Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi hoitaa lasta päin peetä!

Vierailija
17.06.2011 |

Miehellä ja anopilla nyt riitaa aiheesta. Mulla ei ollut mitään niin pahaa sanottavaa, attä oisin jaksanut avautua. Nyt nolottaa. Kuvio meni näin:

Anoppi halusi tulla itse hoitamaan lasta. En pyytänyt, mutta kävin sitten itse kaupungilla ostoksilla sillä välin. Lapsi on nyt 6 kk. Syö jo kiinteitä, mutta maito ei kelpaa kuin unisena. Mies oli äidilleen korostanut, että maitoa ja ruokaa pitää saada menemään ja lapsen pitää NUKKUA, muuten on todella kiukkuinen. Ei siis jaksa/malta syödä kun väsyttää jne..

No.. Lapsi oli nukkunut vajaan tunnin, vaikka hälle sanottiin, että se nukahtaa kyllä uudelleenkin kun silittää (näin yhdeksässä tapauksessa kymmenestä). Anoppi vaan sanoi yrittäneensä mutta tosiasiassa kuvio taisi mennä niin, että ei viitsinyt kovinkaan yrittää vaan halusi viettää aikaa lapsen kanssa.. Siispä lapsi ei sitten paljon malttanut syödäkään kun anoppi ei tainnut käsittää että kaikki kitinä ei ole sitä, ettei lapsi halua syödä vaan nimenomaan sitä väsymystä.. Oltiin vielä ohjeistettu että syö lähes aina sen pikkupurkillisen.. Anoppi oli ottanut vajaan purkillisen ja siitäkin varmaan osan heittänyt menemään kunnei "lapsi halunnut syödä".

Illalla sitten meillä oli pitkästä aikaa erittäin kiukkuinen lapsi, joka oli syönyt ja nukkunut liian vähän. Kävi ihan ylikierroksilla ja huusi 45 min putkeen. Seuraavana päivänä nukkui ja söi miltei tuplaten.

Mies lähetti viestin äidilleen, ettei tartte tulla enää hoitamaan kun et tee niinkuin käsketään. NOLOA! Nyt anoppi varmaan luulee, että mä olen sille vihainen vaikken olekaan. Ärsyttihän muakin toki kun se on niin vaikea ymmärtää vaikka moneen kertaan annettu tarkat ohjeet ja neuvottu, muttei se nyt kulemaksi tietenkään ollut. Ja väärinhän se tavallaan on lastakin kohtaan jos ei saa tarpeeksi unta ja ruokaa kun sitä kuitenkin tarvitsee.

Nyt ei ole anopista mitään kuulunut muutamiin päiviin. On varmaan loukkaantunut syvästi.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ymmärrän itekkin pienen lapsen äitinä, että jos rutiinit muuttuvat, voi se olla kauhistus. Mutta, jos asiaa ajattelee vähän pidemmälle, niin mikä lapsen kanssa yleensäkkän menee niin kuin ite suunnittelee, harvoin mikään koskaan! Eiköhän se oo kuitenkin ollut teidän lapsellekkin vähän virkistystä olla välillä mummun hoidossa! Ja ite kans pistäsin sovintoa kehiin, että joskus toistekkin saatte lastenvahdin, voi nousta arvoon arvaamattomaan vielä joskus!

Vierailija
42/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää, että vanhempana ottaa pattiin, kun kaikki ei mene niinkuin itse on tottunut.

vauva ei huutamisestaan huolimatta ole lasia, eikä yhden (tai kahden) päivän syömättömyys ja unettomuus ole vaarallista. Anoppisi on vauvalle vieras ihminen ja hyvin mahdollista, ettei ole nukahtanut eikä halunnut syödä kunnolla. Anoppisi on varmasti tehnyt parhaansa, mutta tilanne on ollut molemmille outo. Ihan hyvin tuo minusta siihen nähden on mennyt.

ja lisäksi saattoi olla itkuinen illalla ns. oudosta päivästä, ei pelkästään huonosta syömisestä/juomisesta/nukkumisesta.

Muistan kuinka itsekin olin tarkkana esikoisen vauva-aikaan, että kaiken pitää mennä prikulleen niin ja näin. Että osaan kyllä samaistua sun ja miehesi tunteisiin tuossa asiassa. Itse olin aika ehdoton silloin, miten lapseni syötetään/juotetaan/nukutetaan jne... Muiden lasten myötä huomasin, että ei se aina niin nökönuukaa ole.

Mutta ymmärrän, että ärsyttää, kun olen samaa kokenut ja muistan ne tunteet. Lohdutan kuitenkin, että ei se niin vaarallista ole. Miehesi voisi kyllä pyytää äidiltään anteeksi. Äitinsä on varmasti parhaansa tehnyt.

vieläkö kitinää riittää kun parin vuoden päästä ei enää hoitajia löydykään? Ei lapsen takia, vaan teidän hössövanhempien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suomalaisella tai ylipäätänsä ihmisellä ei ole mitään kykyä ottaa palautetta vastaan / miettiä olisko kuitenkin tehnyt jotain väärin kun toinen on suuttunut.

Ei mun mielstä aina voi olla täysin turhaa suuttua jos tosiaan toinen tklee päin H**** jonkun asian mikä on pyydetty tekemään toisin.

Eihän toi ajatus toimi työpaikalla niin miksi se pitäisi hyväksyä kun on se kaikista kallei aarre kyseessä: OMA LAPSI.

Mun oma esikoinen oli hyvin haastava tapaus, eikä hoitoon antaminen ollut helppoa. Siinä ei itse saanut lepoa, kun lapsi oli raivoissaan vuorokauden puolen päivän hoidon jälkeen. Syömiset ja nukkumiset oli tosi hankalia meille itsellekin, joten ne oli tuplasti sitä muille. Ymmärrän siis hyvinkin, ett ärsyttää. Kaikki näpäytykset ja periaatteet ja ihme uhmakohtaukset aikuisilta ihmisiltä (mieheltäsi) on kuitenkin aika onnetonta. Eihän tuollaisella tyylillä lapsella ole kohta yhtään isovanhempaa jäljellä :(

Vierailija
44/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annetun avun suhteen silloin kun sitä apua on saatavilla.

Kuitenkin mun ystäväpiirissä aika isoa katkeruutta ja surua aiheuttaa se, että sitä turvaverkkoa ei vain ole. Että kukaan ei ole kiinnostunut perheestä ja sen hyvinvoinnista syvällä tasolla, kuten isovanhemmat ja muu suku yleensä on. Että ei ole ketään, ketä pyytää hoitamaan lapsia vähän pidempiä pätkiä että vanhemmat pääsisivät välillä tuulettumaan. Ja oikeastaan vielä enemmän se, että lapsilla ei ole ketään muita aikuisia, jotka ihan oikeasti ovat heistä kiinnostuneita ja heitä rakastavat ja ovat valmiita antamaan heille paljon.

Teillä on. Vielä. Tuolla asenteella ja meiningillä tuskin on kovin kauaa.

Vierailija
45/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti hankkis mieheski oikeita ongelmia.

Vierailija
46/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suomalaisella tai ylipäätänsä ihmisellä ei ole mitään kykyä ottaa palautetta vastaan / miettiä olisko kuitenkin tehnyt jotain väärin kun toinen on suuttunut. Ei mun mielstä aina voi olla täysin turhaa suuttua jos tosiaan toinen tklee päin H**** jonkun asian mikä on pyydetty tekemään toisin. Eihän toi ajatus toimi työpaikalla niin miksi se pitäisi hyväksyä kun on se kaikista kallei aarre kyseessä: OMA LAPSI.

Mun oma esikoinen oli hyvin haastava tapaus, eikä hoitoon antaminen ollut helppoa. Siinä ei itse saanut lepoa, kun lapsi oli raivoissaan vuorokauden puolen päivän hoidon jälkeen. Syömiset ja nukkumiset oli tosi hankalia meille itsellekin, joten ne oli tuplasti sitä muille. Ymmärrän siis hyvinkin, ett ärsyttää. Kaikki näpäytykset ja periaatteet ja ihme uhmakohtaukset aikuisilta ihmisiltä (mieheltäsi) on kuitenkin aika onnetonta. Eihän tuollaisella tyylillä lapsella ole kohta yhtään isovanhempaa jäljellä :(

Mikä tuossa oli mennyt VÄÄRIN, niin ei oikeasti yhtään mikään.

Vauvat eivät ole koneita, jotka toimivat kaikkien kanssa ja aina samalla tavalla.

Ja sitten pitää myös laittaa asiat järjestykseen, jos haluaa, että lapsella on rakastava ja välittävä isoäiti, niin silloin pitää pystyä myös itse joustamaan. Jos ei pysty, se on lähinnä siltä lapselta pois.

Mun täytyy sanoa, että itse en kuuntelisi tuollaista avautumista, mitä ap:n mies on pitänyt. Saisi pitää tunkkinsa ja hoitaa pentunsa siitä lähtien itse. Kyllä suomesta löytyy perheitä, jotka riemusta kiljuen ottavat mummin lapsilleen.

Vierailija
47/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anoppi kyllä pysy erossa.. Kyllä se sen verran haluaa lasta hoitaa, että änkeää vaikka väkisin. Ja siis onhan hän tehnyt myös väärin kunnei ole esim. tuota lapsen lääkettä antanut. Lapsi ei siitä tietenkään pidä, mutta annettava se on! Anoppi ei sitä anna kunnei halua kiusata lasta.. mutta se on silti tarpeen! Ettei mikään pikkujuttu mielestäni enää. Lapsi ei kuole vaikkei lääkettä saisi, mutta vaivat pahenee.

Vierailija
48/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anoppi kyllä pysy erossa.. Kyllä se sen verran haluaa lasta hoitaa, että änkeää vaikka väkisin. Ja siis onhan hän tehnyt myös väärin kunnei ole esim. tuota lapsen lääkettä antanut. Lapsi ei siitä tietenkään pidä, mutta annettava se on! Anoppi ei sitä anna kunnei halua kiusata lasta.. mutta se on silti tarpeen! Ettei mikään pikkujuttu mielestäni enää. Lapsi ei kuole vaikkei lääkettä saisi, mutta vaivat pahenee.

Vierailija
49/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein sitä lääkettä pitää antaa? Voisitko antaa sen itse, ennen kuin lähdet kaupungille? Entä voisiko anoppi hoitaa lasta, kun olet kotona? Ei noin pieni tarvitse kahdenkeskistä aikaa vielä mummon kanssa.

Meilläkin isovanhemmat halusivat kovasti hoitaa lasta jo ihan pienenä, mutta ymmärsivät kyllä ei-sanan useasti toistettuna, kun en halunnut jättää. Kylään olivat tervetulleita koska vain.

Vierailija
50/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kehtaa soittaa anopille niin LAITA HETI VIESTI!

Ihan järkyttävä kommentti mieheltäsi äidilleen, vaikka on kuinka suuttunut.

Anoppi tekee parhaansa ja saa vaan paskaa niskaan.

Vaikka te itse saisitte lapsetn nukahtamaan helposti uudelleen, ei anoppi sitä välttämättä saa, koska lapsi kiinnostuu vieraammasta ihmisestä eikä enää väsytäkään. Sama homma syömisen takia.

Ei kannata menettää välejä hoitoverkkoon, luultavasti tulette sitä vielä tarvitsemaan!

Ei kai se ole niin justiinsa, jos joku muu hoitaa lastanne hieman eri tavalla kuin te itse?

Vierailija
51/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten käy kyllä todella sääliksi anoppiasi.

Jos ihan oikeasti olet tosissasi, soitat nyt heti anopille ja pahoittelet idiootin miehesi puolesta.

ei ne vauvat aina nukahda uudelleen, jos ei ole oma äiti tai isi silittämässä. Miehesi on idiootti vaikka oma äitinsähän on hänet kasvattanut... Oma mieheni ei ikinä puhuisi tuollai kenellekkään, eikä todellakaan meidän kummankaan vanhemmalle.

Vierailija
52/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvinhän se mummo hoiti.

Lapsi oli vissiin ekaa kertaa vieraan hoitajan kanssa ja illalla sitten ilmoitti omalla tavallaan, ettei oikeen tykännyt:-) Protestoi siis teille vanhammille kun jätitte hänet. Vaan eipä siitäkään pieni ihminen rikki mene, jos ero on lyhyt ja sitten taas saa olla vanhempien kanssa.

Äkkiä nyt pyytämään anteeksi mummolta tai tuskin hoitaa lasta kymmeneen vuoteen.

Vierailija
53/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa annat anopin hoitaa lasta, mutta eihän sun tarvitse mihinkään väkisin lähteä, eli ole paikalla ja pidä liinat kireellä, ettei periaatteista tarvitse tinkiä. Sitten vasta, kun lapsi on iso, jolloin ei tarvitse hoitaa minuuttiaikataululla kaikkea, niin sitten voit taas rynnättä kaupungille tms.

Vierailija
54/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkettä vauva saa noin usein?

Vierailija
55/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mietitään noita neuvoja olla suututtamatta anoppia tai ei ole kohta turvaverkkoa, niin ei sekään tee välttämättä autuaaksi.

Tapauskohtaisesti on tietysti tämmöiset mietittävä, mutta ei siitä turvaverkon puutteesta niin haittaa ole loppupeleissä.

Meiltä se puuttuu kokonaan ja kyllähän se väsyttää ja ns. yhteistä kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa ei ole, mutta entäs sitten? Ehtiihän sitä viettää sitten kun lapset on isompia.

Jollei lapsia isoa liutaa tee, niin pikkulapsivaihe on aika lyhyt aika kuitenkin, joten mitä sitten jos omista menoista ja vaikka unistakin tinkii ihan roimastikin vaikka viitisen vuotta tai vähän enemmänkin.

Tosiaan korostan että on tapauskohtaista, mutta jos toisessa vaakakupissa on pitää isotkin mölyt mahassaan vaikka syytä olisi vähän avautua ja jos tällaisia ikuisvitutustahoja on vaikka kolmekin isovanhemmissa, niin kyllä siinä helpoimmalla ja vähimmällä hermonpaineella pääsee kun hoitaa ihan vain itse mukulansa.

Vierailija
56/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nipovanhempia olette!!!!!!!!!!!!!!!! Toivottavasti anoppi tosiaan ei enää auta teitä. Outoja olette.

Vierailija
57/57 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä omaa aikaa ilman vauvaa. Vaikka nyt tuntuu ettet halua niin odotappa toiset 6kk, kyllä se kodin ulkopuolinen elämä saattaa alkaa kiinnostamaan. vauva ei toimi samalla lailla toisen hoidossa kuin omien vanhempien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi