Nyyttäreistä. Pitääkö minun tosiaan ruoka-aineallergisena viedä
sekä yleisesti tarjottavaa ruokaa, että ottaa vielä omat eväät. Tällaiset ohjeet sain. Sain vielä soiton perään, että voinko vielä käydä ostamassa sitä ja tätä, vaikka olen omani jo huomiseksi leiponut.
Tämä tuntuu hieman epäreilulta...
Kommentit (55)
kun kerran sulla on tuo allergisuus joten vaihtoehtosi ovat:
a. älä mene
b. mene, mutta pakkaa vain omat eväät
c. mene, mutta pakkaa erikoisruokaasi jaettavaksi
d. mene, mutta pakkaa omat ruokasi ja muiden ruuat erikseenehdotan a vaihtoehtoa
onpas ap kova liioittelemaan "allergioitaan":D
Ja mikäs asiantuntija SINÄ olet? Tiedoksi vaan että vaikka mille voi olla hengenvaarallisesti allerginen, myös paprikalle. Ystäväni joutuu ambulanssilla sairaalaan jos ruoassa on pieniäkin jäämiä maidosta ja on siis aikuinen.
Allergisia ei yleensäkään ymmärretä, siitähän ketju jälleen kerran kertoo.
että jätän juhlat väliin. Luultavasti joku on peruuttanut tulonsa ja emäntä päätti tyrkätä sinulle hänelle sovitut tuomiset.
Minusta tuo on jo todella huonoa käytöstä emännältä.
Yhdeltäkin on pyydetty vain 2 pakkausta jäätelöä, jotta sopii toisen ihmisen omenapiirakan kanssa yhteen.
koska jo viet syömistä koko porukalle. Kysyitkö, tuovatko muutkin yhtä paljon ruokaa kuin sinä. Mielestäni tuossa kahdessa piirakassa+omat syömiset, on ihan riittävästi.
Olen leiponut tänään kahta sellaista piirakkaa, mitä kaikki voivat syödä, niin minä, kuin muutkin. Tämä on ihan ok.
Minua on pyydetty tuomaan loput omat eväät. Ihan ok.
Nyt minua käskettiin ostamaan kaupasta 3 erilaista tuotetta, joita en voi syödä. Nämä kaupasta ostettavat tulevat maksamaan koko porukalle noin 30e.
Kuulostaako reilulta?
ja 1,5 litraa mansikoita.
t:ap
mitä ostat ja kuinka paljon,että tuo 30e tulee täyteen?
ja 1,5 litraa mansikoita.
t:ap
ja lakata urputtamasta.
Hänellähän on jo leipomuksetkin muille valmiina.
Vai oletteko vain ilkeitä?
kun kerran sulla on tuo allergisuus joten vaihtoehtosi ovat:
a. älä mene
b. mene, mutta pakkaa vain omat eväät
c. mene, mutta pakkaa erikoisruokaasi jaettavaksi
d. mene, mutta pakkaa omat ruokasi ja muiden ruuat erikseenehdotan a vaihtoehtoa
sehän on nyyttäreiden idea.
vai kuvittelitko tosiaan,että muut vievät yleiseen jakoon,ja sinä ahneena vain itsellesi???????
vai kuvittelitko,että koska syöt vain omia eväitäsi,sinun ei tarvitse antaa muille mitään?
jo on taas ahnetta ja omahyväistä touhua!
Miksi ihmeessä sinua pyydetään tuomaan tuotteita joita et voi syödä. Vai voiko kutsuja/pyytäjä luulla, ettet ole tuomassa mitään yleisesti syötävää. Se olisi ainoa järkevä selitys, tosin silloinkin hänen olisi pitänyt kysyä ensin että mitä olet tuomassa ja sopiiko että tuot näitä..
Voit vain mennä ilman niitä ylimääräisiä tuotteita tai soittaa esim tuntia ennen, että et millään ehdi enää kauppaan, nyt jonkun muun pitää ne hankkia.
Olen leiponut tänään kahta sellaista piirakkaa, mitä kaikki voivat syödä, niin minä, kuin muutkin. Tämä on ihan ok.
Nyt minua käskettiin ostamaan kaupasta 3 erilaista tuotetta, joita en voi syödä. Nämä kaupasta ostettavat tulevat maksamaan koko porukalle noin 30e.
Kuulostaako reilulta?
Minusta kuuluu hyviin tapoihin allergisenkin tuoda hiukan enemmän, että muutkin saavat, mutta on täysin törkeää pyytää allergista tuomaan tuotteita, joita hän ei voi itse syödä. Sehän on sitten sama kuin jos joku toinen ostaisi ap:lle ruokia, joita vain hän saa syödä.
Nyt vain luuria käteen ja oikeasti kysymään emännältä, miksi sinun pitäisi allergisena ostaa jonkun toisen ruoat. Sano topakasti, että tuot kaikille sitä, mitä itsekin voit syödä mutta et ala tuomaan muiden ruokia, ellei sitten muut tuo sinun ruokiasi.
30e yksi kerta on todella halpa hinta ystävyydestä
Kovin ihmeissäni vain olen.
T: ap
Miksi ihmeessä sinua pyydetään tuomaan tuotteita joita et voi syödä. Vai voiko kutsuja/pyytäjä luulla, ettet ole tuomassa mitään yleisesti syötävää. Se olisi ainoa järkevä selitys, tosin silloinkin hänen olisi pitänyt kysyä ensin että mitä olet tuomassa ja sopiiko että tuot näitä..
Voit vain mennä ilman niitä ylimääräisiä tuotteita tai soittaa esim tuntia ennen, että et millään ehdi enää kauppaan, nyt jonkun muun pitää ne hankkia.
Kuulostaako reilulta?
Kuulostaako reilulta?
Emäntä varmaan arvelee, että piirakkasi ovat jotenkin syömäkelvottomia ja siksi pyytää tuomaan muitakin tarjottavia.
Anoppini on just tuommoinen. Itelläni laktoosi-intoleranssi ja hän ei voi ikinä syödä leipomuksia, jos mainitsen,että ne on laktoosittomia. Samoin jos hän järjestää juhlat, niin siellä on 2 täytekakkua, toinen tietty laktoositon ja mun pitäis sitten se yksin syödä. Muut ei voi siihen koskea. Järkyttävää tuhlausta, mutta ei hän voi laktoositonta syödä...
no onko nyt ylivoimaisen vaikea vaan ostaa ne ja viedä???ja 1,5 litraa mansikoita. t:ap
ja lakata urputtamasta.
ravintolassa maksaa myös naapuripöydän annokset 30e? Tämä on ihan vastaava tilanne.
Sinuna jäisin kotiin syömään omia herkkupiiraita. :-)
pitääkö se nyt oikein mitata että kuka tuo mitäkin,minkäverran,minkähintaista?
eikö voi vain ottaa osaa kemuihin,viedä mitä pyydettiin ja nauttia juhlista?
lapsena oltiin tuollaisia,että kaikki piti olla tasan. ei enää aikuisena. aikuisena jo pitäisi ymmärtää lopettaa tuollainen kyräily..............
kulut tasaantuvat. Jos ap ostaa nuo 30€ kalat ja mansikat, vie piiraat ja vielä omat eväät, niin onhan se outoa, että joku toinen vie vain ne jäätelöt.
pitääkö se nyt oikein mitata että kuka tuo mitäkin,minkäverran,minkähintaista?
eikö voi vain ottaa osaa kemuihin,viedä mitä pyydettiin ja nauttia juhlista?
lapsena oltiin tuollaisia,että kaikki piti olla tasan. ei enää aikuisena. aikuisena jo pitäisi ymmärtää lopettaa tuollainen kyräily..............
kyse on muusta. Miksi ap:n pitää ostaa muille ruokia, joita ei voi itse syödä? Sen pyytäminen on törkeätä ajattelemattomuutta.
Missä (tai kuka) on päätetty että tarjolla pitää olla savustettuja kaloja ja mansikoita? Muuttuuko ruokalista koko ajan? Ap voisi myös soittaa jollekin ja pyytää tuomaan itselleen sopivia ruokia.
Savustettua kalaa ja mansikoita! Lisäksi piirakat ja omat eväät!!
Mä saisin raivarin, jos joku nakittais mulle noin kalliit tuomiset, kun toiset tuo tyyliin 2 jäätelöpakettia tai itse tehtyä piirakkaa, johon menee pari euroa.
Ei vitsit, eikö se emäntä tajua paljonko jokin savukala maksaa vai eikö hänelle rahalla ole merkitystä. Mä oon vähävarainen ja siksi leipoisin mielelläni itse viemiseni.
Täydet sympatia sulle, ap.
Viet piirakat ja omat eväät ja sanot että savukala oli loppunut. Tai että luulit että voit vaihtoehtoisesti tuoda ne piirakat ;)
Yhdeltäkin on pyydetty vain 2 pakkausta jäätelöä, jotta sopii toisen ihmisen omenapiirakan kanssa yhteen.