaan töistänsä pois ja tuomaan alusastiaa. Kivut ovat kovemmat kuin synnytyksen ponnistusvaiheen kivut. Ja olen synnyttänyt useampaan otteeseen ja kokenut myös perätilasynnytyksen.

Kansantaloudelle ja työnantajillemme on varmaankin kannattavampaa, että esim työpaikan ruokalassa tekevät minulle sopivaa sapuskaa, kuin että sekä mies ja minä olemme pois töistä 2-3 päivää/väärää ruokailua kohden.

sillä suurin osa ilmoitetuista allergioista ei ole allergioita. Jos paprikasta tulee maha kipeäksi, ei kyseessä ole allergia vaan toiminnallinen mahavaiva. Tai jos ei tykkää kalasta, se ei tarkoita että on allerginen kalalle. Näiden perusteella ei siis ruokavalioita kannata rustata.

Erikseen on ne todelliset allergikot, jotka kantavat epipeniä ja huolehtivat itse aktiivisesti omasta ruuastaan huomiota herättämättä ja jo alunperin valintoja tehden. Ja allergioistaan etukäteen ilmoittaen.

Minua edelleen korpeaa tuttuni, joka vaahtoaa joka kekkereissä miten hänelle kasvissyöjänä ei taaskaan ole sopivaa syötävää, kun joku on mennyt koskemaan pastakinkkusalaatin ottimella pinaattipiirasta... Jatkoilla sitten vedetään kebabia ongelmitta. Osan ns allergikoista käytös on ihan vastaavaa. Oikeat allergikot pysyvät linjassaan...

Vierailija
24/55 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se allergia aina tarkoita sitä, että siihen tarvitaan epipeniä!!! Voi jessus mitä uunoja täällä taas palstailee ;D

Jos esim. paprikasta tulee närästystä, niin se ei ole allergiaa, mutta jos siitä tulee maha kipeäksi (menee ripaskalle), niin sitten se on allergiaa..

Kun ne allergiat oireilee eri tavoin. Itseltäni menee vatsa välittömästi sekaisin omenoista (olkoot ne missä muodossa tahansa) ja mansikoista. Jos otan noita vaan haukunkin, niin mun pitää olla max parin sekunnin päästä vessasta..

Toisista taas tulee ihottumaa (esim. sitrushedelmät ja tomaatti), joistain taas kutisee huulet, nielu ja kurkku (esim. tomaatti, persikka, viinimarjat ym.). Ja jostain menee hengitys tukkoon (paprika ja kiivi).

Tuosta köksästä tulee mieleen yksi työkaveri, jonka mielestä allergiat on puuta heinää ja jos häntä ei vahdi ruoka-aikaan, hän jakaa surutta mansikka allergisille tavis ruokaa tms. Ja laktoosittomasta maidosta jaksetaan vääntää aina kättä, hänen mielestään nuo lapset voivat juoda tavis maitoa ja eihän se pieruttelu tapa. Juu, ei tapa ei, mutta miksi tehdä lapsen oloa tukalaksi ja hankalaksi, jos talosta kerta löytyy sopivaa maitoa?

Olen siis päikkärissä töissä.

Vierailija
25/55 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla oli ihan todella vaikeaa saada todistusta olemassaolevista allergioista. Piti tehdä selvyys miten olemme altistaneet ja millä tavoin, milloin viimeksi jne. Missä todettu allergia ja milloin, miten testattu jne. Ihan hyvähän se on tietysti, että syynää.

Meillä on ollut pois maito ja muna. Oikeastaan enää vain muna, koska maitoa sietää jo erittäin hyvin. Pyysin kuitenkin täksi vuodeksi kirjoittamaan todistuksen vielä maidosta ihan siksi, että pystyn katsomaan kuinka paljon maitoa menee päivittäin ja miten se vaikuttaa pojan ihottumaan kun lisään. Ensi vuonna pyydän vain muna-allergiaan todistuksen ellei sitten käykin ilmi seuraavassa altistuksessa, että se käykin jo.

Vierailija
26/55 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yhden astmakohtaukseen kuolleen..

Asutaan ulkomailla ja yksi naapuruston teini kuoli ampparin pistoon (pisti muistaakseni jalkapöytään tai nilkkaan, tämä tapahtui ennen kuin muutettiin tänne) ja toinen puolestaan sattui muutama vuosi sitten. Lapsi oli babysitterillä hoidossa ja oli syönyt jotain kiellettyä, kun silmä vältti (olisko ollut joko munaa tai maitoa tai pähkinää). Viime vuonna yksi esikoisen luokkakaveri kuoli astmakohtaukseen.

Ja itselläni on ollut kerran niin paha kohtaus, että lääkäri oli todella paniikissa (asuttiin silloin vielä Suomessa ja lääkäri oli venakko), kun happiarvot oli todella alhaiset..

Vierailija
27/55 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni perheessä on allergioita, ja vierestä olen joutunut seuraamaan, kun jo aika iso lapsi (5-vuotias) söi kirsikkajugurttia, ja minuutissa naama turposi ja kurkku alkoi mennä umpeen. Perheessä siis oli allergioita äidillä ja toisella lapsella sekä astma nuorimmalla, mutta tällä lapsella ei ollut todettu mitään allergiaa tätä ennen. Onneksi kylmäpäinen äiti tajusi tuikata oman adrenaliiniruiskeensa lapseen.

En tuon kokemuksen jälkeen ikinä vähättele kenenkään allergioita. Mikään ei ole kamalampaa kuin se hetki, kun tajuat, että kyse on jonkun hengestä.

Elämäänsä kyllästyneet ja katkeroituneet keittiöntädit voisivat vaihtaa alaa. Kyllä ihan omaan ammattitaitoon kuuluu arvostaa toisten ruokavalioita, ei ne ole tehty kenenkään kiusaksi.

Toisaalta en ihmettele tuota asennetta, ihan samanlaista asennetta löytyy kokeilta esim. viedään kiiville allergiselle jälkiruoka, jonka päältä on poistettu kiiviviipale. Ja ihmetellään, kun pitää ambulanssi kutsua. Jokin aukko sivistyksessä täytyy tällaisilla ihmisillä olla...

Vierailija
28/55 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari laajasti allergista lasta. Kävin juuri juttelemassa nuoremman ruokavaliosta keittiöntädin kanssa joka rupeaa syksyllä valmistamaan tälle kouluun ruuat.

WAU ! mukava ihminen. Ymmärsi allergioita kun itselläänkin on niitä. Painotti että varsinkin alkuun käytetään vain aivan varmasti sopivia ja saan sitten ilmoitella jos otetaan myöhemmin vuoden aikana lisää ruokia ja mausteita käyttöön. Tosi kiva kun tietää että lapselle pyritään oikeasti tekemään sopivaa ruokaa.

Kävin jo nyt juttelemassa niin kerkeän kesän aikana kokeilla lapselle tuon keittäjän varastosta löytyviä ruoka-aineita mutta valitettavasti meidän lapselle pitää ostaa suurimmaksi osaksi omat ruuat ja valmistaa yksin hänelle koska allergiat ovat niin laajat.

Vierailija
29/55 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo keittiönteäti on kyllä sellanen joka mun puolesta sietäs saada heti potkut.

Mun siskoni on monelle asialle kans allerginen. Pahiten sellerille. KErto tossa muutama viikko sitten vahingossa MAISTANEENSA keittö työpaikkaruokalassa, jossa oli selleriä. Ja TODELLA VÄHÄN. Siskoni maistoi sitä, heti kun tajusi sellerin, lopetti syömisen. Silti joutu jättää työpäivänsä kesken kun kurkku jonkinverran turvotti ja oli hankalampi hangittää, meni sairaalaan tarkkailuun. Kaikki yhdestä maistiaisesta. Mitä olisi käynyt enemmän syömisestä?

Ja itse sitten olen keliakikko. Ja tosiaan toivon että ihmset tajuaisi, että jos väärää syön: osa ruuasta tulee ylös tunti pari myöhemmin, loppupäivä menee sängyssä JA ohutsuoleni nukka ON vaurioitunut.

Eli joka tahallaan keittiötätityyliin mulle väärää olisi lapsena syötellyt olisi periaatteessa pahoinpidellyt minut.

Kiitos ja näkemiin.

Vierailija
30/55 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua edelleen korpeaa tuttuni, joka vaahtoaa joka kekkereissä miten hänelle kasvissyöjänä ei taaskaan ole sopivaa syötävää, kun joku on mennyt koskemaan pastakinkkusalaatin ottimella pinaattipiirasta... Jatkoilla sitten vedetään kebabia ongelmitta. Osan ns allergikoista käytös on ihan vastaavaa. Oikeat allergikot pysyvät linjassaan...

Ja sit mäkkäriin

Vierailija
31/55 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen keittiössä työskennellyt (ainakin koulujen, tarhojen tms) on varmasti törmännyt näihin "allergioihin", minäkin. Kyllähän se pännii että kun on kala-allergikolle erikseen tehnyt ruuan ilmoittaa poika että "mutta kyllä mä kalapuikkoja voin syödä". Mutta se että idiootit käyttää allergia-veruketta että voisi nirsoilla ei todellakaan tarkoita että kaikki allergiset olisivat näitä nirsoilijoita!

Hengenvaaralliset oireet nyt luulisi idiootinkin tajuavan, mutta myös mahaoireet voivat olla sen verran häiritseviä/vakaviakin ettei voida vaatia niitä sietämään. Mun mielestä on todella huolestuttavaa kuinka paljon asennevammaisia yksilöitä keittiöistä löytyy (olen tehnyt paljon keikkahommaa vuokrafirmojen kautta eli nähnyt monia paikkoja)Juuri tuollaisia jotka "vahingossa" syöttävät lapselle esim vehnää ja sitten soitellaan taas anbulanssia..

Myös tietämättömyyttä on todella paljon. Olin töissä lounaspaikassa josta tilattiin ruuat riparille eikä kokki (joka on ollut myös koulussa keittäjänä) tiennyt mikä on vegaani.. Selitin, mutta sekin piti tehdä moneen otteeseen kun ei meinannut millään tajuta että kyllä se kananmunakin ja juusto on eläinperäistä. Yleensä vegaanius on valinta, mutta olen tavannut myös tytön joka oli allerginen eläinproteiinille (ei TODELLAKAAN olisi halunnut olla vegaani).

Keliakia onkin oma lukunsa. Se ei ole varsinaisesti allergia vaan keliaakikolle gluteeni aiheuttaa pysyvän muutoksen suolistoon (joka ei parane IKINÄ). Monelle keittiö työskentelevälle tuntuu olevan todella vaikeaa ymmärtää että vaikka oireet eivät heti näkyisikään on tila vakava. Ohjeissa keliaakikkoja (myös niitä joilla oireet näkyvät vain esim verikokeissa) ohjeistetaan käyttämään mm eri voi rasiaa kuin muut. Enkä ole ikinä kyllä missään sellaista nähnyt. Yleensä siihen näkkileipien päälle on heitetty joku kälynen riisileipä ja se on siinä.

Pistetään nyt vielä lopuksi että en vaadi itselleni taikka lapsilleni mitään erikoisjärjestelyjä. Mulla on mahan kanssa kyllä ollut ongelmia, mutta olen saanut sen sellaiseen tasapainoon ettei yksi kyläily/ravintola tms saa ongelmia aikaan. Lapsilla ei onneksi ole koskaan mitään ongelmia ollutkaan :)

Vierailija
32/55 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni tuli juurikin mieleen eräs koulussani tapahtunut illallinen, jossa olin eräälle miehelle vienyt vahingossa kalaruokaa, vaikka hänelle oli ALLERGIAN takia tilattu liharuokaa. No siinä sitten opetteja nopeesti meni miehelle ilmoittamaan, että "nyt tuli herralle vahingossa kala-annos, ettehän syöneet sitä vielä?" niin mies tuijottaa ja toteaa "jaa, en edes huomannut että edessäni oli kalaa." Henkilö oli myös syönyt annoksen, eikä hänelle todellakaan tullut asiasta mitään oireita koko iltana. Usein huomasinne myös koulussa jälkiruokien kohdalla, miten monet alkoikin olla vaikka mille maidolle ja muulle allerginen, kun näkivät allergikon jälkiruuan ja sitten itsellekkin haluttiin sitä. Eli todella uskottavaa... Ei paljon kiinnosta kuunnella kuinka allergisia ihmiset on, kun nähnyt, että kuinka moni on allerginen ja kuka "allerginen". Ja kyllä sen tunnistaa sitten myös käytöksestä. Todella allergiset ihmiset ovat supertarkkoja ruuistaan toisin kuin tavalliset ihmiset, joilla alkaa vaan tyyliin pierettää tai ei tule edes sitä. Ja tuosta keliaakikoista vielä sen verran, että olen elämässäni nähnyt vain yhden keliaakikon, joka pyysi saamaan puhtaasta rasiasta voita gluteenittoman leipänsä päälle. Että juupa juu, onko se ihme, jos ruokamaailmassa eläneet ihmiset ovat menettäneet uskonsa allergikkoihin. Ravintolassakin usein halutaan munatonta ruokaa, mutta sitten voidaan syödä ranskalaisia, vaikka asiakkaalle on kerrottu, että frittipannussa on oikeasti kananmunajäämiä "juu ei se haittaa mitään" tai kerrotaan että ei missään nimessä maitotuotteita saa olla ja ilmoitetaan asiakkaalle, että no "tuotteessa x on käytetty valitettavasti voita" "no mitä siitä sitten!?" "...niin no voi tehdään maidosta ja maitotuotteita ei saanut olla...?" "juu ei se voi mitään haittaa" OTTAKAA OIKEASTI SELVÄÄ, ETTÄ MITÄ VOITTE SYÖDÄ JA MITÄ ETTE! ME EMME OLE MITÄÄN AJATUSTEN LUKIJOITA!

Anteeksi pitkä teksti, pääsipähän purkamaan ajatuksia AASEISTA

Vierailija
33/55 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihan oikeasti allergiset eivät ole niin herkkiä, että eivät kestäisi pieniä jäämiä, joten ei tarvitse olla supertarkka.

Monet allergiset myös inhoavat yli kaiken ylimääräistä huomiota, joten yrittävät usein selvitä arvailemalla, jotta ei tarvitse kysyä ja vaivata ja sitten kärsivät oireet, jos arvaus meni väärin. Jopa hengenvaarallisia oireita saavat saattavat tehdä tätä.

Tuollainen toiminta tuntuu järjen vastaiselta, ja onkin sitä, mutta monet turtuvat syömiseensä liittyviin riskeihin ja todella inhoavat itsestään numeron tekemistä, joten eivät ole supertarkkoja vaikka kannattaisi. Terveestä tällainen tuntuu uskomattomalta, mutta kyllä tätä tapahtuu ja paljon.

Lisäksi varsinkin suolioireiset allergikot (tyypillinen pikkulapsilla) saattavat sietää pieniä määriä joitakin ruokia harvoin, vaikka eivät niitä voi jatkuvasti syödäkään.

Vierailija
34/55 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perheessä on allergiaa ja mulla on myös pahasti allergisia tuttuja. Jotkut alkavat vaan oksentaa väärästä ruuasta, pari lähtee ambulanssilla pillit ulvoen teholle. Itse olen viettänyt kaikki vauva-aikani täysin usvassa, kuunnellen lohduttomasti parkuvaa, "lehahtelevaa" vauvaa ja miettien millaisia hiukkasia uskallan ensi viikolla kokeilla- ruokaa, eläinpölyä, kemikaaleja. Oli kuulkaas todella ahdistavaa. Muutamasta millistä korvikemaitoa oli koko vauva täynnä nokkosrokkopaukamia. Kun kasvoivat, käytiin sairaalassa spiirassa lukuisia kertoja. Mukavia illanviettoja kun miettii missä kohtaa taas pitää lähteä, ettei turhaan lähde, mutta kuitenkin ennen kuin on hätä. Olisin todella mielelläni ottanut terveet vauvat ja leppoisan äitiyden. Joskus mietin olenko kuvitellut kaiken, niin epätodellinen painajainen oli. Mutta en tainnut kuvitella. Tuntuu pahalta se että joku voi vähätellä- ettehän pysty edes kuvittelemaan millaista elämä on kun joka sekunti pitää miettiä onko latialla vääriä murusia, mihin uskaltaa mennä, voiko lasta jättää kenellekään hoitoon, mitä tapahtuu. Syöttää jotain parsakaalia kuukaudesta toiseen pikkuiselle.

Vierailija
35/55 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittolantäti lapseni koulusta? Lapsellani on astma ja hitaasti reagoiva ruoka-aineallergia. Eli ei saa oireita sen saamarin tädin edessä, mutta hemmetin monta kertaa meidät on ohjattu jonon ohi päivystyksessä hengittelemään lääkettä kun lääkäri jo ovella tajuaa, että lapsen hapetus on alhainen. Oireet loppui kuin seinään kun koulu loppui. Kumma kyllä että on pahin siitepölyaika, ja ennen tämä aika oli vaikeampi. Pitääkö keittolantäti sulle tulla näyttämään kaikkien ensiapukäyntien lista jos et muuten usko olla syöttämättä PIKKASEN kiellettyjä aineita lapselleni?

Vierailija
36/55 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut syövät ne leipänsä vieraisilla _ilman rasvoja_. Tätähän ei välttämättä huomaa kukaan.

itselleni tuli juurikin mieleen eräs koulussani tapahtunut illallinen, jossa olin eräälle miehelle vienyt vahingossa kalaruokaa, vaikka hänelle oli ALLERGIAN takia tilattu liharuokaa. No siinä sitten opetteja nopeesti meni miehelle ilmoittamaan, että "nyt tuli herralle vahingossa kala-annos, ettehän syöneet sitä vielä?" niin mies tuijottaa ja toteaa "jaa, en edes huomannut että edessäni oli kalaa." Henkilö oli myös syönyt annoksen, eikä hänelle todellakaan tullut asiasta mitään oireita koko iltana. Usein huomasinne myös koulussa jälkiruokien kohdalla, miten monet alkoikin olla vaikka mille maidolle ja muulle allerginen, kun näkivät allergikon jälkiruuan ja sitten itsellekkin haluttiin sitä. Eli todella uskottavaa... Ei paljon kiinnosta kuunnella kuinka allergisia ihmiset on, kun nähnyt, että kuinka moni on allerginen ja kuka "allerginen". Ja kyllä sen tunnistaa sitten myös käytöksestä. Todella allergiset ihmiset ovat supertarkkoja ruuistaan toisin kuin tavalliset ihmiset, joilla alkaa vaan tyyliin pierettää tai ei tule edes sitä. Ja tuosta keliaakikoista vielä sen verran, että olen elämässäni nähnyt vain yhden keliaakikon, joka pyysi saamaan puhtaasta rasiasta voita gluteenittoman leipänsä päälle. Että juupa juu, onko se ihme, jos ruokamaailmassa eläneet ihmiset ovat menettäneet uskonsa allergikkoihin. Ravintolassakin usein halutaan munatonta ruokaa, mutta sitten voidaan syödä ranskalaisia, vaikka asiakkaalle on kerrottu, että frittipannussa on oikeasti kananmunajäämiä "juu ei se haittaa mitään" tai kerrotaan että ei missään nimessä maitotuotteita saa olla ja ilmoitetaan asiakkaalle, että no "tuotteessa x on käytetty valitettavasti voita" "no mitä siitä sitten!?" "...niin no voi tehdään maidosta ja maitotuotteita ei saanut olla...?" "juu ei se voi mitään haittaa" OTTAKAA OIKEASTI SELVÄÄ, ETTÄ MITÄ VOITTE SYÖDÄ JA MITÄ ETTE! ME EMME OLE MITÄÄN AJATUSTEN LUKIJOITA!

Vierailija
37/55 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni on allerginen maidolle ja ihan se lääkärin todistuskin löytyy. Suoraan hengenvaarallisia oireita ei tule, joten edessäsi ei lapsellani oireita todennäköisesti tulisi. Seurausena on kuitenkin ensin viikkojen ummetus, itkua vessassa ja viimein tuhrimista kun "kakkatulpan" ohi virtailee löysempää ripulia. Houkuttelisiko? Kenties sinun normalia elämääsi ei häiritsisi yhtään. Lapsen ollessa pienempi olisi hänkin aivan varmasti halunnut niitä herkullisen näköisiä jälkiruokia mitä muutkin syövät, ei hän aivan pienenä osannut itsekkän yhdistään päivien päästä tulevaa huonoa oloa tiettyyn ruokailuun. Nyt isompana onneksi tajuaa jo eikä enää ota vaikka tarjottaisiinkin. Kunhan lapsi tuosta vielä asvaa hän voi itse päättää millaisiin oireisiin on valmis jonkun herkun saadakseen. Tällä hetkellä lapsi on jopa tarkempi kuin minä oman hyvä olensa säilyttääkseen. Onneksi meillä onkin hyvä keittiön täti koulussakin :)

Vierailija
38/55 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu on just tuollainen, jonka mukaan lähes kaikki allergiat on pelkkää liioitelua ja paskaa.

se ei silti poista sitä tosiasiaa,että puolet vanhempien listaamista "allergioista" on pelkkää potaskaa.

-keittiöntäti

Vain pahimmat reaktiot näkee heti ruokailun jälkeen. Useimmat oireet ilmenevät vasta pari tuntia myöhemmin. ..etkä sinä tietenkään niiden olemassaoloon usko kun et ole näkemässä.

Jotkut ruoat aiheuttavat oireita vasta kun niitä on nauttinut parina päivänä, silloinkin oireet tulevat pikkuhiljaan.

Itse voin syödä esim. tomaattia tai omenaa satunnaisesti. Ei haittaa jos syön niitä pienen määrän vaikka kerran kahdessa viikossa. Siitä en vielä saa mitään oireita. Tästähän tietenkin joku älypää voi vetää semmoisen johtopäätöksen etten ole oikeasti allerginen ko. aineille.

Joku tomaatti kuitenkin on semmoinen että sitä löytyy salaatista päivittäin. Jos 2-3 kertaa viikossa söisin vähän tomaattia niin parissa viikossa olisi naama oikein hienosti ruvella. On kokeiltu, sillä pidän tomaatista.

On se ihanaa kun meillä on noin viisaita keittiön tätejä >:(

Edelleen kysyn, mistä keittiön täti voi tietää mikä allergia on oikea ja mikä ei?

Vierailija
39/55 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset yrittää olla joustavia ja yrittävät parhaansa mukaan toimia siten etteivät aiheuttaisi sinulle ylimääräistä työtä. Kestävät oireensa itsekseen ja sinulle sanovat vain että 'ei haittaa'.

Ja sinä vedät siitä herneet nenukkiin ja kostat muille allergisille.

Voi järjen riemuvoitto.

En ollenkaan ihmettele näiden ihmisten toimintaa.

Allergiset joutuvat kohtaamaan niin paljon vihaa keittiöhenkilökunnalta ja monelta muultakin :(

Vierailija
40/55 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset yrittää olla joustavia ja yrittävät parhaansa mukaan toimia siten etteivät aiheuttaisi sinulle ylimääräistä työtä. Kestävät oireensa itsekseen ja sinulle sanovat vain että 'ei haittaa'.

Ja sinä vedät siitä herneet nenukkiin ja kostat muille allergisille.

Voi järjen riemuvoitto.

En ollenkaan ihmettele näiden ihmisten toimintaa.

Allergiset joutuvat kohtaamaan niin paljon vihaa keittiöhenkilökunnalta ja monelta muultakin :(

sitten alkaa niuhottamaan oikein kunnolla kaikista niistäkin allegioista jotka eivät ole hirveän pahoja, mutta jotka äityvät ikäviksi liiallisella altistuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme