Miksi köyhien on pakko hankkia lapsia?
Olen tässä miettinyt, että mikähän siinä on, kun kaikista köyhimpien ja tyhmimpien on pakko pukata niitä muksuja kuin liukuhihnalta. Päiväkodissa lapsiaan hakee aina yksi tällainen mamma, joka on taas raskaana. Ei minkäänlaista koulutusta, tehnyt hanttihommia, ja puheista kyllä kuulee, että koulut jääneet kesken, eikä työntekokaan ole koskaan maittanut. Heillä menee huonosti: isot lainat ym.
Lapsensakin ovat todella yksinketaisia ja niitähän riittää! Vanhimmaiset niitä luokan vitosen oppilaita ja häiriköitä. Hieman vain ihmetyttää, että eivätkö nuo ihmiset tajua, ettei noilla geeneillä kannata lisääntyä, ainakaan tuossa määrin! Kyllä lapsentekoon tulisi olla vaatimuksena Äo-testi.
Kommentit (70)
Emme kaipaa yhtään enempää tuolla tavoin ajattelevia ihmisiä tänne!
Suosittelen tarkistamaan "tietosi" lääkärien työllistymisestä.
Terv. Kahden eri alan erikoislääkäri, joka arvostaa tk-lääkärin työtä sen vaikeuden takia. Itse en sitä jaksaisi.
Kouluttamattomat ja köyhät ihmiset, saattavat rakastaa
lapsiaan paljon enemmän kuin fiksut ja hyvätuloiset ja mitä se kertoo?
sitä että minä ainakin haluisin mielummin elää lapsena heidän perheessään, kuin ura ihmisten jotka eivät koskaan ole kotona, vaan tienaamassa rahaa lisää.
sitä että minä ainakin haluisin mielummin elää lapsena heidän perheessään, kuin ura ihmisten jotka eivät koskaan ole kotona, vaan tienaamassa rahaa lisää.
useinkaan rakasta sen enempää, koska pitää stressata rahan riittävyydestä ja siitä tulee riitoja vanhempien välille. Varmaan eläisit kuitenkin mieluummin rikkaassa kuin köyhässä perheessä, mikäli molemmissa vanhemmat olisi yhtä hyviä.
kasvanut. Ja ihan onnellinen. Vanhemmat kouluttamattomia. JOskus oli muistaakseni vähän tiukempaa, ei saanut leffarahaa jne. Mutta sitten vanhemmat etenivät omalla työpaikallaan ja olikin rahaa ihan hyvin. Jääkaapissa oli aina paljon ruokaa ja kaikkea mahdollista. Mitään hienoja autoja tai mitään ökyä ei kyllä ollut. Sitten kävi hassusti ja molemmlta meni nämä hyvät työt. Isä rupesi tekemään todella huonopalkkaista työtä ja äiti oli vuoden kotona. Ja sitten lopulta sai työn, mutta paljon huonommalla palkalla.
Elämä heittelee, mutta en ole ikinä kärsinyt siitä, että aina ei ole ollut rahaa ihan hirveästi.
Emme kaipaa yhtään enempää tuolla tavoin ajattelevia ihmisiä tänne!
Kyllä vanhemmilla pitää olla järkeä miettiä, että onko varaa elättää suurta lapsilaumaa itse, eikä yhteiskunnan tuella!
Eivät kaikki hyvätuloiset tai keskivertotuloiset ole "aina tienaamassa rahaa lisää".
Tosi hellyyttäviä nämä "köyhä rakastaa enemmän"-jutut. Totuushan on kuitenkin se, että mitä alempi sosiaaliluokka, sitä enemmän ongelmia.
Lastenteko rahan toivossa ei ole ollenkaan ihmeellistä, sillä tämä maa ei kannusta yrittämään saati työskentelemään esim. osa-aikaisesti: työnteosta menettää etuudet, Kelan rahoilla elävä saa niitä lisää. Esim. työttömyysetuudella (500€) elävä saa asumistukea kunnolla, mutta 500€ palkkaa tienaava huomattavasti vähemmän. Eikös kuitenkin tulo kuin tulo pitäisi laskea..?
"useinkaan rakasta sen enempää, koska pitää stressata rahan riittävyydestä ja siitä tulee riitoja vanhempien välille."
Mä en edes muista, milloin viimeksi on riidelty rahasta. Me on pitkään eletty niin, että on saatu toimeentulotukea. Mun omat keskituloiset vanhemmat riitelivät rahasta paljon enemmän. Meillä kaikki menee ruokaan ja muuhun välttämättömään. Kyllä monet varakkaamaat riitelevät enemmän, kun on mistä riidellä.
Kunhan nyt edes joskus muistaisit, että ne sinunkin tulosi ovat suoraan meidän taskusta. Eli olisit kiitollinen, että JOKU käy oikeasti töissä tienaamassa ne rahasi!
"Tosi hellyyttäviä nämä "köyhä rakastaa enemmän"-jutut. Totuushan on kuitenkin se, että mitä alempi sosiaaliluokka, sitä enemmän ongelmia."
Me ollaan köyhiä, mutta perhe on ehjä. Avioliitto pitkä. Eikä riitoja ole kovin usein.
Mun omat vanhemmat ovat molemmat keskituloisia. Ovat eronneet jo useamman kerran. Toisella myös menneet välit moniin ystäviin. Kyllä siellä keskiluokassakin on todella ongelmallisia ihmisiä.
"No kivat sulle. Kunhan nyt edes joskus muistaisit, että ne sinunkin tulosi ovat suoraan meidän taskusta. Eli olisit kiitollinen, että JOKU käy oikeasti töissä tienaamassa ne rahasi!"
Ensinnäkin ne rahat ei ole kenenkään taskusta. Toisennakin, kyllä olen kiitollinen ja muistan. Itsekin opiskelin -ja sain hyviä arvosanoja. Sitten sairastuin. Tuli hoitovirhe -ja nyt on jo kaksi liitännäissairautta. Paljon kiitollisempi olisin kuitenkin jos alunperin ensimmäinen sairaus olisi diagnosoitu ja hoidettu oikein ajoissa, jolloin olisin itsekin työkykyinen ja voisin olla siinä haaveilemassani ammatissa, jonka eteen näin niin kovasti vaivaa opiskeluaikoina.
tasan revitty työssäkäyvien selkänahasta ja loppuvat, jos työnteko loppuu.
Ja yhtä hyvin voisit käydä niiden vahempiesi taskulla ja hyödyntää perintöäsi ennakkoon. Miksi minun pitää kustantaa kaikki?
tasan revitty työssäkäyvien selkänahasta ja loppuvat, jos työnteko loppuu.
Ja yhtä hyvin voisit käydä niiden vahempiesi taskulla ja hyödyntää perintöäsi ennakkoon. Miksi minun pitää kustantaa kaikki?
mutta mikä ihmeen oletus on, että jokainen saisi jotain perintöä?
ja toiseksi, en minäkään haluaisi kustantaa monia asioita mutta minkäs teet.
terv. yksi työssäkävijä, joka ei tule saamaan euroakaan perintöä.
että vanhemmat ovat keskiluokkaisia eli kyllä sieltä on perintö tulossa.
Kyllä on pikkusieluista keskustelua! "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
ja me pääsemme valitsemaan heidät itse.
Jos joku vain sikiää kotona verovaroilla, eipä siihen kamalasti pääse vaikuttamaan, eivätkä he tee muuta kuin sitä sikiämistä.
että vanhemmat ovat keskiluokkaisia eli kyllä sieltä on perintö tulossa.
Oma isänikin on keskiluokkainen, joka siis tienaa aikas hyvin, mutta perintöä ei ole tiedossa, kiitos juomisen. Eipä ole omaisuuttaan kerryttänyt kun kaikki mennyt kurkusta alas ja laskuja ulosotossa kymmeniätuhansia. Eipä kannata siis kauheesti perintöä odotella.
Ehkä on poikkeus, mutta pointtina on se, ettei tuo keskiluokkaisuus mitään takaa.
kaiken täytyisi aina olla niin täydellistä? Miksi elämä ei saisi olla epätäydellistä ja vajavaista? Kun se kuitenkin sitä on, jokaisella. Rahallinen rikkaus ei takaa älykkyyttä, eikä hyvää vanhemmuutta.
"SEllainen äiti/isä jolla on monta lasta on rikas!"