Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kirja lapsen kasvatuksesta?

Vierailija
14.06.2011 |

Yhden kaksivuotiaan lapsen äiti haluaisi lukea jonkin kasvatusoppaan. Mitä suosittelisit?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaasta en tiedä, mutta mä tykkään Jari Sinkkosen kirjoista.

Esim. "Mitä lapsi tarvitsee hyvään kasvuun" ja "Elämäni poikana" (sopii mun mielestä myös tyttöjen vanhemmille)

Vierailija
2/4 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sen ansiosta (tai lasten helppouden vuoksi) on 3 ihanaa ja järkevää lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutt akäytän "raamattuna" anna w:n lapsikirjaa. siihen palaan kerta kerran jälkeen, sillä hän muistuttaa MIKSI lapsi käyttäytyy kuten käyttäytyy ja lähestyy ongelmia minulle uudella tavalla!

noita minä suosittelen, varmaan löytyy muitakin jotka ovat täysin ristiriidassa niiden kanssa.

Vierailija
4/4 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapsi käyttäytyy siten kuin käyttäytyy. Paljon siinä on myös ideoita jotka en allekirjoita enkä suosittele tekemään kaikkea niinkuin kirjassa neuvotaan. Mutta silti. Esim. se beduiinivertaus on hyvä. Jos ihminen laitettais pystymetsästä beduiinikylään, ei hän haluaisi että kaikki istuvat alas hänen viereensä ja katsovat häntä että kerro mitäs nyt tehtäisiin. Hän haluaisi että muut näyttäisivät miten beduiinikylässä eletään ja hän haluaisi olla osa elämää eikä sen pyörittäjä. Kuulostaa näin yksinkertaistettuna itsestäänselvältä, mutta Wahlgren puhuu käytännöläheisin esimerkein myös siitä, miten lapsesta tehdään osa elämää. Yleensä kasvatuskirjat pysyttelee teorioiden, ei käytännön esimerkkien tasolla. Wahlgrenilla on paljon käytännön esimerkkejä.

Toinen hyvä on Keijo Tahkokallio. Sen kirjat auttaa relaamaan sen suhteen ettei lasten kuulukkaan oppia asioita kerralla. Niitä samoja asioita jankataan vuodesta toiseen ja niin sen pitää ollakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme