Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietynlainen musiikki resonoi minussa himoa juomiseen. Loppuuko se kun on ollut jonkin aikaa juomatta?

Vierailija
03.02.2025 |

Tiedättekö, se tunne kun ihmiset kokoontuu vaikka johonkin tunnelmalliseen kapakkaan, kokevat yhteyttä musiikin kautta ja alkoholi on siinä vahvistamassa tunnekokemuksia. Tai iltaa istuessa jossain kuunnellaan hyvää bluesia, ei välitetä maailman menosta muuta kuin juuri siinä hetkessä. Se vastuuttomuus, välinpitämättömyys ja hetki on jotain niin vapauttavaa ja tunnelmallista. 

Mutta minä olen alkoholisti enkä halua yhtään enää elämääni pilata alkoholilla. Eksyin kuuntelemaan sellaista rentoa bluesia ja rockia, tuli ne kaikki ihanat muistot mieleen mitä jo pienestä pitäen olen saanut kokea esimerkiksi silloin kun vanhemmat nauttivat, joivat itsensä rennoksi ja minä jatkoin samaa tietä siitä kun tarpeeksi vanhenin. Se tunnelma, siihen kuului ihan oleellisesti humaltuminen ja ne kaikki viihdyttävät baarireissut. Joskus pääsi myös syvällisempien tunteiden äärelle musiikin ja alkoholin johdattamana. 

Tämä on ensimmäinen kerta kun haluaisin juoda juuri noiden fiiliksen vuoksi mutta nyt taitaa riippuvuus puhua minussa. Eikä mikään edes ole enää kuin ennen, ei ole edes niitä ihmisiä joiden kanssa sellaiseen tunnelmaan pääsisin joten tämä taitaa olla vain kaihoa. 

Toivottavasti tämä himo yhdistettynä musiikkiin joskus hälvenisi. Ehkä täytyy vain kuunnella aktiivisesti selvinpäin ja oppia nauttimaan syvällisesti. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Inna ja vastaavat bilebiisiartistit tuovat pienimuotoista juominkihalua. Ja minä en juo lähes ikinä, koska terveydellinen seikka ei tykkää hyvää. Voin juoda jos haluan, mutta niin monet tai..ppodarrat kokeneena en yleensä halua. Tavallaan harmi. En osaa selittää miksi. Ehkä se, kun terveysseikka rajoittaa. En toki muutenkaan ole mikään juoppo.

Vierailija
2/12 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ta... ppodarrat*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se loppuu.

Vierailija
4/12 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, joskin minulla se liittyy yleisesti kaikenlaiseen viettien sanelemaan impulsiiviseen toimintaan. Ratkaisuni on ollut lopettaa musiikin kuunteleminen. Iso juttu ihmiselle, jolle musiikki oli ollut esiteinistä saakka henki ja elämä. Mutta ymmärrän täysin, miksi entisaikaan ajateltiin rockmusiikin ajavan nuorison riettauteen ja Saatanan syliin. 

Vierailija
5/12 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, joskin minulla se liittyy yleisesti kaikenlaiseen viettien sanelemaan impulsiiviseen toimintaan. Ratkaisuni on ollut lopettaa musiikin kuunteleminen. Iso juttu ihmiselle, jolle musiikki oli ollut esiteinistä saakka henki ja elämä. Mutta ymmärrän täysin, miksi entisaikaan ajateltiin rockmusiikin ajavan nuorison riettauteen ja Saatanan syliin. 

Olen myös impulssiivinen ihminen nuorempana tietenkin enemmän, nyt vain tietoisesti olen opetellut laskemaan kierroksia jos triggeröidyn innostumaan milloin mistäkin. 

Musiikki on kyllä erittäin tärkeää itselleni. Ilman musiikkia en lähde ovestakaan ulos eikä kaikki musiikki saa juomisen himoa aikaan. Huomaan, että mitä enemmän musiikki herättää tunteita niin sitä enemmän tahdon eläytyä ja silloin se halu tulee siihen, että olisipa mukavaa samalla humaltua. Mutta toisaalta onneksi pystyn tunteilemaan ilmankin alkoholia ja se on silloin syvempääkin. Kai tämäkin on vain asia joka on opeteleltava uudestaan, eli saan myönteisiä kokemuksia ilman alkoholia ja opettelen tapoja selvinpäin. 

Aloittaja 

Vierailija
6/12 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös impulssiivinen ihminen nuorempana tietenkin enemmän, nyt vain tietoisesti olen opetellut laskemaan kierroksia jos triggeröidyn innostumaan milloin mistäkin. 

Musiikki on kyllä erittäin tärkeää itselleni. Ilman musiikkia en lähde ovestakaan ulos eikä kaikki musiikki saa juomisen himoa aikaan. Huomaan, että mitä enemmän musiikki herättää tunteita niin sitä enemmän tahdon eläytyä ja silloin se halu tulee siihen, että olisipa mukavaa samalla humaltua. Mutta toisaalta onneksi pystyn tunteilemaan ilmankin alkoholia ja se on silloin syvempääkin. Kai tämäkin on vain asia joka on opeteleltava uudestaan, eli saan myönteisiä kokemuksia ilman alkoholia ja opettelen tapoja selvinpäin. 

Aloittaja 

Mutta kiitos sulle aloituksestasi! Ensimmäinen kerta, kun kuulen (luen) jonkun puhuvan edes hieman samankaltaisesta kokemuksesta kuin omani. 

Vierailija
7/12 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu. Muistan, että mietin itse ihan samaa silloin, kun lopetin kokonaan. Käyttö oli nimenomaan viihdekäyttöä ja rentoutumista ja aina musiikki siinä mukana. Tajusin, että on olemassa musiikkia, mitä en ole kuunnellut koskaan selvin päin. Kamala tunne :(

En muista kauanko meni, että aloin kuuntella baarirallatuksia, mutta nykyään vuosien jälkeen on ihan sama mitä kuuntelee (tai soittaa). Ei ala tehdä mieli juhlimaan. Se assosiaatio on lopullisesti poissa. 

Vierailija
8/12 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyäänkin me Herran Pyhät tietää että noin juurikin on, koska niinhän se on ja vihollinen vaikuttaa monin tavoin musiikin kautta ( Saatana, eli aiemmin Lucifer, oli taivaassa vastuussa ylistysmusiikista, häneen oli jopa rakennettu instrumentteja joilla sai aikaan musiikkia ja hänet oli koristettu arvokkailla jalokivillä) Pakanoiden tekemä maallinen musiikki on pahimmillaan jopa omistettu Saatanalle. Todella hienoa että olette päässeet tämän asian jäljille, uskon että teidät on itse Herramme Jeesus johdattanut näiden totuuksien äärelle. Varmasti olisi hyväksi yksilön elämälle lopettaa vähintään joksikin aikaa kaikki maallisen, hypnotisoivan, transsiin tai vastaavaan tilaan ajavan musiikin kuuntelu ja pitää paussi alkoholista, katsoa minkä muutoksen se tuottaa. On jopa täysin mahdollista jos Herra sallii, että vapaudutte näistä haitallisista, oikeasti pahoista asioista ihan vain oman pidättymisenne ja kasvavan viisauden kautta. 

Vierailija
9/12 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikki on kyllä erittäin tärkeää itselleni. Ilman musiikkia en lähde ovestakaan ulos eikä kaikki musiikki saa juomisen himoa aikaan. Huomaan, että mitä enemmän musiikki herättää tunteita niin sitä enemmän tahdon eläytyä ja silloin se halu tulee siihen, että olisipa mukavaa samalla humalt

Ilo on minun puolellani. Ymmärrän mitä tarkoitit ja etenkin blues on minulle sellainen jossa nimenomaan on vahvasti mukana se alkoholin säväyttämä maailman parantaminen. 

Mutta on hyvä, että nämä asiat tiedostaa ennen kuin ryhtyy toimimaan tunteidensa mukana. Tässä itseasiassa juuri soi blues taustalla ja välillä melkein mieli tekee vähän kyynelehtiä, yritän kaiken ottaa vastaan sellaisenaan ja saada ne tunteet vaikka ylitse lainehtimaan koska alkoholi on ollut sellainen tunne-elämän riippuvuus. Joten nyt selvänä tulkoon mitä vain, yritän kohdata hyvässä ja pahassa tai ihan rennostikin vain. 

Aloittaja 

Vierailija
10/12 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan 

Vierailija
11/12 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyäänkin me Herran Pyhät tietää että noin juurikin on, koska niinhän se on ja vihollinen vaikuttaa monin tavoin musiikin kautta ( Saatana, eli aiemmin Lucifer, oli taivaassa vastuussa ylistysmusiikista, häneen oli jopa rakennettu instrumentteja joilla sai aikaan musiikkia ja hänet oli koristettu arvokkailla jalokivillä) Pakanoiden tekemä maallinen musiikki on pahimmillaan jopa omistettu Saatanalle. Todella hienoa että olette päässeet tämän asian jäljille, uskon että teidät on itse Herramme Jeesus johd

Ahah, ok?

Itse olen kyllä ihan satanisti niin kuin ennenkin. Ei muuttunut musikkimaku mihinkään, vaikka juominen jäi.

Kuuntelu alkoi kuitenkin jo lapsena, eikä silloin(kaan) mitään juotu?

Kannattaa ehdottomasti alkaa kuunnella meteliä uudestaan sitten kun pystyy. Siitä tulee paljon viinaa parempi tapa nollata pää. Kaikki musiikki muuttuu vain paremmaksi, kun känni ei sotke sitä.

Vierailija
12/12 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttaako tämä, koska mulla tuntemus oli ihan päinvastainen eli kuvotti ajatellakin juomista/juomisaikoja ja tuon palautti musiikin sijaan aina mieleen se tölkin avaamisesta kuuluva sihahdus. Välillä tuli oikein ahdistus ja jonkin sortin paniikkikin.

Sitten kun olin ollut +10 vuotta juomatta niin huomasin, ettei se ääni enää muistuttanut entisestä paskaelämästä eli en reagoinut siihen mitenkään. Nykyään voin jo ostaa tölkkilimunkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi