Mitä mieltä? Lapsen tulevassa koulussa on sääntö,
että jos lapsi on niin sairas, ettei voi osallistua liikuntatunneille, on parasta pysyä kokonaan kotona.
Minä en oikein tiedä mitä mieltä olisin, juuri tuon netistä luin. Toisaalta hyvä, mutta toisaalta lapsi jää turhaan jälkeen muissa oppiaineissa, jos on muuten terve, mutta esim. kovan yskän takia ei pysty pallon perässä juoksemaan tms. Meidän muksuilla yskä on usein ihan vähäistä, jos tehdään rauhallisia juttuja, mutta jo reipas kävely saa yskimään melkein kaksin kerroin.
Kotona voin toki aivan hyvin pitää kolmena ensimmäisenä lukukautena, koska olen itse hoitovapaalla. Se siis ei ole se, joka mietityttää.
Kommentit (55)
jos on talvella liikuntatunti kello 8 ja mennään hiihtämään, niin koulussa ei välttämättä ole edes toista sellaista luokkaa paikalla, mihin kaikki ne lapset laittaa istumaan kirjan kanssa, jotka eivät voi osallistua. Tai entäs uimahallikäynnit? Niihin menee monta tuntia, kauhea homma sijoitella lapsia sinne ja tänne.
Liikuntapainotteinen koulu? Josss liikuntaa joka päivä ja se on sitten maailman tärkein asia? Viis matikasta ja muista aineista???
Välituntisinhan ei voi olla sisällä ilman valvontaa.
Olin itse lapsena liikuntatunneilta pois, kun käsi oli murtunut. Pystyin silti aivan mainiosti osallistumaan muille tunneille. Olisi ollut älyttömyyttä jäädä koulusta kokonaan pois!
Meillä oli ainakin luokilla 4-9 useita 'cooleja' tyttöjä jotka eivät voineet osallistua mihinkään hiottavaan liikuntaan koulussa koska meikki olisi mennyt pilalle kesken päivän. Ja paljon löytyi itse kirjoitettuja ja vanhempien kirjoittamia lupalappuja ettei liikuntatunneille tarvitse tälläkään kertaa osallistua.
Jos lapsella on kova yskä, niin eikö sitten välitunnit ulkona talvella haittaa ollenkaan? Välituntisinhan ei voi olla sisällä ilman valvontaa.
Vaan kaikkia maailman sairauksia, jotka estää liikuntatunnille osallistumisen. Esim. jos jalka poikki, niin kouluun ei ole menemistä!!! Vai mitä ap`?
Saiko lapsi tosiaan olla päiväkodissa ulkoilun ja liikunnan ajat sisällä, kun oli sairas. Kyllä meidän lasten päiväkodista sanottaisiin, että lapsen on paras sairastaa kotona, jos esittäisin jotain erityisvaatimuksia päivän toimintaan.
Saiko lapsi tosiaan olla päiväkodissa ulkoilun ja liikunnan ajat sisällä, kun oli sairas. Kyllä meidän lasten päiväkodista sanottaisiin, että lapsen on paras sairastaa kotona, jos esittäisin jotain erityisvaatimuksia päivän toimintaan.
Sen sijaan oppivelvollisuus on.
varmasti tämä ap:n lapsen koulun sääntö koskee juuri näitä nuhia ja yskiä, joita potiessa lapset eivät saa liikkua liikuntatunneilla, mutta samat lapset juoksevat kyllä hikipäässä kaikki välitunnit pelaamassa tms.
Minä en usko, että missään koulussa on sääntöä, että kouluun ei saa tulla, jos on jalka poikki varmasti tämä ap:n lapsen koulun sääntö koskee juuri näitä nuhia ja yskiä, joita potiessa lapset eivät saa liikkua liikuntatunneilla, mutta samat lapset juoksevat kyllä hikipäässä kaikki välitunnit pelaamassa tms.
Millainen tuo sääntö ihan tarkalleen on?
Oppivelvollisuuden voi myös suorittaa kotikouluna jos ei koulun säännöt kiinnosta.
varmaan vaihtaa koulua. Ei tollaseen idiootti-kouluun kannata mennä.
Selitettiin, että jos pystyy kävelemään tai pyöräilemään kouluun, osallistuu myös liikuntatunnille. Osallistua pitää, mutta voi löysäillä jos esim. yskittää tai sattuu johonkin.
Onhan se vähän oudon kuulosta, mutta ymmärrän opettajan turhautumisen jos jatkuvasti pikkuvaivojen vuoksi lupalappua kannetaan.
Miksi lapsen pitäisi mennä sairaana kouluun tartuttamaan muita?
neljää eri koulua. Ei kannata näihin kouluihin sitten tulla, jos asia häiritsee.
Meillä on sama sääntö, meidän perheessä käydään neljää eri koulua. Ei kannata näihin kouluihin sitten tulla, jos asia häiritsee.
Jos jalka poikki, saako mennä kouluun?
mikä on sairaus, mikä häiritsee vain liikuntatunneilla, eikä tartu? Jos kyseessä on pysyvä tila, eikö siihen saa jo liikunnasta vapautuksen?
mikä on sairaus, mikä häiritsee vain liikuntatunneilla, eikä tartu? Jos kyseessä on pysyvä tila, eikö siihen saa jo liikunnasta vapautuksen?
Käsi poikki, varvas poikki..ym..ym.. Et ole ikinä kuullut tällaisista tapauksista? Tässäkin ketjussa moneen kertaan mainittu....
tietenkään se ei koske mitään murtumia tms. 41
Jos lapsellasi on kerran rasitusastma, kai teillä on hoitava lääke siihen, esim. jokin keuhkoputkia avaava lääke?
joka lääkärin mielestä ei enää vaatinut kotihoitoa.
Jos nilkka venähtää, niin tuskin opettaja silloin pakottaa liikkumaan. Meillä kyllä tosin käytäisiin varmaan lääkärissäkin lapsen kanssa, jos nilkka on kovin kipeä ja moninkertaiseksi turvonnut, mutta jokainen toki tavallaan. Mutta voin kuvitella, että hankalaa se liikuntatunnilla on opettajallekin, jos joidenkin ei tarvitse osallistua, sairaus leviää varmasti myös niihin, jotka eivät satu pitämään kyseisen tunnin ohjelmasta. Ja jaksaako lapsi tosiaan istua kaksi tuntia jossain näyttämön reunalla katsomassa kun muut pelaavat.