Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ihan oikeastiko te KIELLÄTTE aikuisilta miehiltänne jotain?!

Vierailija
12.06.2011 |

Tuosta pilvenpoltteluketjusta tuli mieleeni... Ei minun tarvitse "antaa lupaa" tai "kieltää" mieheltäni yhtään mitään. Hän tekee itse päätöksensä ja on vastuussa teoistaan. Eli jos mielensä tekee kännätä, vetää huumeita ja käydä huorissa, niin siitä vaan. Tosin minä en enää sitten siinä vaiheessa ole maisemissa. Mutta ei minusta kieltäjäksikään ole. Aikuisen miehen on äitinsä kasvattanut ja kiellot antanut. Ihme porukkaa täällä!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis itsekin on tehnyt selväksi, ettei siedä tiettyjä asioita. Tai joutuu vielä tekemään, jos mies päättääkin vanhoilla päivillään vaikkapa alkaa pelaamaan sulkapalloa joka helkutin ilta tai kännäämään masennuksen seurauksena. Kato kun kaikkea ei voi tietää jo ennen häitä, eikä varsinkaan asioita, jotka tulevat eteen vasta niiden jälkeen.

Tottakai mies saa sulkapalloa pelata, vaikka joka ilta! Käsittämätön kommentti taas kerrassaan. ap

Vierailija
42/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim. meillä ei olisi ok jos mies pelaisi sulkapalloa joka päivä (kuten esimerkissä) tai edes esim. neljänä arkipäivänä viikossa. Sehän tarkoittaisi käytännössä sitä, että minä en saisi niinä iltoina tehdä muuta kuin hoitaa lapsia kotona. Meillä ainakin on sovittu (olen siis kieltänyt miestäni)niin, että molemmat saavat harrastaa omia juttujaan parina päivänä viikossa. Yhtenä päivänä siivotaan, ja loppuina kahtena päivänä ollaan yhdessä perheen kesken. Joskus sovitaan erikseen, että tänä viikonloppuna toinen voi mennä ulos ja olla huonovointinen seuraavana päivänä.

Mutta eihän siinä olisi mitään järkeä, että toinen saa tehdä mitä haluaa ja toinen ei voi tehdä sen takia mitään omaa? Oletko ihan sekaisin, vai eikö teillä ole lapsia?

Jos ei, niin voin jotenkin vielä ymmärtää kantasi. Meillä sovittiin kyllä asioista yhdessä jo ennen lapsiakin(silloin toki ex-tempore menot olivat yleisempiä), mutta jos on lapsia niin silloin toisen meno tarkoittaa aina sitä että toinen on kotona tai sitä että hommataan hoitaja, joka ei tietenkään aina onnistu hetken mielijohteesta.

Ai niin, mutta sulla onkin mies joka ei koskaan käy missään tai halua tehdä mitään koska on niiiiin älykäs ja aikuinen... Itse en tuollaista nössykkää edes ottaisi, haluan miehen jolla on oma elämä JA kyky tehdä kompromisseja (eli mukautua silloin tällöin diktaattorivaimon kieltoihin, sinun tulkintasi mukaan).

Ap siis itsekin on tehnyt selväksi, ettei siedä tiettyjä asioita. Tai joutuu vielä tekemään, jos mies päättääkin vanhoilla päivillään vaikkapa alkaa pelaamaan sulkapalloa joka helkutin ilta tai kännäämään masennuksen seurauksena. Kato kun kaikkea ei voi tietää jo ennen häitä, eikä varsinkaan asioita, jotka tulevat eteen vasta niiden jälkeen.

Tottakai mies saa sulkapalloa pelata, vaikka joka ilta! Käsittämätön kommentti taas kerrassaan. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim. meillä ei olisi ok jos mies pelaisi sulkapalloa joka päivä (kuten esimerkissä) tai edes esim. neljänä arkipäivänä viikossa. Sehän tarkoittaisi käytännössä sitä, että minä en saisi niinä iltoina tehdä muuta kuin hoitaa lapsia kotona. Meillä ainakin on sovittu (olen siis kieltänyt miestäni)niin, että molemmat saavat harrastaa omia juttujaan parina päivänä viikossa. Yhtenä päivänä siivotaan, ja loppuina kahtena päivänä ollaan yhdessä perheen kesken. Joskus sovitaan erikseen, että tänä viikonloppuna toinen voi mennä ulos ja olla huonovointinen seuraavana päivänä.

Mutta eihän siinä olisi mitään järkeä, että toinen saa tehdä mitä haluaa ja toinen ei voi tehdä sen takia mitään omaa? Oletko ihan sekaisin, vai eikö teillä ole lapsia?

Jos ei, niin voin jotenkin vielä ymmärtää kantasi. Meillä sovittiin kyllä asioista yhdessä jo ennen lapsiakin(silloin toki ex-tempore menot olivat yleisempiä), mutta jos on lapsia niin silloin toisen meno tarkoittaa aina sitä että toinen on kotona tai sitä että hommataan hoitaja, joka ei tietenkään aina onnistu hetken mielijohteesta.

Ai niin, mutta sulla onkin mies joka ei koskaan käy missään tai halua tehdä mitään koska on niiiiin älykäs ja aikuinen... Itse en tuollaista nössykkää edes ottaisi, haluan miehen jolla on oma elämä JA kyky tehdä kompromisseja (eli mukautua silloin tällöin diktaattorivaimon kieltoihin, sinun tulkintasi mukaan).

Mieheni ja minä olemme molemmat 8 tuntia päivässä töissä ja sen jälkeen harrastamme vähintään tunnin liikuntaa. Mitä väliä sillä on, meneekö mieheni lenkille vai pelaamaan sulkapalloa?

Ja et voisi enempää olla väärässä tuosta, etteikö mieheni kävisi koskaan missään :) Katseltiin juuri kesän kalenteria ja huomattiin, että seuraava ohjelmaton viikonloppu miehelläni on elokuun puolivälin jälkeen. Sitä ennen kalenteriin mahtuu juoksukisoja, pyöräkisoja, mökkireissuja, melontaa, häitä ja ulkomaanmatkoja. ap

Vierailija
44/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikkapa vauvan uni on tavallista herkemmässä, niin kyllä mä kiellän kotiin tulevaa miestäni meluamasta, ettei vauva herää. Tai kiellän jättämästä likapyykkejään lattialle, kuten sillä joskus on tapana.

Paha akka olen, kun miestäni kiellän. Ja silti mun ei ole koskaan tarvinnut kieltää pettämistä, rahan tuhlailua tai vaikka tuota nyt mainittua huumeidenkäyttöä. Ei tuollaisesta ole edes tarvinut keskustella. Ne on itsestäänselvyyksiä, sen verran olen tietenkin miestä valitessani katsonut, että suuret linjat ovat meillä synkassa.

Teidän mielestänne olen nyt sitten kuitenkin valinnut miehekseni vajakin, kun joudun kieltämään meluamisen, kun mies ei tiedä, että vauvalla on tänään uni herkässä.

Oukei...

2

Vierailija
45/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siltä putoaa pohja, kun paljastuu, että ap:lla ei ole lapsia. Tässä perheelliset kuvittelevat olevansa samalla viivalla, mutta totuus on, että lapsiperheessä, etenkin pikkulapsiaikaan, niitä sääntöjä on vain kummasti pakko tehdä enemmän, jos haluaa elää riidatonta arkea. Lapsettomana meillä tiukkapipoisillakin oli elämä aika paljon huolettomampaa.

Vierailija
46/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja narkkarin vaimolta en kyllä ota vastaan mitään parisuhdevinkkejä :-D

363 päivää vuodessa noudattaa lakeja ja säädöksiä, ei juo itseään känniin, ei tappele, ei kiroile, ei aja ylinopeutta, harrastaa liikuntaa, huomioi minut ja muut jne. Oon oikein tyytyväinen :) ap

Vierailija
47/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

363 päivää vuodessa noudattaa lakeja ja säädöksiä, ei juo itseään känniin, ei tappele, ei kiroile, ei aja ylinopeutta, harrastaa liikuntaa, huomioi minut ja muut jne. Oon oikein tyytyväinen :) ap

Ja mä oon vielä tyytyväisempi. :)

Vierailija
48/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on noin 365 päivää vuodessa. Ja mä oon vielä tyytyväisempi. :)

;)

ap

Vierailija
49/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse näen parisuhteen enemmän sopimuksena, mitä kieltoina ja käskyinä. Tokihan molempien toimintaa ohjaa se, että haluaa toiselle ja perheelle vain parasta, mutta hyvä joistakin asioista on myös sopia..

Ja siltä putoaa pohja, kun paljastuu, että ap:lla ei ole lapsia. Tässä perheelliset kuvittelevat olevansa samalla viivalla, mutta totuus on, että lapsiperheessä, etenkin pikkulapsiaikaan, niitä sääntöjä on vain kummasti pakko tehdä enemmän, jos haluaa elää riidatonta arkea. Lapsettomana meillä tiukkapipoisillakin oli elämä aika paljon huolettomampaa.

Vierailija
50/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on noin 365 päivää vuodessa. Ja mä oon vielä tyytyväisempi. :)

;) ap

Vierailija
51/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiellän minäkin. Tai ainakin yritän nalkuttaa, tehdäkseni vain selväksi, että jos ei meno muutu, niin minä lähden. Mistä sen muuten tietäisi, jos vaikka mies haluaisi muuttaa tapansa kunhan tajuaa, että muutoin menettää minut. Mun nykyinen miesystävä ei vain näytä uskovan. Nähtävästi ei ole enää muuta keinoa kuin toteuttaa uhkaus.

Suuri helpotus, kun lähdet. Nalkuttava akka on pahinta mitä voi olla. Oletko joskus kokeillut jotain muuta taktiikkaa? Jospa lopetat nalkuttamisen niin voit huomata, että elät onnellisessa parisuhteessa.

Se on varmaan sitten niin. Mä en tee mitään miehellä, joka vetää unilääkkeitä viinan päälle päästäkseen nukkumaan klo 22.00, ja aamulla yhä päissään alkaa tehdä moottorisahalla puita, tai metelöidä muuten, kun mä haluaisin nukkua, esim. klo 8.00. Ja juo salaa olutta autolla, jottei tarvitsisi tarjota mulle yhtään.

Tai joka alkaa humalassa nalkuttaa mulle.

Kumpikohan meistä enemmän menettää.. Mä en ainakaan mitään.

Vierailija
52/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltämisellä usein tarkoitetaan keskustelussa samaa kuin "katselisitteko tällaista/ottaisitko eron tämän takia" tms.

Vierailija
53/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tarvii onnelliseen elämään silloin tällöin huumeita. Jos ei saisi silloin tällöin pössytellä niin olis varmaan toooosi surullinen. Eikö ap ymmärrä etteivät kaikki tarvitse aivojen turruttamista ollakseen onnellinen? Toisten arki ei ilmeisesti ole yhtä raskasta, että tarvitsisi noin raskaat huvit. Vai luuletko että KAIKKI miehet pössyttelis ellei niitten naiset kieltäisi? =D

Vierailija
54/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tarvii onnelliseen elämään silloin tällöin huumeita. Jos ei saisi silloin tällöin pössytellä niin olis varmaan toooosi surullinen. Eikö ap ymmärrä etteivät kaikki tarvitse aivojen turruttamista ollakseen onnellinen? Toisten arki ei ilmeisesti ole yhtä raskasta, että tarvitsisi noin raskaat huvit. Vai luuletko että KAIKKI miehet pössyttelis ellei niitten naiset kieltäisi? =D

eikä koskaan juo yhtä ainoaa olutta, niin otan tän kommentin nöyränä vastaan. Muuten se on täyttä hevonkukkua. ap

Vierailija
55/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ei ole koskaan keskusteltu, riidelty tai käsketty, miten sen nyt sitten haluaa muotoilla omista toiveista, haaveista, arvoista jne. vaan molemmat elävät kuten haluavat ja "tuurilla" on molempien ollut hyvä olla. Minusta on äärimmäisen tärkeää keskustella miehen kanssa esimerkiksi ajatuksista koskien päihteidenkäyttöä, lasten kasvatustyylejä jne. Totta on, että molemmat lopulta tekevät itse ratkaisunsa, mutta on asioita, joista itse olen hyvin jyrkkä mielipiteissäni, ja siten niitä voidaan käskyiksikin luokitella.

Vierailija
56/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ei ole koskaan keskusteltu, riidelty tai käsketty, miten sen nyt sitten haluaa muotoilla omista toiveista, haaveista, arvoista jne. vaan molemmat elävät kuten haluavat ja "tuurilla" on molempien ollut hyvä olla. Minusta on äärimmäisen tärkeää keskustella miehen kanssa esimerkiksi ajatuksista koskien päihteidenkäyttöä, lasten kasvatustyylejä jne. Totta on, että molemmat lopulta tekevät itse ratkaisunsa, mutta on asioita, joista itse olen hyvin jyrkkä mielipiteissäni, ja siten niitä voidaan käskyiksikin luokitella.

Me olemme useasti puhuneet alkoholinkäytöstä - siis esimerkiksi siitä, kuinka typerää on olla kännissä. Molemmat toki juomme alkoholia, mutta emme humalahakuisesti. Meidän ratkaisumme tässä asiassa on ollut lähtökohtaisesti samanlainen, eikä asiasta ole tarvinnut "keskustella" eli komentaa toista tai näpäyttää. Ja sama pätee käytännössä kaikkea yhteiseloamme. Olemme niin samasta puusta veistettyjä ja yhteen kasvaneita. ap

Vierailija
57/57 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan siksi, että kyse on huumeista. Luulisin kuitenkin monen moralistin katsovan itse sormien läpi muuta rikollista toimintaa, kuten liikennerikkomuksia, TV -luvan maksamattomuutta, väkivaltaa, viranomaisten erehdyttämstä (esim. tukirahojen suhteen) jne jne. Eettiseltä kannalta moni "ymmärtää" myös pettämistä, valehtelua jne.

Täällä oli jonkun aikaa sitten ketju, jossa mamma oli saanut ukkonsa kiinni anabolisten steroidien käytöstä, mutta siinäkin keskityttiin ihan muuhun kuin siihen, että niiden ostaminen ja myynti on rikollista. Joissakin ketjuissa mamma on ihannoinut, kun mies "veti turpaan" jotain toista. Rikollistahan sekin on mitä suuremmassa määrin.

Tunkekaa moraalinne perseeseenne, jos ette itse (tai puolisonne) noudata kirjaimellisesti kaikkia maamme lakeja. Lakien noudattamattomuus tekee teistä rikollisia ihan samalla tavalla kuin "pössyttelijästä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan