Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koti kaaoksessa Mll lastenhoitajan jälkeen- miksi?

Vierailija
14.06.2011 |

- lelut hujan hajan lattialla

- vaatteita pitkin keittiön lattiaa

- tiskejä valtava vuori pöydällä

kiva tulla väsyneenä töistä, kun talo on kuin räjähtänyt...

Mites muilla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän hoitaa vain lapsia. Jos haluat siivoojan, palkkaat sellaisen erikseen.

Yksinkertaista.

voin porsastella työpaikallani miten haluan ja jättää omat sotkuni siivoamatta? Kiitos, saisinko tämän kirjallisena, jotta voin näyttää työkavereillekin.

Kyllä, olisi kohtuutonta vaatia hoitajaa siivoamaan jo olemassaolevaa sotkua. Omien jälkien korjaaminen on hieman eri asia, ymmärrätkö?

Vierailija
2/19 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan nämä tyytymättömät vamhemmat todella käyttäneet mll:n hoitajia? Ihmettelen tätä, koska olen nähnyt mll:n asiakaskyselyn, joka menee kaikille hoitajia käyttäneille ja siellä ei juuri tyytymättömiä löydy. Päinvastoin, vanhemmat ovat todella tyytyväisiä ja onnellisia, että tällainen palvelu on ja vielä näin edullisesti. Jos yritykseltä tilaa lastenhoitajan on tuntihinta 30-40 euroa ja minimiveloitus aina 4 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lastenhoitajan ainoa tehtävä on hoitaa lapsia, ei siis siivota, tiskata, pestä pyykkiä.

Vierailija
4/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei tarvitse siivota, niin omat jäljet voisi korjata. Mullakin on joskus mennyt mukava ilta pilalle, kun tulee kotiin, ja se on TÄYSIN räjähtänyt. Mielestäni lastenhoitajan tulisi älytä laittaa roskat roskiin, pyyhkiä kaatuneet mehut ja ruoat ja siivota muutkin sellaiset sotkut, joita on lasten kanssa ollessa tullut.

Näin teen myös itse, jos olen lastenvahtina. Ei, se ei varmaan kuulu sopimukseen, mutta hyviin tapoihin se kuuluu.

Vierailija
5/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitaja voi tietysti lasten iän huomioiden teettää osan tai kaikki mainitsemistani hommista lapsilla.

t. 3

Vierailija
6/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ps meillä on ollut yli 50 v Mll-hoitsuja, jotka ovat katsoneet tv:tä ja lapset hoitamatta...

Vierailija
7/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä toki hieman siistimistä pitää omien "lasten leikkien" jälkeen tehdä. Tiskit koneeseen jos on syöty ja leikkivehkeet kasaan. Jos ei nuo onnistu, tekisin valituksen ihan varmasti.

Vierailija
8/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ps meillä on ollut yli 50 v Mll-hoitsuja, jotka ovat katsoneet tv:tä ja lapset hoitamatta...

Vierailija
9/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista.

Vierailija
10/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:n välittämät hoitajat

Hoitaja huolehtii lapsen turvallisuudesta, hoidosta ja viihtyvyydestä vanhempien ohjeiden mukaan.

Hoitajat ovat Mannerheimin Lastensuojeluliiton lastenhoitokurssin suorittaneita ja perehdytettyjä 16 vuotta täyttäneitä henkilöitä. Hoitajat haastatellaan ja perehdytetään tehtävään. MLL:n lastenhoitotoiminta huolehtii hoitajien jatkokoulutuksesta, valvonnasta ja ohjauksesta.

MLL huolehtii siitä, että hoitajiksi valittavat henkilöt ovat tehtävään soveltuvia ja että he sitoutuvat MLL:n arvoihin sekä lastenhoitotoiminnan valtakunnalliseen toimintalinjaan. MLL vastaa lastenhoitotoiminnan laadusta ja ohjeistaa sekä hoitajia että perheitä.

MLL:n lastenhoitotoiminnalle on laadittu laatuohjeistus, jonka mukaisesti suoritetaan itsearviointia ja hankitaan palautetta.

Perhe työnantajana

MLL:n välittämät hoitajat eivät ole työsuhteessa Mannerheimin Lastensuojeluliittoon, sen piirijärjestöihin eivätkä paikallisyhdistyksiin.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton tehtävänä on kouluttaa, tukea ja ohjata sekä välittää hoitajia perheille. Lastenhoitotoiminnan hoitajavälityksen tehtävänä on etsiä sopiva hoitaja perheen tarpeisiin ja pitää säännöllisesti yhteyttä hoitajiin.

Perhe tilaa itse palvelun, toimii hoitajan työnantajana ja vastaa työlainsäädännössä määrätyistä työnantajavelvoitteista. Hoitaja puolestaan vastaa työntekijän velvoitteista.

Hoitotapahtuma on kertaluonteinen ja siitä tehdään hoitajan ja vanhempien kesken suullinen sopimus. Lasta hoidetaan vanhempien antamien ohjeiden mukaisesti lapsen kotona. Hoitajilla on vaitiolovelvollisuus lasta ja perhettä koskevissa asioissa.

Perhe tilaa hoitajan internetin kautta tai soittamalla alueen hoitajavälitykseen.

Vierailija
11/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista.

Vierailija
12/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut MLL:n hoitajana, ja koulutuksessa teroitettiin, että kodin pitää olla vähintään yhtä siisti hoitajan lähtiessä kuin tullessa. Anna palautetta.

Vierailija
13/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olla lasten kanssa. Jos hoitaja tosiaan on läsnä lapsille, leikittää, lukee ja keskustelee heidän kanssaan, niin minun puolestani saa sotkut jäädä siivoamattakin.

Vierailija
14/19 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on miehen jäljiltä kun isi katsoo lapsia koko illan. Sekin pitää vaan "ymmärtää" kun onhan se nyt vallan hienooo ku isillä ja lapsilla on erityinen laatuaikailta....

Vierailija
15/19 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen toiminut pari vuotta mll:llä hoitajana. moni vanhempi sanoo lähteissään, että ei sitten tarvitse siivota ja kunhan teillä on kivaa tms. laitan kuitenkin aina astiat koneeseen (joskus tyhjennän myös jos on puhtaita) tai tiskaan omani ja lasten astiat ja ruokalaput, pyyhin pöydän jne. vaipat tietenkin roskiin ja riisutut vaatteet pinoksi tuolille, kuraiset/märät kuivumaan. hetkeä ennen vanhempien tuloa järjestelen yksin tai lasten kanssa leikkien jäljet. väittäisin, että lähes aina koti on siistimpi lähtiessä kun tullessa. kiva vanhempienkin tulla siistiin kotiin, mutta siivooja en silti ole:) inhoan itse sotkua ja välillä on lapsilla niin ällöttävän likaisia ruokalappuja tai likavaipat hoitöpöydällä, että siivoan tuollaiset jo omankin viihtyvyyden vuoksi!

Vierailija
16/19 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjennys ja tiskien laitto koneeseen ei aina niin yksinkertaista ole, jos on tottunut erilaiseen koneeseen ja poisottaessa ei tiedä, mihin astiat kuuluu laittaa.

Vierailija
17/19 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaan hyviä kokemuksia. Mukavia ja fiksuja lukiolaistyttöjä käynyt meillä ja olen ollut tosi tyytyväinen.

Vierailija
18/19 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajien tehtävä ei ole siivoaminen, luuletteko että hoitajat siivoaa talon ja vahtii muksuja 8e tuntipalkalla? Jos haluaa siivoojan sitä ei tilata MLL- lastenhoito välityksestä!

Vierailija
19/19 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo useampi mll lasten hoitaja. On inhottavaa kun hoitajasta ei yhtään tiedä. Lastenhoito kurssi jonka he käyvät painottuu enemmän keksien syömiseen kuin lasten hoitoon! Kun kysyin mitä lastenhoito kurssilla opetetaan ja miten hoitajat valikoituu, ei kyseinen hoitaja osannut sanoa mitään. Kuulema kaikki kurssille tulijat pääsevät lähes automaattisesti sisään ja ettei se vaadi mitään taitoja. Minulla on 1 v poika, ja kaksi viidestä hoitajasta ei ole koskaan esim. Vaihtanut vaippaa tai ollut pienen lapsen kanssa yksin. Hoitajat kertovat sen tietysti vasta lopuksi ja pahoittelevat kun vaippaa ei ole vaihdettu!

Halvemmalla ja helpommalla saa Facebookin lastenhoito ryhmissä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän