Jos tyttäreni on nyt raskaana tulee lapsen isä 15-vuotiaana isäksi
Kommentit (23)
!!!! mun poika 15v , fiksu ja ns 10 oppilas koulussa.En vosi edes ajatella että hän tulisi isäksi, vasta lapsia itse!! koko maailma edessä ja sitten joutuisi yht äkkiä ottamaan vastuun lapsesta kaikkine velvollisuuksineen!!! ei hyvä jumala, antaa lasten olla lapsia ja tehdä vauvoja sitten kun ovat aikuisia!
Kun olin 15-vuotias aloin seurustelemaan 20-vuotiaan miehen kanssa. Tulin raskaaksi ja menin vanhempieni luokse ja pyysin heiltä lupaa, voisiko lapsen isä asu meillä. Isä oli raivostunut ja äiti shokissa. Isä pyysi aikaa aamun asti ajatellakseen asiaa. Aamulla hän ojensi minulle kirjeen mikä sisälsi seuraavan:
”Rakas tyttäremme. Me äitisi kanssa rakastamme sinua hyvin paljon, mutta sinä teit rikoksen Jumalan, itsesi, meidän ja pienen ihmisen edessä, joka asuu nyt sinussa. Sinun vastuuttomalla käyttäytymiselläsi on tietynlaiset seuraukset, jotka eivät saa mennä sinulta huomaamatta. Avoliittoa talossamme emme voi sallia sinulle. Avioliittoa ihmisen kanssa, joka on käyttäytynyt kuin vastuuton kakara eikä niin kuin aikuinen mies, emme myöskään voi siunata. Tällä hetkellä meitä eniten huolestuttaa pienen ihmisen kohtalo. Olet meidän rakastettu tyttäremme. Toivoimme, että saisit korkean koulutuksen ja hyvän työpaikan, mutta nyt ei ole sopiva aika ajatella sellaista. Sinä teit valinnan kohti syntiä, mutta me äitisi kanssa teemme valintamme kohti uutta pientä ihmistä. Me otamme sinut vastaan, mutta vain sinut yksistään sillä ehdolla, että voisimme olla adoptiovanhempia tälle pienelle ihmiselle. Jos päätät ottaa tämän vaihtoehdon, annat meidän ymmärtää ettet ole valmis tulemaan äidiksi ja ottamaan vastaan tätä pyhää vastuuta. Eli meistä tulee vauvan vanhempia. Muussa tapauksessa, pakkaa tavarasi ja mene lapsesi isän tykö. Ette saa ajatella enään koulua ja seksiä vaan sitä, miten teistä tulisi perhe, miten teistä tulisi mies ja nainen, eikä eläimet vaistoineen voidaksenne ottaa vastuun tullaksenne mieheksi ja vaimoksi, isäksi ja äidiksi. Vain silloin minä kunnioitan valintaasi ja vain silloin minä siunaan sinut. Tee valintasi rakas tyttäremme, annan sinulle kaksi päivää. Sinun isäsi.”
Olin ihan toivoton, mutta ymmärsin, että isän asenne oli ainut oikea. Hän kasvatti meidät, minut ja veljeni vastaamaan omista teoistamme. Ja jopa silloin, kun hänen oli tosi vaikea olla ankara minulle, hänen ainoalle rakkaalle tyttärelleen, hän oli uskollinen omille vakaumuksille .Mutta olen hänelle kiitollinen, sillä hän ravisti minua ja minun aviomiestäni. Isäni kovuus on auttanut meitä kasvamaan aikuisiksi. Hän ei alkanut säälimään meitä eikä antanut äitini ottaa meidän ongelmiamme niskoilleensa. Olemme olleet naimisissa jo viisi vuotta ja meillä on ihmeellinen tytär. Olemme molemmat töissä ja suoritamme korkeakouluopintoja. Isäni siunasi meitä vuoden päästä kirjeen kirjoittamisesta. Kiitos sinulle isäni! (Minä ihailen isääni)
eli Kela maksaa elarit. Tiedän perheen, jossa poika teki palkatta isänsä yritykseen töitä ja siten sai lapsen yhteiskunnan elätettäväksi.