Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintarangan fasettilukko, kenelläkään ollut?

Vierailija
15.06.2011 |

Tuleeko se yhtä äkkiä vai kipeytyykö selkä vähitellen ja sitten moinen lukko?

Ja millaisia oireita siitä on tullut, jomattovaa, polttavaa vai millaista kipua?

Kiitos jos vastaat, huomenna varailen lääkäriä, mutta kovasti huolettaa ja siksi kyselen.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään vaivannut aivan mahdottomasti. Niska jumissa eikä hengitys kulje. Ankea vaiva :(

Vierailija
2/53 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me siellä käyddän koko perhe... aina tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainoa apu minkä olen lekurilta saanut on ollut lähete OMT:lle. Sinne aina menen nykyäänkin jos en sitä lukkoa itse saa auki. Mulla on ainakin rakenteellista vikaa selässä joten en saa sitä millään jumppaamalla siten etteikö niitä lukkoja sinne välillä tulisi.

Vierailija
4/53 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä ramppasin ja särkylääkkeitä sain. Ainakaan silloin lääkärit eivät osanneet muuta todeta sydänfilmien jälkeen, että ei ole sydä eikä kyse ole mistäää vaarallisesta.

Kivut oli kuitenkin kovia ja mies vei minut kiropraktikolle. Siellä hoitaja tunnusteli ylärangan ensi selästä ja sitten laittoi selinmakuulle. Taas tunnusteli rintakehää ja yhtäkkiä painoi rintaranka. Kuului rusahdus ja pieni viiltävä kipu.

Ensin säikähdin, että jotain rikkoutui, mutta hoitaja totesi, että siinä oli syy ja hoitokin. Ei ole sen jälkeen vaivannut lainkaan ja stuosta on tosiaan jo vuosia.

Vierailija
5/53 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä ramppasin ja särkylääkkeitä sain. Ainakaan silloin lääkärit eivät osanneet muuta todeta sydänfilmien jälkeen, että ei ole sydä eikä kyse ole mistäää vaarallisesta.

Kivut oli kuitenkin kovia ja mies vei minut kiropraktikolle. Siellä hoitaja tunnusteli ylärangan ensi selästä ja sitten laittoi selinmakuulle. Taas tunnusteli rintakehää ja yhtäkkiä painoi rintaranka. Kuului rusahdus ja pieni viiltävä kipu.

Ensin säikähdin, että jotain rikkoutui, mutta hoitaja totesi, että siinä oli syy ja hoitokin. Ei ole sen jälkeen vaivannut lainkaan ja stuosta on tosiaan jo vuosia.

Vierailija
6/53 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengenhdistus on tosiaan se veemäisin oire, hyvänä kakkosena rintakipu. Hyvällä mielikuvituksella noista saa jo melkein sydärin aikaseksi :D.

Mulla harvemmin selkä varsinaisesti kipeytyy, mutta tuntuu jäykältä ja selällään maatessa tai johonkin nojatessa tuntuu "käpy selän alla" eli lukkiutuneet nikamat jotenkin kai jää kuprulleen ja tuntuu, niinkun jotain olis ylimääräistä. Säännöllisen epäsäännöllisesti käyn OMT:ssä noita hoidattamassa, jos kotikonstit ei auta.

Vierailija
7/53 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oireena hengenahdistus. Jos tosi paha tilanne, tuntuu kuin koko rinta ja selkä olis jäänyt tiejyrän alle. Terv. olikohan se 4.

Ja varmaan monella muullakin. Kipu on kyllä kova, jomottavaa ja puristavaa, sydäriksihän sitä ensin luulee. Mä olen saanut siihen aina kortisonipiikin ja sitten olen käöynyt kiropraktikolla.

Jäsenkorjaaja napsautteli lukot auki. Jumppaan säännöllisesti ja käyn jäsenkorjaajalla. Ovat pysyneet poissa.

Vierailija
8/53 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kai sä oot kotiin saanut jotain päivittäin tehtäviä jumppaohjeita. Ei taitavakaan OMT-fysiotarapeutti (ihan eri juttu kuin tavallinen) saa rankaa kuntoon, ilman jatkuvaa jumppaa, jonka siis sinä teet itse...

Vierailija
9/53 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ensimmäistä kertaa..Oireet niin hirvittävät,etten voinut kävellä,paikallaan makaaminenkin tuskaa.Veti niskankin niin jumiin,että pään asento sellainen luonnoton.Hirveää säteilykipua,henkeä salpaa,kuin puukkoja työnnettäis selän läpi.Yläselässä kamala paineen tunne ja rintakipuja.Kipukynnystä koeteltiin TODELLA ensimmäisenä yönä.Melkein kaksi vrk kärvistelin,ennen lääkäriin menoa.:( Nyt vahvat lääkkeet,mutta siltikään kipu ei kokonaan häviä.Olen yrittänyt ns.tennispallo jumppaa,että saisin kivun pois,helpotti vähän,mutta ei laukea jumi pois.Nyt aika varattu OMT-fyssarille.Toivottavasti saan avun sieltä.

Vierailija
10/53 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi luoja miten inhottava!!

Kesti pari päivää ja olo tosi kamala. EI pystynyt hengittämään syvään, ei esim. haukottelemaan. Jos yritti hengittää syvään, tuntui vasemman rinnan alla kova viiltävä kipu.

Sain pois, kun vahingossa rusautin kylkeni johonkin ja kuului vain kova narskahdus. Kyllä helpotti.

Vierailija
11/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se sitten tehään

Vierailija
12/53 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huimaa, oksettaa ja pistää läpi rintakehän ts. ahdistaa jotenkin. Hieronta ja liikunta auttaa, sitten tietyt lihaksia vahvistavat liikkeet. On kyllä mielestäni aika paha vaiva.

Vierailija
13/53 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan monella muullakin. Kipu on kyllä kova, jomottavaa ja puristavaa, sydäriksihän sitä ensin luulee. Mä olen saanut siihen aina kortisonipiikin ja sitten olen käöynyt kiropraktikolla.

Vierailija
14/53 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipumusta ollut jo teini-iästä. Yleensä pamahtaa päälle suht äkkiäkin jostain virheellisestä liikkeestä, tavallisesti liikunnasta. Nyt vaiva on pahentunut ja tulee tosi herkästi, tosin osaan myös hoitaa sitä venyttelyillä ja olemalla huolestumatta turhaan. Sekin auttaa kun tietää, mistä muolle vaiva tulee. Ilmeisesti mulla on rakenteellista vikaa rangassa, joten on tosi tärkeätä huolehtia sopivasta liikunnasta. Kus iskee, voi olla tosi hankala ja vaatii päivittäistä venyttelyä ennekuin helpottaa. Teininä luulin, että mulla on päässä vikaa :( Nyt tiedän, että vaiva onkin fyysinen. Tsemppiä ap!

Vierailija
15/53 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oireena hengenahdistus. Jos tosi paha tilanne, tuntuu kuin koko rinta ja selkä olis jäänyt tiejyrän alle. Terv. olikohan se 4.

Vierailija
16/53 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskellä selkää, tuntuu että olisi rangassa.

Ei auta kipulääkkeet, reseptittä saatavat.

Tuleeko fasettilukko alueelle koputusarkuutta vai mistä hitosta sen tunnistaa?

Lääkäriaikaakaan ei terveyskeskuksesta heti saa, kärsittävä on: (. Ap

Vierailija
17/53 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fasettilukon avaaminen on helppoa ja sen voi avata fyssari tai hieroja.

Yleinen oire selkeä pistävä kipu eikä pysty vetämään keuhkoja täyteen. Täysin vaaraton tila ja varmaan jokainen kokee sen elämänsä aikana useasti.

Hoito on lihasten hyvästä lihaskunnosta huolehtiminen.

Vierailija
18/53 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiva voi tulla pikkuhiljaa tai äkillisesti, esim. aivastamisen seurauksena. Yleispätevästi voi kuitenkin sanoa että rintarangan liikkuvuusharjoitukset ja rankaa tukevien pikkulihasten aktivointi auttavat ja ehkäisevät vaivan toistumista. Mistään varsinaisesti vakavasta ja pysyvästä vaivasta ei siis ole kyse.

Vierailija
19/53 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengenahdistus on pahin. Ja tuntuu "jumina".

huimaa, oksettaa ja pistää läpi rintakehän ts. ahdistaa jotenkin. Hieronta ja liikunta auttaa, sitten tietyt lihaksia vahvistavat liikkeet. On kyllä mielestäni aika paha vaiva.

Vierailija
20/53 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap pieniä lapsia? Jos on käy vatsamakuulle ja pyydä lasta kävelemään selän päällä; selkäranka jää jalkojen väliin. Kun lukko aukeaa kuuluu rusahdus tai jos jopa ihan pamaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan