Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia pettäminen pitää antaa anteeksi??

Vierailija
13.06.2011 |

Jos toinen on niin kusipää että rikkoo suhteen, ei sitä anteeksi anneta. Millainen nainen antaa miehen kohdella itseään niin?

Te anteeksi antamisen puolesta puhujat, MIKSI?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain usko, että jos on tarvetta pettää, niin suhde on loistava. Se ei ole loistava suhde, jos ei esim. riidellä paljon. Jos toinen on kyllästynyt toiseen, niin ei se ole mikään loistava suhde.

Vierailija
22/27 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain usko, että jos on tarvetta pettää, niin suhde on loistava. Se ei ole loistava suhde, jos ei esim. riidellä paljon. Jos toinen on kyllästynyt toiseen, niin ei se ole mikään loistava suhde.

Jos suhde on väljähtänyt, pettymys, riitaisa jne. voi asiasta keskustella ja päättää, yritetäänkö korjata tilanne vai siirtyä eteenpäin. Pettämiseen ei ikinä ole mitään tarvetta tai oikeutusta. Parisuhteen ydin on siinä, että luvataan toiselle arvostusta ja luottamusta, ja näihin kuuluu se, että ongelmista puhutaan ja asioita ratkotaan yhdessä tai suhteelle laitetaan piste ja siirrytään seuraavaan.

Pettäminen on aina raukkamainen teko. Siinä halutaan pitää se toinen varalla, jotta voidaan katsoa, kantaako se uusi suhde eteenpäin vai ei. Toisin sanoen itse valmistaudutaan eroon ja uuteen suhteeseen mutta puolisolle ei haluta myöntää samoja oikeuksia. Puhdasta itsekkyyttä ja julmuutta siis.

Pettämistä ei ikinä voi perustella huonolla suhteella. Jos on kyllästynyt, pitää kyetä se sanomaan suoraan ja antamaan toisellekin mahdollisuus tajuta, missä mennään. Jos ei ole tarpeeksi suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä kertoa tilanne puolisolle vaan mieluummin syyllistää omista valinnoistaan ja teoistaan puolisoa, on todella raukkamainen ja säälittävä ihminen. Ei ole olemassa mitään oikeutusta pettää, on vain omia valintoja erilaisissa tilanteissa. On naurettavaa edes pohtia, oliko suhde huono, puoliso nalkuttava tai elämä muuten vain tylsää, kun pettäminen alkoi. On aivan sama, miten se pettäjä on kokenut suhteensä, mutta niin kauan kuin hän ei sano ääneen sitä puolisolleen, hän on vain säälittävä raukka ja tekosyiden keksijä. Pettäminen on aina raukkamainen teko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä on monenlaista. On ihan eri asia joku yhden illan humalainen hairahdus, jota katuu sydänjuuriaan myöten, kuin joku pitkään selän takana kestänyt suhde. Joillain on vahvemmat vietit ja vaikeampi hallita itseään, varsinkin humalassa, eikä rakkaudella ole asian kanssa välttämättä mitään tekemistä. Jos todella rakastaa toista ja toinen sinua, niin olisi tyhmää heittää kaikki pois yhden virheen vuoksi jolle ei jälkeenpäin voi mitään, vaikka kuinka tahtoisi. Itse petin miestämme joskus ennen kuin olimme naimisissa ja olin humalassa ja kaduin hommaa jo ennen kuin se oli ohi. Tunnustin miehelleni, joka onneksi antoi anteeksi. Sillä yhden yön jutulla ei ollut mitään tekemistä rakkauden kanssa ja vaikka jotkut ei nyt varmaan usko, mutta rakastan miestäni ÄÄRETTÖMÄN paljon. Emme ikinä edes riitele, olemme todella onnellisia, naimisissa ja meillä on ihana lapsi (silloin ei vielä ollut). Jos hän ei olisi antanut minulle anteeksi silloin, niin emme nyt olisi onnellinen perhe. Varmaan asiaan vaikuttaa sekin, että hän oli itse entisessä suhteessaan pettänyt myös humalassa kerran, vaikka rakasti exäänsä. Eli ymmärsi sen, että pettäminen ei tarkoita sitä etteikö voisi rakastaa toista.

Vierailija
24/27 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä on monenlaista. On ihan eri asia joku yhden illan humalainen hairahdus, jota katuu sydänjuuriaan myöten, kuin joku pitkään selän takana kestänyt suhde. Joillain on vahvemmat vietit ja vaikeampi hallita itseään, varsinkin humalassa, eikä rakkaudella ole asian kanssa välttämättä mitään tekemistä. Jos todella rakastaa toista ja toinen sinua, niin olisi tyhmää heittää kaikki pois yhden virheen vuoksi jolle ei jälkeenpäin voi mitään, vaikka kuinka tahtoisi. Itse petin miestämme joskus ennen kuin olimme naimisissa ja olin humalassa ja kaduin hommaa jo ennen kuin se oli ohi. Tunnustin miehelleni, joka onneksi antoi anteeksi. Sillä yhden yön jutulla ei ollut mitään tekemistä rakkauden kanssa ja vaikka jotkut ei nyt varmaan usko, mutta rakastan miestäni ÄÄRETTÖMÄN paljon. Emme ikinä edes riitele, olemme todella onnellisia, naimisissa ja meillä on ihana lapsi (silloin ei vielä ollut). Jos hän ei olisi antanut minulle anteeksi silloin, niin emme nyt olisi onnellinen perhe. Varmaan asiaan vaikuttaa sekin, että hän oli itse entisessä suhteessaan pettänyt myös humalassa kerran, vaikka rakasti exäänsä. Eli ymmärsi sen, että pettäminen ei tarkoita sitä etteikö voisi rakastaa toista.

kyllä sulla varmaan oli joku muu syy panna toista miestä kuin humalatila. Ei se alkoholin juominen tee ihmistä automaattiseksi halukkaaksi harrastaa seksiä muiden kanssa, tai kaikki pettäisivät joka kerta kun ovat humalassa.

Vierailija
25/27 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kylläkin, kun pettämisestä sain selvää, mutta silti haluan antaa anteeksi. Haluan irti katkeruudesta ja helpoin tapa on antaa anteeksi. Miehellä on taustansa ja siksi ei varmaan osaa olla kunnon aviomies, ellei prosessoi tarpeeksi lapsuuttaan ym.

Anteeksianto on vapauttava kokemus mutta saattaa olla pitkänkin prosessin takana.

Vierailija
26/27 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännisekoilu tai ei,sitä ei tapahdu jos rakastaa ja arvostaa sitä mitä kotona on odottamassa. Jos ei muista kännissä olevansa onnellisessa suhteessa, ei ole onnellinen ja syy pettämiseen on jo siinä.

tämä on taas näitä av-mamma vakioita.

omaa kokemusta aiheesta? Mä petin erästä miestä pari kertaa kännissä, ja vaikka hänelle sanoin syyksi humalatilan, oli oikea syy se, etten juuri arvostanut miestä.

Itse olen myös melkein pettänyt kännissä ollessani miestäni, mutta syynä ei ollut se, ettenkö arvostaisi häntä- vaan pikemminkin se, että hän ei arvosta minua! Että toimii kyllä molemmin päin.

Oma mieheni on pettänyt, yhdessä olemme edelleen.

Anteeksi en ole antanut, en tätä, enkä edellistä "ystävätärtä". enkä tiedä, pystynkö siihen koskaan, sillä tiedän, että mieheni kertoma on vain osa totuudesta. Jos hän pystyisi rehellisesti kertomaan kaiken, niin anteeksi voisin ehkä antaakin. Mutta nyt ei ole syytä.

Eli jos miehellä on ollut suhde, mistä jäänyt kiinni- miksi se pitäisi antaa anteeksi, sillä jokainenhan tietää, että suhde olisi jatkunut, jos ei ois narahtanu? Eli miestä rupeaa kaduttamaan se, että jäi kiinni, ei se, että petti.

Yhden illan kännisekoilut on ehkä eri asia.

Jos haluaa päästä taivaaseen, niin kaikillehan pitäis antaa anteeks, vai miten se meni. Eihän se katkeruus ja anteeksiantamattomuus ketään kuitenkaan auta...

Vierailija
27/27 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vouhkaamista pienestä iloisesta panotuokiosta. Käy itekkin ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän