Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tyttäreni on nyt raskaana tulee lapsen isä 15-vuotiaana isäksi

Vierailija
13.06.2011 |

Tyttö ehtisi täyttää 16.

Mielipiteitä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan rankkaa tekstiä toi viimeinen. en lastani koskaan ajaisi kotoa pois! Sen verran pitää siinä vaikeassa tilanteessa olla apuna että tekee parhaansa että nuoret selviytyisivät vauvaelmän pyörityksestä.

Vierailija
2/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotta on noin biologisesti ajatellen ihan kelpo ikä saada lapsi. Isät ovat yleensä kyllä olleet vanhempia. Mutta ei ne kaikki miehet kypsy isyyteen edes viisikymppisinä.

Minä toivottaisin onnea nuorille ja auttaisin parhaani mukaan (mikä ei tarkoita sitä että en antaisi heidän suoriutua itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ehtisi täyttää 16. Mielipiteitä.

Ja sitten teilla on otsaa vaahdota muslimien lapsimorsiamista! Omat ipanat levittelevat reisiaan eika edes puhuta naimisiinmenosta.

Vierailija
4/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa, että pitivät vauvan. pienellä avulla tarvittaessa heistä tulee varmasti hyvät vanhemmat.

Vierailija
5/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten teilla on otsaa vaahdota muslimien lapsimorsiamista! Omat ipanat levittelevat reisiaan eika edes puhuta naimisiinmenosta.

Yök! Levittelevät reisiään? Ihan kuin muut teinit, jotka eivät raskaudu, eivät kokelisi juttuja. Että siinä kun kokeilet, kunhan seuraamuksia ei näy. Voisit maalaismaisemaan muuttaa 1960-luvulle.

Itse olin neitsyt 19-vuotiaana ja edelleen 15 v jälkeen saman miehen kanssa. Mitä sanot pojasta? Kuppakeppi? Vai ovatko vai tytöt vaan horoja? Oma lestadiolaismummoni kertoi vanhoilla päivillään hairahtuneensa kerran ennen avioliittoa. Kivittääkö pitäisi? Ei pappaa, joka vonkasi. Vai kuka lopulta vonkasi?

Kasva jo!

Vierailija
6/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit luultavasti nähdä lapsenlapsenlapsesikin mikä tullee olemaan harvinaista.

Vierailija
7/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta sanoa kuin että kauhea olisi. Kaksi kakaraa ja vielä jos kolmas tuohon kuvioon tulisi mukaan, niin ei kovin hohdokasta tulevaisuutta tiedä. Molempien nuorten tulevaisuus olisi pilalla, päätyisivät todennäköisesti kaupan kassalle töihin ja korkeintaan ammattikouluun, todennäköisesti eroaisivatkin lähitulevaisuudessa. Ja kärsijä olisi pieni lapsi, joka olisi viaton teinareiden holtittomiin räpellyksiin.

Vierailija
8/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siitä alkujärkytyksen jälkeen selvittäisiin, mutta ei lapsista oikein oo vanhemmiksi... paljon tukea tarttisivat.

En lähtisi nimittelemään ketään huoraksi tai miksikään muuksi. Menisin kyllä itseeni, kun en olisi varmistanut, että nuorilla on ehkäisy kunnossa.

Vierailija
9/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilemättä opiskelu vaikeutuisi jne. mutta ei elämä silti välttämättä silti pilalle mene.

Ammattikoulun käyminen ei myöskään ole mitään elämän pilaamista. Moni sieltä valmistunut tienaa paremmin kuin akateeminen, joten ihan tyhmä sanoa noin. Ja vaikka ei tienaisikaan niin työpaikka on varma.

Molempien nuorten tulevaisuus olisi pilalla, päätyisivät todennäköisesti kaupan kassalle töihin ja korkeintaan ammattikouluun, todennäköisesti eroaisivatkin lähitulevaisuudessa. Ja kärsijä olisi pieni lapsi, joka olisi viaton teinareiden holtittomiin räpellyksiin.

Vierailija
10/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mulla on lapsi ja oon kaupan kassalla töissä. Enkä oikein jaksa uskoa että tuo lapsikaan mun työpaikasta kärsii...

11/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit luultavasti nähdä lapsenlapsenlapsesikin mikä tullee olemaan harvinaista.

että lapsella olisi isomummo(ja) tai -pappoja/-vaareja elossa, vaikkei olisikaan teini-iässä lapsiaan tehnyt.

Minun äitini on ollut 25 v. kun minä olen syntynyt ja itsekin olin yli 20 v. esikoiseni syntyessä. Ja minun molemmat isoäitini ovat elossa ja voisivat nähdä periaatteessa vielä yhden sukupolven syntyvän. Nyt esikoiseni on 10 v. joten jos esim. 10 vuoden kuluttua hän saisi lapsen, olisi minun vanhempi isoäitini 95 v. jolloin mummoni näkisi lapsenlapsenlapsenlapsensa.

Luulen, että nykyään on ihan tavallista nähdä lapsenlapsenlapsien syntyvän.

Vierailija
12/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinpä oot kakaras kasvattanu. Kiva että pilaa elämänsä.

Vierailija
13/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on tarkoitettu tehdä nuorena. Ei kai muuten tultaisi sukukypsäksi?

Ei luonto ajatellut että 35v käydään miettimään että lapsiakin olisi kiva saada ja sit mielettömiin hoitohin.

Luonnotonta tämä nykymeno!

hyvinpä oot kakaras kasvattanu. Kiva että pilaa elämänsä.

Vierailija
14/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vastaava tilanne olisi meillä, alkuun varmaan saisin slaagin :). Alkujärkytyksen jälkeen en tiedä, kuinka hyvin osaisin asiaan suhtautua.

Vierailija
15/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 16 kun tulin raskaaksi. lapsi syntyi kun olin 17. sain opiskelut hyvin hoidettua, ja niin sai mieskin. nykyään molemmat hyväpalkkaisissa ammateissa, eikä elämä ole mennyt pilalle ollenkaan:) päinvastoin, lapsi on lahja AINA, ja siitä ollaan saatu niin suuri ilo!!

tietysti saimme paljon apua molemmilta isovanhemmilta, myös rahallistakin opiskeluaikoina.

Vierailija
16/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät edes ehdi täyttää 17v ennen lapsen syntymää. kumpikin oli sitä mieltä että lapsi pidetään, eihän siinä auta kuin tukena olla. Hoitajia kyllä riittää, eli pärjäävät varmasti hyvin. Ketäpä ei yllättäisi lapsen sitovuus jossakin vaiheessa, oli ikä mitä tahansa.

Vierailija
17/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapsen syntymän/pikkulapsiajan jälkeen voi mennä kouluun? Onko se kielletty? En ole kuullut..

eri asia jos tuon ikäiset saisivat lapsen ja olisivat täysin ilman tukiverkkoa. Eivät luultavasti pystyisi kasvattamaan lastaan kovin hyvin. Mutta kukapa ei tukiverkkoa tarvitsisi?

Vierailija
18/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök! Levittelevät reisiään? Ihan kuin muut teinit, jotka eivät raskaudu, eivät kokelisi juttuja. Että siinä kun kokeilet, kunhan seuraamuksia ei näy. Voisit maalaismaisemaan muuttaa 1960-luvulle.

Itse olin neitsyt 19-vuotiaana ja edelleen 15 v jälkeen saman miehen kanssa. Mitä sanot pojasta? Kuppakeppi? Vai ovatko vai tytöt vaan horoja? Oma lestadiolaismummoni kertoi vanhoilla päivillään hairahtuneensa kerran ennen avioliittoa. Kivittääkö pitäisi? Ei pappaa, joka vonkasi. Vai kuka lopulta vonkasi?

Kasva jo!

Vierailija
19/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 23v kahden lapsen äiti (2v&3kk), Päätin jo nuorena että lapset tulee aikaseen, paremmin niitten kanssa jaksaa touhuta :) Näin nuorena äitinä toivon että tuet nuorten päästöstä(tekivät he minkä päätöksen tahansa), ja kyselet tyttäreltäsi onko hän varmasti valmis äidiksi ja tietääkö hän mitä äitiys tuo tullessaan :) Minua ainakin auttoi kun oma äiti tenttasi kun kerroin raskaudesta.

Vierailija
20/23 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini oli 24 v äitini syntyessä. Äitini oli 20 v minun syntyessäni ja kun poikani syntyi olin 29 v, jolloin isoäitini oli 73 v ja äitini 49 v. Joten aivan mahtavaa, että pojallani on mummujen ja vaarien lisäksi ja iso-mummu, joka on erittäin virkeä edelleen :)

Myös sedälläni ja tämän vaimolla on jo lapsenlapsenlapsia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän