Down aikuiset ja nuoret on pelottavia-äänekkäitä ja isokokoisia.
Kommentit (30)
pitkä down, joka painaa noin 49 kg ja on 53 v.
En tiedä yhtään järkäleen kokoista downia, mutta syndroomaan kuluu kyllä kyvyttömyys säädellä syömisiään ja rakkaus ruokaan. Ne kun yhdistetään motoriikkaongelmiin ja nykyisin hyvin hoitdettuun kilpirauhasen vajaatoimintaan, niin kylläpä siinä helposti pyöristyy :)
Mut kilttejä on kaikki mun tuntemat. Ja mä sentään tunnen heitä parikymmentä.
ja hyvätapaisia.
Lapsista osa on villejä niin kuin ns. terveistäkin.
Minua ei downit pelota.
Täysikasvuisella Downilla on kolmen miehen voimat.
Täysikasvuisella Downilla on kolmen miehen voimat.
Eivätkä he ole äänekkäitä eivätkä agressiivisia.
Eivätkä he ole äänekkäitä eivätkä agressiivisia.
Muuten siis vaan kuulen omiani...
Joko kuulet omiasi tai et tiedä mitä down tarkoittaa.
Minä voin kertoa teille jotain downista. Mitä siihen kuuluu ja mitä ei kuulu yleisesti. Tunnen heitä satakunta ja olen hoitanut vieläkin useampaa elämäni aikana. Vauvasta vaariin. Ja kirjatietoakin asiasta löytyy jonkin verran.
aikuisen downin. Ei ole ollut lääkitys kohillaan heillä. Mutta mukavia mussukoita kyllä yleisesti ottaen.
ehkä kaikkein harvimmin agressiivisuutta. Agressiivisuus ei ole siis downiin tyypillisesti kuuluva piirre, vaan harvinaista heillä. Tietenkin aina on poikkeus joukossa. Dementia voi aiheuttaa ahdistusta, harjoja ja jopa tietynlaista agressiivisuutta. Psyykkisiä sairauksia voi olla myös downeilla ja niihin voi liittyä harhoja. Mitä kokoon tulee, downit jäävät pienikokoisiksi aina eikä heillä todellakaan ole kolmen miehen voimia. Äänekkäitä he harvoin ovat. Puheen tuottaminen on osalla downeista vaikeaa. 12
Ja isokokoiset niillä. Ja kovia paneen
downeilla ole tavallista isompia. Eikä sukupuoliviettikään ole heillä mitenkään esilletuleva asia. Down miehet ovat yleensä lisääntymiskyvyttömiä. 12
Agressiivisuus
Aggressiivinen, aggressiivisuus...
Etkä edelleenkään ole Downin äiti.
ovat erittäin harvoin agGressiivisia.
ovat erittäin harvoin agGressiivisia.
esiintyä agGressiivisuutta, mutta se ei ole downiin tyypillisesti kuuluva piirre, vaan päinvastoin harvinainen heillä. 12
Aikuisina suurin osa Down-ihmisistä tulee hyvin toimeen ohjatuissa
koskaan ei voi tietää,jos ne tulevat päälle.