Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ihan oikeastiko te KIELLÄTTE aikuisilta miehiltänne jotain?!

Vierailija
12.06.2011 |

Tuosta pilvenpoltteluketjusta tuli mieleeni... Ei minun tarvitse "antaa lupaa" tai "kieltää" mieheltäni yhtään mitään. Hän tekee itse päätöksensä ja on vastuussa teoistaan. Eli jos mielensä tekee kännätä, vetää huumeita ja käydä huorissa, niin siitä vaan. Tosin minä en enää sitten siinä vaiheessa ole maisemissa. Mutta ei minusta kieltäjäksikään ole. Aikuisen miehen on äitinsä kasvattanut ja kiellot antanut. Ihme porukkaa täällä!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiellän minäkin. Tai ainakin yritän nalkuttaa, tehdäkseni vain selväksi, että jos ei meno muutu, niin minä lähden. Mistä sen muuten tietäisi, jos vaikka mies haluaisi muuttaa tapansa kunhan tajuaa, että muutoin menettää minut. Mun nykyinen miesystävä ei vain näytä uskovan. Nähtävästi ei ole enää muuta keinoa kuin toteuttaa uhkaus.

Suuri helpotus, kun lähdet. Nalkuttava akka on pahinta mitä voi olla. Oletko joskus kokeillut jotain muuta taktiikkaa? Jospa lopetat nalkuttamisen niin voit huomata, että elät onnellisessa parisuhteessa.

Vierailija
22/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kieltämisessä yleensäkin ole kyseessä se, että tekee tahtonsa tiettäväksi (eli vaikka "en halua, että harrastat tuota vaarallista juttua" tai "en halua, että lähdet baariin") ja jos toinen siitä huolimatta näin tekee, niin saat vihat niskoilleen. Tuskin kieltämisessä kovin monella on kyse siitä, että fyysisesti estetään puolisoa menemästä johonkin tai tekemästä jotain.

Tsiisus!

Oon minäki ukolle sanonut, että en katso hyvällä, jos hän hankkii alkaa harrastamaan erästä hyvin vaarallista lajia, koska pelkään lastemme puolesta. En halua heidän menettävän isäänsä. Käytännössä siis olen kieltänyt tämän lajin mieheltäni, vaikka todellisuudessa hän tietysti voisi valita toisinkin, eli alkaisi kuitenkin harrastaa lajia ja ottaisi tietoisesti vihani niskoilleen.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan aiheellista. Muistuttaa sitä yhtä keskustelua jonkin aika sitten, jossa naiset olivat sitä mieltä, etteivät koskaan riidelleet miestensä kanssa. Monessa puheenvuorossa sanottiin, ettei riidellä, mutta jos nainen alkaa nalkuttaa niin mies vaan lähtee kävelylle kun ärsyttää tai vaan keskustellaan kiihtyneesti tms. Riitely käsitettiin sitten tilanteeksi, jossa heitetään tavaraa ja huudetaan. Eli käsityksillä on merkitystä...

kiellän minäkin. Tai ainakin yritän nalkuttaa, tehdäkseni vain selväksi, että jos ei meno muutu, niin minä lähden. Mistä sen muuten tietäisi, jos vaikka mies haluaisi muuttaa tapansa kunhan tajuaa, että muutoin menettää minut. Mun nykyinen miesystävä ei vain näytä uskovan. Nähtävästi ei ole enää muuta keinoa kuin toteuttaa uhkaus.

Suuri helpotus, kun lähdet. Nalkuttava akka on pahinta mitä voi olla. Oletko joskus kokeillut jotain muuta taktiikkaa? Jospa lopetat nalkuttamisen niin voit huomata, että elät onnellisessa parisuhteessa.

Vierailija
24/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kieltämisessä yleensäkin ole kyseessä se, että tekee tahtonsa tiettäväksi (eli vaikka "en halua, että harrastat tuota vaarallista juttua" tai "en halua, että lähdet baariin") ja jos toinen siitä huolimatta näin tekee, niin saat vihat niskoilleen. Tuskin kieltämisessä kovin monella on kyse siitä, että fyysisesti estetään puolisoa menemästä johonkin tai tekemästä jotain.

Tsiisus!

Oon minäki ukolle sanonut, että en katso hyvällä, jos hän hankkii alkaa harrastamaan erästä hyvin vaarallista lajia, koska pelkään lastemme puolesta. En halua heidän menettävän isäänsä. Käytännössä siis olen kieltänyt tämän lajin mieheltäni, vaikka todellisuudessa hän tietysti voisi valita toisinkin, eli alkaisi kuitenkin harrastaa lajia ja ottaisi tietoisesti vihani niskoilleen.

Että käytännössä siis olen kieltänyt mieheltäni tuon harrastuksen, enkä näe siinä mitään väärää. Aivan samalla tavalla hän voi "kieltää" minua aloittamasta vaikkapa strippauksen jossain tissibaarissa. En tajua, miksei parisuhteessa saisi kieltää toiselta asioita eli toisin sanoen kertoa, millaista käytöstä ei tältä suvaitse. Ei se ole samanlaista kuin kieltäisi lapselta jotain.

Vierailija
25/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tehdä mitä haluaa ja jos tietäisin pettävän, menisin viereen hurraamaan ja taputtamaan tahtia. Aktin jälkeen levittäisin vuorostani omat jalkani. t. täydelline vaimo

Vierailija
26/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "jos teet asian X, niin lähden menenään". Jotain vaarallisia harrastuksia (ja uskokaa pois, niitä miehellä riittää!) en todellakaan aio kieltää ja nämä perusjutut kuten uskollisuuden ja kohtuukäytön rahan ja alkoholin kanssa se on oppinut ihan kotikasvatuksensa myötä. Ei niistä tarvitse erikseen neuvotella. Oikeasti, ei meidän 15 vuoden liiton aikana ole tullut kertaakaan vastaan sellaista tilannetta, että olisin joutun häntä lähtemisellä uhkaamaan - saati muulla tavoin kieltämään. ap

Vierailija
27/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "jos teet asian X, niin lähden menenään". Jotain vaarallisia harrastuksia (ja uskokaa pois, niitä miehellä riittää!) en todellakaan aio kieltää ja nämä perusjutut kuten uskollisuuden ja kohtuukäytön rahan ja alkoholin kanssa se on oppinut ihan kotikasvatuksensa myötä. Ei niistä tarvitse erikseen neuvotella. Oikeasti, ei meidän 15 vuoden liiton aikana ole tullut kertaakaan vastaan sellaista tilannetta, että olisin joutun häntä lähtemisellä uhkaamaan - saati muulla tavoin kieltämään. ap

siitä pidä. Eli olet sen asian kieltänyt joko suoraan tai niin ettet edes itse huomaa.

Mä en vaan oikein usko, että yksikään parisuhde on sellainen etteikö siinä ole sääntöjä. Uskotellahan sä voit ihan mitä tahansa ja jopa itse uskoa parisuhteesi täydelliseen säännöttömyyteen ja siihen ettei teillä muka ole "kieltoja". On niitä, usko pois.

Vierailija
28/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on asioita joita en hyväksy, ja ne olen kertonut miehelle. Samoin on asioita joita hän ei hyväksy , ja minä tiedän ne.

Olemme puolisomme valinneet siten ettei erikseen tarvitse alkaa kieltämään mitään.

En salli kotonani käytettävän huumeita, väkivaltaisita käytöstä minua tai lastani kohtaan yms. aika perus juttuja, mutta eipä ole miehellä ollut tarvetta kokeilla että kieltäsinkö jos vaikka kokeilee.

Ja en hyväksyisi miehen pilvenpolttelua.

Vierailija
29/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten usko, teillä on varmasti asioita joita mies ei tee vain siksi että tietää ettet sinä

siitä pidä. Eli olet sen asian kieltänyt joko suoraan tai niin ettet edes itse huomaa.

Mä en vaan oikein usko, että yksikään parisuhde on sellainen etteikö siinä ole sääntöjä. Uskotellahan sä voit ihan mitä tahansa ja jopa itse uskoa parisuhteesi täydelliseen säännöttömyyteen ja siihen ettei teillä muka ole "kieltoja". On niitä, usko pois.

En ole ollut koskaan tarvetta kieltää tai uhkailla, edes huomaamatta, koska olen valinnut sen verran fiksun miehen ja olen itsekin erittäin joustava :) ap

Vierailija
30/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut koskaan tarvetta kieltää tai uhkailla, edes huomaamatta, koska olen valinnut sen verran fiksun miehen ja olen itsekin erittäin joustava :) ap

että silloin tällöin hän polttaa pössyä ystäviensä kanssa, ja se on minulle täysin fine. Eli tällä tasolla liikutaan. ap

Vierailija
31/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta pilvenpoltteluketjusta tuli mieleeni... Ei minun tarvitse "antaa lupaa" tai "kieltää" mieheltäni yhtään mitään. Hän tekee itse päätöksensä ja on vastuussa teoistaan. Eli jos mielensä tekee kännätä, vetää huumeita ja käydä huorissa, niin siitä vaan. Tosin minä en enää sitten siinä vaiheessa ole maisemissa. Mutta ei minusta kieltäjäksikään ole. Aikuisen miehen on äitinsä kasvattanut ja kiellot antanut. Ihme porukkaa täällä!

Vapaus ja vastuu!

Vierailija
32/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että silloin tällöin hän polttaa pössyä ystäviensä kanssa, ja se on minulle täysin fine. Eli tällä tasolla liikutaan. ap

Vierailija
33/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se KIELTÄMISTÄ jos sanon, että joku miehen tahtoma asia ei käy minulle, minkä seurauksena hän jättää sen tekemättä. Jos, niin kyllä, kiellän mieheltäni asioita. Mielestäni tämä on kyllä ihan normaalia; olisihan se aika erikoista, että parisuhteessa ja perheessä asiat tehtäisiin aina vain oman mielen mukaan muita huomioimatta. Aika harvat ovat aina samaa mieltä kaikesta/haluavat samoja asioita.

Vai onko ero siinä MITEN kielletään? Meillä yleensä sanotaan että mulle ei nyt millään sopisi tämä siksi ja sen takia, voisitko tehdä toisin. Mun mies ei ainakaan ole mikään tunneälyn ihmelapsi, en voi olettaa että hän aina tajuaisi tehdä asiat niin että mulle ei siitä aiheutuisi haittaa. Jos en koskaan "kieltäisi" niin meidän perhe-elämä olisi aika kurjaa, koti olisi kaatopaikka ja minä en koskaan pääsisi omiin menoihini. Itse olen ajattelevaisempi, muttan kyllä mieskin joskus sanoo että nyt mulla olis tällainen juttu, voisitko muuttaa suunnitelmiasi. Kauheaa diktatuuria?

Vierailija
34/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitaan nyt vaikka sekin että silloin tällöin hän polttaa pössyä ystäviensä kanssa, ja se on minulle täysin fine. Eli tällä tasolla liikutaan. ap

Tiedätkö millaista riistoa kansainväliseen huumekauppaan liittyy? Oletko tietoinen siitä keiden kanssa miehesi liikkuu? Mikä on motiivisi, että kerroit tämän meille? Miksi et kerro poliisille tietojasi? Minä paheksun syvästi sitä, että et puutu miehesi laittomaan huumeidenkäyttöön.

Vierailija
35/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika harva kattelis.

Mutta siksipä annoinkin tämän esimerkin, koska tiedän että täällä mammat ovat keskiverrosti aika paljon tiukkapipoisempia ja löytävät varmasti miehen kuin miehen käytöksestä paljon kieltämisen aiheita. Minä en löydä. ap

Vierailija
36/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyihän se syy sieltä.

Vierailija
37/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika harva kattelis.

Mutta siksipä annoinkin tämän esimerkin, koska tiedän että täällä mammat ovat keskiverrosti aika paljon tiukkapipoisempia ja löytävät varmasti miehen kuin miehen käytöksestä paljon kieltämisen aiheita. Minä en löydä. ap

Vierailija
38/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ylpeä siitä että hän harrastaa laitonta toimintaa? Tiedätkö millaista riistoa kansainväliseen huumekauppaan liittyy? Oletko tietoinen siitä keiden kanssa miehesi liikkuu? Mikä on motiivisi, että kerroit tämän meille? Miksi et kerro poliisille tietojasi? Minä paheksun syvästi sitä, että et puutu miehesi laittomaan huumeidenkäyttöön.

Sanotaan nyt niin, että kansainväliset huumekauppiaat eivät mieheni satunnaisesta pilvenpoltosta rikastu ;) En pidä muutaman kerran vuodessa tapahtuvaa sihauttelua poliisiasiana, olkoonkin laitonta Suomessa. Aika monessa muussa maassa se ei ole laitonta ja toivon, että Suomenkin lainsäädäntöä tältä osin sorvataan järkevämpään suuntaan. Tiedän myös muuten monta ystävää, jotka eivät maksa tv-lupamaksujaan, ajavat ylinopeutta ja kävelevät punaisia päin. En minä heistäkään rikosilmoitusta tee. ap

Vierailija
39/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäminen ja sen tekeminen selväksi että häivyt

jos ei-toivottavaa käyttäytymistä ilmenee, ovat mielestäni samoja asioita.

Ap siis itsekin on tehnyt selväksi, ettei siedä tiettyjä asioita. Tai joutuu vielä tekemään, jos mies päättääkin vanhoilla päivillään vaikkapa alkaa pelaamaan sulkapalloa joka helkutin ilta tai kännäämään masennuksen seurauksena. Kato kun kaikkea ei voi tietää jo ennen häitä, eikä varsinkaan asioita, jotka tulevat eteen vasta niiden jälkeen.

Vierailija
40/57 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[sä katsot varmaan aika monta muutakin asiaa sormien läpi

Kuten jo mainitsin, tv-lupamaksujen laiminlyöntejä ja punaisia päin kävelemistä, näin esimerkiksi. Mikään mikä ei vahingoita tai loukkaa kanssaihmisiä, on minulle ok. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän