Miten päiväkoti jutut menee jos hakee paikkaa ja itse alkaa etsimään sijaisuuksia?
Eli olen lh ammatiltani joten töitä kyllä on, mutta minulla ei vakituista työtä. Ajattelin syksyllä ilmottatutua työttömäksi (olen nyt hoitovapaalla) ja alan itse soitella paikkoihin ja syksyllä olisi tavoitteena aloittaa työt. Laitan varmaan hei kohtapuoli päikkypaikan hakuun,vai? ja mitä jos ja kun saadaan paikka niin laitanko lapsen hoitoon vaikka itselle ei töitä vielä ole alkanut,koska tarkkaa ajankohtaahan en tiedä,koska minulle on tarjolla. Vai säilyykö paikka meille jonkin aikaa ja laitan sitten kun saan itse tiedon töistä??
Kommentit (3)
Jos jätät viime tippaan,saatat saada sen paikan ihan mistä vaan tarhasta.Ja kun saat paikan,laitat lapsen sinne heti
velvollisuus etsiä hoitopaikka kahdessa viikossa, jos vanhempi työllistyy uuteen työhön. Sijaisuuksia tulee varmaan tyypillisesti lyhyemmällä varoitusajalla? Jos näin on, et ehdi saamaan kunnalta mitään hoitopaikkaa riittävän nopeasti.
Eli haet paikkaa nyt heti, jotta lapsellasi on se, jotta pääset töihin tarvittaessa nopeasti. Tietääkseni paikka pitää ottaa vastaan, mutta jos et saa töitä, eihän sinun pakko ole joka päivä viedä lapsen silti hoitoon tai voit viedä myöhään ja hakea aikaisin. Sen verran, että lapselle hoitopaikka on tuttu.
Yhtäkkiä sitä hoitopaikkaa ei saa kuitenkaan.