Mitä mieltä? Lapsen tulevassa koulussa on sääntö,
että jos lapsi on niin sairas, ettei voi osallistua liikuntatunneille, on parasta pysyä kokonaan kotona.
Minä en oikein tiedä mitä mieltä olisin, juuri tuon netistä luin. Toisaalta hyvä, mutta toisaalta lapsi jää turhaan jälkeen muissa oppiaineissa, jos on muuten terve, mutta esim. kovan yskän takia ei pysty pallon perässä juoksemaan tms. Meidän muksuilla yskä on usein ihan vähäistä, jos tehdään rauhallisia juttuja, mutta jo reipas kävely saa yskimään melkein kaksin kerroin.
Kotona voin toki aivan hyvin pitää kolmena ensimmäisenä lukukautena, koska olen itse hoitovapaalla. Se siis ei ole se, joka mietityttää.
Kommentit (55)
meidän lasten kouluissa kyse on siis sairastamisesta tietenkään se ei koske mitään murtumia tms. 41
se kitarisaleikkaus? Päivä kotona, viikon liikuntakielto? Saako teidän koulussa mennä kouluun?
18 miksi ette pyytäneet lääkärintodistusta
eikä tuommoisia sääntöjä koko koulussa edes ole. Siellä luotetaan siihen että vanhemmat osaavat käyttää järkeään ja lasten sanaan luotetaan myös.
jos teillä on lapsilla murtumia, infektioita yms., miksi ette pyydä todistusta lääkärikäynnin yhteydessä? Meiltä on aina jo lääkäri ihan itsekin kysynyt, tarvitaanko sellainen.
Säännössä ei mainittu mitään, minkälaisia vaivoja koskee. Mutta sairaudesta puhuttiin, joten tuskin tarkoittaa murtuneita jalkoja, koska nehän eivät varsinaisesti ole sairauksia.
Pistin jo sivun kiinni, mutta siinä luki jotain sellaista, että jos on niin sairas, ettei voi osallistua liikuntatunneille, on parasta pysyä kotona.
Saiko lapsi tosiaan olla päiväkodissa ulkoilun ja liikunnan ajat sisällä, kun oli sairas. Kyllä meidän lasten päiväkodista sanottaisiin, että lapsen on paras sairastaa kotona, jos esittäisin jotain erityisvaatimuksia päivän toimintaan.
Esikoulussa tuo asia ei ollut ongelma, vaan siellä käytettiin järkeä. Niin hoitajat kuin vanhemmatkin. Sitä paitsi sieltä oli paljon helpompi olla pitkiäkin pätkiä poissa kuin koulusta, jossa oikeasti jää jälkeen.
ap
Entas jos lapsella on vaikka juuri ollut mononukleoosi, jonka jalkeen ei saa moneen viikkoon saada iskua vatsaan ettei perna repea, joten esim. rajut pallopelit kiellettyja, mutta muuten voi elaa ihan normaalia elamaa? Pitaako sitten olla viikkokausia kotona? Vastaavia tilanteita tulee mieleen muitakin.
Ei se normaali koulupäiväkään vastaa kotilepoa. Välitunneillakin pitäis jaksaa. Eikä muita saa häiritä omalla yskällänsä.
Jos lapsi kotona jaksaa tehdä tehtäviä, niin eihän siinä edes jää yhtään jälkeen.
jos teillä on lapsilla murtumia, infektioita yms., miksi ette pyydä todistusta lääkärikäynnin yhteydessä? Meiltä on aina jo lääkäri ihan itsekin kysynyt, tarvitaanko sellainen.
erinäisten vaivojen takia. Kaksi kertaa olen pyytänyt lääkärintodistusta. Lääkäri sanoi suoraan, että me emme täällä mielellään kirjoita mitään todistuksia, koska se vie aikaa. Pitkin hampain sain sitten kirjoittamaan sen todistuksen kun sanoin, että työpaikka vaatii sen. Toisella kerralla todistusta pyynnöstäni huolimatta ei tippunut vaan jouduin tekemään tunnit takaisin työpaikalle.
Jos lapsellasi on kerran rasitusastma, kai teillä on hoitava lääke siihen, esim. jokin keuhkoputkia avaava lääke?
Kunhan vain hitaasti paranevia yskiä. ap
Estelin ensin, mutta suostuin, ja selkeä asmalöydöshän siellä oli. Ihan yllätys minulle!
Janican ei tarvi tulla uimaan, Nicon ei tarvi hiihtää -lapuista.
Meidän lapsen koulun poissaololapussa on erikseen kohta jossa kysytään liikuntarajoitteista.
Ensimmäisellä kerralla kunlapsemme oli saoras ja palasi flunssan jälkeen kouluun emmme laittaneet liikuntarajoitteita.
Seurauksena oli uusi sairastuminen ja taas usean päivän poissaolo koulusta.
Tästä viisatuneena kilelsimme seuraavan flunssan kuumeen mentyä ohi liikunna viikoksi. Lapsi ei myöskään osallitunut vapaa-ajallaan liikunta harrastustensa harjoituksiin. Hän ei myöskään leikkinyt ulkona pakkasessa.
Näin toimiessamme lapsi sai toipua rauhassa.
lapsi pystyi aivan loistavasti ottamaan osaa muihin kouluaineisiin.
Emme tosiaankaan huviksemme kielläpelkästään kolululiikuntaa vaan samalla rajoitamme liikuntaa ja fyysistä rasitusta ylensäkin myös kolulun ulkopuolella.
Yleensä koulussa on myös muita,jotka eivät osallistu kyseisenä päivänä liikuntaan. Meillä ainakin lapsi meni rinnakkaisluokan tunnille joskus erityisopettaja tulee valvomaan jos liikunnasta vapautettuja on useita.
jossa jonkun luokan luultavasti koko viikon erityisopetusresurssi voidaan käyttää siihen, että erityisopettaja vahtii koulussa sairaita lapsia.
jossa jonkun luokan luultavasti koko viikon erityisopetusresurssi voidaan käyttää siihen, että erityisopettaja vahtii koulussa sairaita lapsia.
ja pystyn kyllä opetukseni ohessa vahtimaan lapsia, jotka syystä tai toisesta eivät voi olla luokkansa mukana (esim. sellaisia, jotka eivät osallistu johonkin uskonnolliseen tilaisuuteen). Eivät häiritse opetusta ollenkaan, kun omissa hommissaan ovat. Ja silloin, kun minun omat oppilaani tekevät jotain tehtävää, minulla on aikaa noille "ylimääräisille".
Meidän koulussa opettajat sanovat että pitää ottaa liikuntavaatteet mukaan liikunnantunnille aina voi tehdä jotain ja minulle tuli poissa olo liikunnantunnilta minulla oli nuha ja kurkkukipeä. Tulin kouluun siksi, koska minulla oli kaksi koetta ja läksyjä niin ne olisi siirtynyt semmoisille päiville joissa olisi ollut muita kokeita ja olin kykeneväinen olemaan muilla oppitunneilla. Vanhempani ilmoittivat että minä en voi osallistua liikunnan tunnille ja samana päivänä luokanvalvojani joka ei ole edes liikunnan opettajani ilmoittaa että pitää otta liikuntavaateet liikunnan tunnille vaikka onkin kipeä koska voi aina tehdä jotain. ja jos ei ota niin siitä tulee poissa olo eli se vaikuttaa liikunnan numerooni . minusta kouluni opettajat toimivat väärin tässä asiassa mutta en tiedä saanko lähettää rehtorille anonyyminä viestiä kyseisestä asiasta ja saako rehtori alkaa etsimään kuka on tämän viestin takana?
sitä ennen on ihan turha jankata täällä kun ei tiedetä mistä on kyse. Minäkään en usko, että tuolla tarkoitetaan mitään murtumia, vaan ihan vaan näitä perus kuume- ja räkätauteja.