Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintarangan fasettilukko, kenelläkään ollut?

Vierailija
15.06.2011 |

Tuleeko se yhtä äkkiä vai kipeytyykö selkä vähitellen ja sitten moinen lukko?

Ja millaisia oireita siitä on tullut, jomattovaa, polttavaa vai millaista kipua?

Kiitos jos vastaat, huomenna varailen lääkäriä, mutta kovasti huolettaa ja siksi kyselen.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
42/53 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkaisen pitäisi vissiin näppäimistöä putsailla...Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuullla kohtalotovereista! Oikeasti nuorempana luulin, että päässä viiraa. Kurja vaiva tämä kyllä on. Välillä mieitn, miten pärjää sitten vanhana ja huonokuntoisena, kun pitää venytellä ym.

Ei ole kipeä, mutta aiheuttaa pahaa hengenahdistusta. Ja se taas laukaisee paniikkikohtauksen, kun luulee tukehtuvansa...

Kaikkea olen kokeillut, mutta vaiva ei vain lopullisesti poisti, vain helpottaa välillä.

Vierailija
44/53 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aina pitkät jonot. Toivottavasti, sitten selviää. Eilen kokeilin tennispalloja mutta nyt kipeyty entisestään selkä. Ap

Vierailija
45/53 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanarulla poikittain selän alle lapaluiden alapuolelle.

Ei se ongelmaa poista, mutta minulla on helpottanut tilapäisesti.

Vierailija
46/53 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällä kuinka kauan? ja tehdäänkö jotakin venytyksiä vaiko vaan maataan? Kaikki neuvot tarpeen!

Auttaako muilla buranat fasettilukon aiheuttamaan kipuun? Mulla ne ei juurikaan auta. Ap

Vierailija
47/53 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään käytän jumppapalloa. Asetan pallon ristiselän alle ja teen vatsalihasliikkeen tyyppisiä venytyksiä taakse muutaman. Sitten siirrän pallon hieman ylemmäksi ja toistan saman. Näin käyn läpi rangan ylös asti. Googlaamalla löydät hyviä venytyksiä rintarangalle. SUosittlen. Terv. 5

Vierailija
48/53 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen päällä olen maannut. Vähän olen olkapäitä painanut taakse tai sitten nostellut leukaa rintaan. Ei mitään sen kummempaa. Se on ihmeellistä miten paljon pelkkä lakanarulla lapojen alla voi tuntua silloin, kun paikat on todella jumissa.

Vierailija
49/53 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilates hyvä liikuntamuoto ehkäisemään noita ongelmia. Säännöllinen selän harjoittaminen auttaa, pysyy ranka liikkuvana.

Vierailija
50/53 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää naprapaatilla! Se avaa lapojen välissä olevat lukot ja heti on parempi liikkuvuus ja olo käsittelyn jälkeen.  Kun laittaa leuan voimakkaasti rintaa vasten, voi tuntua nivellukot kipuna selässä.. saattaa tuntua myös  "kiristyksenä"

Vierailija
51/53 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ahdistava tuntumus keskellärintaa. Olen 13v poika ja säikähdin ekana ihan sikana, kun luulin sitä sydäriksi. Käytiin melkein kaikissa mahdollisissa kokeissa. Kipu alkli yhtäkkiä. Voisiko joku selittää mistä on kyse? :/

Vierailija
52/53 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin rintarangan ongelmia. Ei tunnu selässä vaan ahdistavana kipuna rinnan puolella. Tuntuu juurikin sydäriltä, kun kipu saattaa vetää olon heikoksi. Ainoa ongelma vain, että fyssari ei saanut vikaa korjattua. Vaivannut jo vuoden. Mikähän auttaisi?

Vierailija
53/53 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onneks on ollut vain muutaman kerran. Kakki puristukset on tullu jos makaan kyljelläni ja rinta mene vähän kasaan ja olekin luullut että vika on todella rinnan rustonikamissa ja avaamala kädet seisoessa levälleen ja eilenkin otin varmuuden vuoksi Primaspanin, niin luulen sydänkohtauksen satuvan purisatavana ja ahdistavan kipuna, tosi keskellä tai vähän oikealla eli eripuolella kuin sydän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan