Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laittaisko lapselle korvakorut vai ei (uskontoasiaa..)

Vierailija
11.06.2011 |

olen tavallisessa perheessä kasvanut, sittemmin aikuisiällä uskoon tullut (lestadiolainen), ehin jonkun vuoden elää vl-säännöillä, mutta nyt olen huomannut, ymmärtänyt, että heidän säännöt ovat heidän omaa tapaa, eivät raamatusta (mm.rytminen musiikki,korvikset,ehostus jne.) En siis näe noissa asioissa mitään pahaa. Mitä tehdä? Ottaako hatkat vl:stä, sanoa suoraan niille ihmisille mitä ajattelen. Lapset haluais korvakorut, kannaatako laittaa? Tämä on toki oma päätökseni, mutta miten te muut vastaavanlaisessa tilanteessa olette toimineet?

Olen edelleen uskovainen, vl-uskon mukaan varmaankaan en, koska teoillani kiellän uskoni. Vai pitäiskö vaan pitää mölyt mahassa, ja elää vl-sääntöjen mukaan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev.lut. kirkon sisällä suosittelen herätysliikkeitä, esim Kansanlähetys tai Sley, Luther-säätiökin voi olla hyvä paikka, kyllä näitä löytyy.

Vierailija
22/26 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä et usko niinkuin vl-uskossa opetetaan niin miksi kuulut edelleen liikkeeseen? Eikö se ole aika raskasta elää jonkun ulkoisen kaavan mukaan?

t. vl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä et usko niinkuin vl-uskossa opetetaan niin miksi kuulut edelleen liikkeeseen? Eikö se ole aika raskasta elää jonkun ulkoisen kaavan mukaan?

t. vl

kuinka itse koet säännöt ym?

Vierailija
24/26 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette ole vaihtanut jo aiemmin seurakuntaa esim.helluntalaisuus

Vierailija
25/26 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset oikeasti pohtii näitä asioita ja uskaltaa tehä ratkaisuja

Vierailija
26/26 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisin huomannut tämän keskustelun aiemmin! Elän itse samoissa ajatuksissa. Olen vl ja minulla on ollut nyt vuoden ajan korvakorut. Kulunut vuosi on ollut yksi elämäni raskaimmista. Minua on itketetty, puhuteltu -mutta myös rakastettu. Oma isä lopetti tervehtimästä Jumalanterveellä korvisten laiton jälkeen samoin moni muukin vl. Isän ratkaisu tuntui pahimmalta. Olen pohtinut uskonasioita niin paljon, rukoillut Jumalaa avuksi. Olen hyvin ulospäin suuntautunut ja herkkä ihminen, joka ei halua luopua vl-uskosta. Usko on minulle elämän perusta ja turva -tärkein asia. Kun laitoin korvikset, usko kyseenalaistettiin. Uskovaiset kun eivät käytä korviksia!

Ajattelen, että usko Jumalaan on jotain sellaista, joka näkyy ihmisestä ulospäin käytöksessä ja siinä miten kohtaa lähimmäisen. Korvakoruja ei kielletä raamatussa. Usko ei ole siis sidottu koruihin millään lailla. Haluan olla uskovainen nainen, joka pyrkii elämään Jumalan sanan mukaan. Korvakorut ovat kulttuurinen asia vl-piireissä. Uskovainen voi olla vaikka korvakorut ottaakin -jokainen pappi ja puhuja on niin minulle sanonut!

Toivottavasti laitoit korvikset. Meitä 'uranuurtajia' tarvitaan! Tie ei ole helppo, mutta avataan sitä nöyryydellä ja Jumalanlasten rakkaudella! ♥ Kaikkea hyvää sinulle ja Jumalan siunausta syksyyn! ♥