Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"nuku aina kun vauvakin nukkuu"

Vierailija
15.06.2011 |

Ihanan optimistinen lause ja ajttelin vauvan synnyttyä, että joo toki nukun. Esikoisen kanssa, kun se vielä kuulemma onnistuukin Mutta kun eihän tämä neiti nuku kuin kiitounia. Tai pidemmät unet sitten vaunuissa liikkeellä ollessa tai vaihtoehtosesti autossa. Onneksi öisin kuitenkin nukutaan hyvin syöntien välit. Kai tämä tästä aikanaan tasottuu.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuvittelet kenenkään ehtivän töihin/päiväkotiin/kouluun esimerkiksi aamuisin, jos ei nouse viimeistään seitsemältä.

Etkä ole oikeasti väsynyttä nähnytkään, jos et "osaa nukkua". Oikeasti väsynyt nukkuu aina kun voi.

Ihan hyvin olen töihin ehtinyt aikaisemmin seitsemäksi..ai niin ennen lasta minulla ei ollut herätyksiä 2-3 tunnin välein yöllä.

Ja oikeasti väsynyt ei aina edes nuku..sen olen oppinut elämäni aikana unettomuudesta kärsiessäni..Mutta se on sitten jo asia erikseen.

Itse taidat nyt vain olla näitä supermammoja joka ei koskaan valita vaikka mikä olis. Kun elämä nyt vain on tällaista possunpunaista. Vai muutenko vain tahdot provota.

-ap-

Vierailija
22/32 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just tossa vaiheessa se on pahimmillaan. Ihan ekat kuukaudet menee vielä hormonihuuruissa, mutta 4-6 kk vauvojen kanssa olen odottanut puolivuotispäivää kuin kuuta nousevaa, koska silloin voi aloittaa unikoulun.

Se on totta, että jos väsymys menee yli, ei enää saakaan unta. Kolmosen kanssa osasin jo ennakoida asian ja nukuin aina kuin voin. Silti olin ihan susiväsynyt, mutta ymmärsin jo, että nukkumiseen pitää panostaa.

Minulle vauvavuosi on tuon nukkumisen vuoksi aina tosi rankka. On toki vauvoja, jotka nukkuvat lpi yön ja äitejä, jotka nukahtavat, kun makuulleen pääsevät ja nukkuvat vaikka vauva tississä. Minä en ole niitä äitejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noidatin tuota vinkkiä "nuku aina kun imetät" ja tuloksena tällä hetkellä 1v 2kk taapero joka ei nuku muuta kun tissi suussa/vieresä:( tää on rankkaa.

Joten Ap jos noudatat tuota neuvoa niin ole tarkkana ettei lapsellesi kehity uni-assosiaatiota rintaan:)

Vierailija
24/32 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti väsynyt nukkuu aina kun voi.

Etpä tiedä mistä puhut.

Vierailija
25/32 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähän valvoskellut puoli vuotta, mutta silti keikkuu vanhasta tottumuksesta iltakymmeneen, niin tasan ei ole oikeasti väsynyt.

Vierailija
26/32 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen nukkunut päivällä heidän kanssaan ehkä 5 kertaa, korkeintaan. Joskus saatan nukahtaa muutamaksi minuutiksi, kun olen saanut heidät unten maille, mutta sitten jo onkin kiire muihin hommiin. Samassa rytmissä ovat onneksi olleet koko ajan. Päiväunien aikana otan ensin tämän oman rentoutumispuolituntiseni, joka nytkin on meneillään.Eli juon rauhassa kahvin ja luen lehden, tai surffaan netissä ja sitten onkin tartuttava kotihommiin. Niitä on aikaa tehdä noin tunnin verran, joskus jopa puolitoista. Jos nukkuisin kun he nukkuvat, meidän koti olisi kuin pommin jäljiltä.

Vierailija
27/32 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on oikeasti TOSI väsynyt, sitä unta ei tuu millään. Jos väsymys on vielä sillä asteellaa että nukahtelee aina kun voi, on vielä aika hyvällä mallilla.

T: äiti, jonka vauva (kuopus) herätti joka ikinen yö 1 tunnin välein 6kk-1v2kk ikäsenä ja unta ei tullu päivisin, ei iltasin, ei aamuöisin. Ei vaikka olisin ollut kuinka yksikseni ja kaukana vauvasta. Nyt muksu on nukkunut joitakin kuukausia ja äitiki pikkuhiljaa alkaa päästä eroon omasta tunnin välein heräilystään.

Mutta tosiaan tuo "nuku aina kun vauva nukkuun" on jonku hyväunisen ainokaisvauvan äipän keksimä.

Vierailija
28/32 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on oikeasti TOSI väsynyt, sitä unta ei tuu millään. Jos väsymys on vielä sillä asteellaa että nukahtelee aina kun voi, on vielä aika hyvällä mallilla.

Samaa mieltä.

Vierailija
29/32 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan tuo "nuku aina kun vauva nukkuun" on jonku hyväunisen ainokaisvauvan äipän keksimä.

[/quote]

harvoinhan tuo toimii, kun on useampi lapsi, eikä sitä silloin kukaan edes viljele...

Vierailija
30/32 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähän valvoskellut puoli vuotta, mutta silti keikkuu vanhasta tottumuksesta iltakymmeneen, niin tasan ei ole oikeasti väsynyt.

Vaikka kuukausi on saattanut mennä 2-4 tunnin yöunilla ja siltikään seuraavan yönä se uni ei ole ennen klo 4 tullut vaikka kuinka olis ollut väsynyt.

Sinä vain et tiedä unettomuudesta mitään, ole siis onnellinen siitä. Ja uskon, että en ole ainoa joka potee ajoittaista unettomuutta. Eli ei tämä vauva valvominen ole paha ollenkaan nuihin jaksoihin verrattuna. Nyt kuitenkin pystyn nukahtamaan. Täytyy vain toivoa että unetonta aikaa ei tule nyt vauva-aikana.

-ap-

Vierailija
31/32 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli imetykselle aina sänkyyn vauvan viereen ja unta palloon. Vauva viihtyy siinä imeskelemässä tissiä sen tyhjentymisen jälkeenkin puoli tuntia-tunnisn verran. Siinä ehtii vetää ihan hyvät unet, varsinkin kun seuraava kerta yleensä koittaa jo parin tunnin päästä ;D t. viiden lapsen virkeä äiti niin kauan kuin imetystä riittää (sen jälkeen kyllä alkaa väsyttää)

Tai sitten opettaa vauvan nukkumaan pikkuhiljaa öitä paremmin eikä jätä heitteille niitä neljää vanhempaa imetysten ajaksi.

t. viiden äiti myös, meillä lapsetkin ovat tyytyväisiä eikä pelkkä äiti

Vierailija
32/32 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitettu semmoiseksi yleiseksi ohjenuoraksi mielestäni. Että kun vauva nukkuu, ei kannata tehdä mitään tähdellistä vaan levätä. Jos nukkuminen ei onnistu, niin lukea vaikka pitkällään lehteä.

Kun on tosi väsynyt, ei uni tule yhtä helposti. Tai sanotaan että siinä on ihmisten välisiä eroja: toiset nukahtaa auton rattiin ja ruokapöytään naama lautasella. Toiset taas ei saa unta laisinkaan.

Silti ap suosittelen sinulle, että menet edes lepäämään illalla aikaisemmin. ITsekään en aina saa unta silloin kun voisin, mutta olen ajatellut "oi miten ihanaa on saada käpertyä vällyjen väliin lukemaan kirjaa ja olemaan vain". Saan edes levätä aloillani, vaikken unta saisikaan.

Minulla kaksi lasta, jotka onneksi nukkuvat yleensä päiväunet yhtä aikaa.