Millainen ekakännykkä 1-2 luokkalaiselle? Suosittele :D
Pojalla on nintendo, joten on jonkulainen käsitys "käsipeleistä". Millainen känny kannattaa ostaa pojalle.
Aikaisemmin ei ole ollut tarvetta moiseen, kun ei ole poika joutunut olemaan yksin.
Kiitos, jos osaat suositella toimivaa mallia.
Kommentit (16)
simpukka ostettiin ekaluokalle menevälle tytölle. Oppi päivässä perustoiminnot (soittaminen, vastaaminen, viestien lähetys ja luku, kuvien ottaminen) Hyvä puhelin, isot näppäimet ja näyttö, kivoja pelejä, eikä ollu kallis.
ja olemaan hankkimatta noin pienelle kännykkää lainkaan. Omillani ei ole koskaan ollut kännyköitä (ovat nyt 6v, 9v, 13v ja 16v) Hyvin ovat pärjänneet. He ovat saaneet olla vapaina huolesta kännykän suhteen. Jollain kaverille, kun on joskus hävinnyt tai mennyt rikki... Koulussa kun moista vehjettä ei saa kuitenkaan pitää päällä.
Ensisijaisesti se on yhteydenpitoväline lapsen ja kodin välillä, esim. koulusta tultaessa.
nimen omaan sen takia että ON kännykkä. Tarvittaessa saadaan yhteys puolin ja toisin.
eikö teidän lapset ole koskaan yksin kotona? Vai onko teillä kotona puhelin?
Omalle tulevalle ekaluokkailaiselle ostettiin kännykkä siksi ,että joutuu joskus olemaan yksin kotona.
Ja mielestäni lapsen pitää voida saada vanhempi kiinni tarvittaessa jos sattuu jotain tai tulee joku hätä.
En muista mallia mikä malli meillä ostettiin,mutta joku Nokian perusmalli joka maksoi muutaman kympin.
Nokian 2710, maksoi 59e. Ei siis vielä kokemusta millainen on, mutta ainakin oli kamera, jotain pelejä ja tietysti perustoiminnot. Kauhean kallista ei kannata ostaa, jos häviää. Itse en ostaisi simpukkapuhelinta lapselle, menee helpommin rikki kuin sellainen suora malli. Tietty kosteudenkestävyys ja iskunkestävyys olisi plussaa pienellä lapsella :-)
ekalla, ei kännykät ollutkaan vielä yleisiä. Ei mullakaan ollut kännykkää kuin vasta yli kolmekymppisenä! DAaah!
Kotona oli itse hoitovapaalla, kun koulu alkoi vanhimmilla. Päiväkodista haemme aina itse.
Kotoakin löytyy puhelin.
t.4
hoiti samalla vehkeellä ipodin ja jonkinsortin pelikonsolinkin viran (tosin ds on enemmän käytössä pelikoneena), yllättävän kestävä on ollut, kohta kolme vuotta ollut käytössä ja kerran kävi huollossa, silloinkin meni takuuseen, vaikka siis putosi kadulle ja näppäimet irtosi...
Meidän lapset on tainneet olla ainoita ilman puhelinta. Mutta väliäkö sillä. Joskus on jolllekin lapselle tarjottu puhelinta matkaan, kun menee vaikka kaverilleen. Eivät ole huolinete, on kuulemma halpompi olla ilman. Ei tarvitse kantaa, eikä huolehtia puhelimesta.
Ei meidän lapset nyt sentään NIIN vanhoja ole...
Siis 6v, 9v, 13v ja 16v . Tässähän puhuttiin kouluun menevästä. Ykjsi meillä ei ole vielä koulussa ja yksi on käynyt kaksi vuotta koulua.
Ja ei niillä ole siis kännyköitä vieläkään kenelläkään, ei edes niillä isommilla.
t.4
pojalle oli tärkeää, että on muistikortti, kun vaihtelevat kavereiden kanssa biisejä - perusluuri kuitenkin
meidän ikäpolvi pärjäs ilman kännyköitä, kun ne ei olleet yhtä yleisiä. Tällä sukupolvella tilanne on kuitenkin toinen.
Meidän lapset on tainneet olla ainoita ilman puhelinta. Mutta väliäkö sillä. Joskus on jolllekin lapselle tarjottu puhelinta matkaan, kun menee vaikka kaverilleen. Eivät ole huolinete, on kuulemma halpompi olla ilman. Ei tarvitse kantaa, eikä huolehtia puhelimesta.
Ei meidän lapset nyt sentään NIIN vanhoja ole...
Siis 6v, 9v, 13v ja 16v . Tässähän puhuttiin kouluun menevästä. Ykjsi meillä ei ole vielä koulussa ja yksi on käynyt kaksi vuotta koulua.Ja ei niillä ole siis kännyköitä vieläkään kenelläkään, ei edes niillä isommilla.
t.4
onga ei ole se, ettei lapsi osaisi käyttää vaikka minkälaista. Oma huoleni oli tämä. Noin 10 minuutin käytön jälkeen tuleva ekaluokkalainen osasi käyttää sitä luuria monipuolisemmin kuin minä :)
Mutta sen sijaan erilaisia vahinkoja on sattunut ja kahden koululaisen päätettyä nyt 3. ja 2. luokan, on lasten kännyköiden osalta menossa numero 4. Yhden olen pessyt vahingossa pesukoneessa, oli takin hihataskussa. Mun moka. yksi on hajonnut pudotessaan ja yksi on hävinnyt jäljettömiin.
Meillä on ollut sellainen perusnokia, simpukkamalli. Kuvaavaa Nokialle on, etten todellakaan muista malleja. Itselläni on Nokia "karvalakkimalli" kosketusnäyttö liittymän kylkiäisenä, enkä suosittele sitä pahimmalle vihamiehellekään, inhoan sitä ja odotan vaan pääseväni siitä eroon.
Eli kavereita on. Kyllä niitä on muiotakin tapoja hoitaa keveri suhteita. Onneksi.
No, meidän lapsilla ei tulevaisuudessa ole ainakaan säteilysairauksia.. Hih! Vaikkei se syy kännykättömyyteemme olekaan.
Ei tarvitse huolehtia näppäinlukosta.