"Masennuksesta voi parantua päivässä"
Wilma Schlizewski uskoo, että masennuksesta pääsee eroon helpommin kuin monet luulevat.
Wilma Schlizewski on alle vuodessa pudottanut 21 kiloa. Sitä ennen hän painoi 85 kiloa. Oma ulkomuoto harmitti, päivässä kului kaksi ruotsinlaiva-ruoka-annosta.
Lihavuusvuosina Wilmaa pidettiin vihaisena ihmisenä. Kilojen karistessa hänen ajatuksena alkoivat kulkea. Tällä hetkellä Wilma opiskelee uutta alaa ja suunnittelee uuden yrityksen perustamista.
- Ihmisenä olen muuttunut täysin. Lihavuusvuosilta pohjavireeni oli vihainen. Itse en vihaisuuttani huomannut, se oli minun tapani olla. Läheiseni tätä ajoittain ihmettelivät, vaikka tietenkään tunteeni ketään kohtaan ei ollut suoranaisesti vihainen.
Wilma aloitti viime syksyllä psykoterapia opinnot.
- Ennen kuin aloitin opintoni, kuvittelin, että pakko-oireet tai masennus vaativat ensin puolen vuoden lääkityksen, jonka jälkeen oireet vähitellen helpottuvat. Itse asiassa nämä oireet voi lopettaa ihan yhtenä päivänä.
- Mutta se on fakta. Väitteeni perustuu siihen, että se aines, joka meidät masentaa, saadaan päästämme pois ihan yhdellä ajatuksella.
eroon vitutuksestaan kuin monen kuukauden aikana ja rakastumalla. Ei hänellä mitään masennst aole ollut vaan yleistä vitutusta punkerona ollessaan. Nyt hän on vastarakastunut ja luulee siis tätä uutta ihanaa tunnetta jatkvaksi olotilaksi. Kyllä Wilmakin tulee huomaamaan, että vitutus tulee takaisin.
Järkyttävää että aikoo vielä psykoterapoida ihmisiä noin kevyellä asenteella. Mutta ehkäpä hänen asikkaikseen menevätkin sitten ne kevyen vitutuksen tyypit kuten menivät jylhän piikillekin.