Onko tuo macaron-leivos jotenkin muotia nyt vai miksi niihin törmää joka paikassa?
vielä 3 kuukautta sitten en ollut moisista kuullutkaan, jos joku olis mulle puhunut macaroneista, olisin luullut sen puhuvan pastasta. Nyt olen kuullut niistä vähän joka tuutista ja joka juhlassa ja palaverissa on tarjolla niitä. Onko se joku uusi juttu, vai onko mulla vaan käynyt jotenkin semmonen tuuri, että törmään niihin joka paikassa?
Kysyin mieheltäni, eikä se tiennyt mikä on macaron.
Kommentit (13)
... jo vähän aikaa. Telkkarin kokkikilpailuista ovat peräisin: "ovat niiiiiiiin vaikeita valmistaa".
... jo vähän aikaa. Telkkarin kokkikilpailuista ovat peräisin: "ovat niiiiiiiin vaikeita valmistaa".
tosi vaikeita. Meille töihin ne tulee pakasteena, otetaan vaan sulamaan ja laitetaan tarjolle asiakkaalle. Ja vedetään kovat voitot kun on niiiiiiiiin vaikeita valmistaa.
minulle tarjottiin niitä muutama vuosi sitten vähän väliä, jotenkin sain sen käsityksen, että ovat täkäläinen herkku nimenomaan? Vai olikohan siellä silloin kyseinen muoti menossa..
Eikohan tama ole vanha juttu, joka on vain noussut uudestaan suosioon monessa maassa. Alunperin macaronit olivat kasittaakseni ranskalaisia.
En oo eläissäni edes maistanut luulin että macaron on makaroni ja vähän ihmettelin, että mitä makaronileivoksia. :DD
Ne ei todellakaan ole mikään uusi juttu vaan ovat peräisin 1700-luvulta ja riippuu lähteestä ovatko alunperin ranskalaisia tai italialaisia.
Ne ei todellakaan ole mikään uusi juttu vaan ovat peräisin 1700-luvulta ja riippuu lähteestä ovatko alunperin ranskalaisia tai italialaisia.
ei satoja "in". Täällä tosin ihan peruspullaa, syödään vähän parempien juhlien jälkkärinä ja kuivaa shampanjaa kyytipoikana.
Suomessa vastaava juttu olisi korvapuusti. :)
Pirkka-lehdessä. Muistaakseni toukokuussa, kun aina on kevään juhlia varten kaikkia leivonnaisia. Sen jälkeen olen törmännyt ohjeisiin vähän joka puolella, mutten itse maistanut. Hyviltä näyttävät toki!
Kunnolliset macaronssit erottaa kyllä pitkään säilötyistä. Niinkuin pussipullan ja vasta leivotunkin...
Keskustan Stockan F8-shampanjabaari alkoi tarjoilla niitä n. 1½ vuotta sitten. Se, ja tuo kokkikisa niistä hitin tekivät.
Minusta ne ovat kalliita, mauttomia sokerikasoja. Hyvää pieni koko, ei tule niin paljon kaloreita kuin viineristä.
maistoin ekan kerran keväällä macaron leivoksen ja oli vaaleanpunainen jossa hilloa välissä. Oli liian makea ja äklö.
Me syötiin jo 5 vuotta sitten Keski-Euroopassa Macaroneja, ja luulenpa etteivät ne silloin olleet siellä ihan uusi juttu. Mutta kaikesta huolimatta hyviähän ne ovat!!