onko työvoimatoimistossa töissä jotain idiootteja vai mikä on homman nimi?
olen lomautettuna kesän.
aloitin uudessa työpaikassa helmikuussa. sanoin luonnollisesti itseni irti edellisestä työpaikasta.koska uudessa paikassa saan parempaa palkkaa.
(molemmat samaa alaa,ja kesän lomautukset ihan normaalia)
nyt työvoimatoimistosta tuli "selvitys työvoimaviranomaiselle" :
edellinen työsuhteenne päättyi omaan pyyntöön.miksi?antakaa oma selvityksenne asiasta.
voi vittu mitä nuijia.luuleeko ne siellä,että repeän kahteen paikkaan yhtäaikaa?? ei siinä mitään,kyllä minä selvitän,mutta eikö tosiaan siellä tarvitse järkeä käyttää lainkaan?
toisaalta voisin haistattaa niile pitkät selvityksessäni,ja käskeä ottamaan sen minun työttömyyskorvauksen vaikka niiden typerysten kahvikassaan....
Kommentit (31)
Sis edellinen viesti oli työnantajalle.
Eikö heille riitä tieto missä on nyt ja että on sieltä lomautettuna? Vai luulevatko ne että ap on kahdessa paikassa yhtäaikaa, toisessa lomautettuna ja käy toisessa ja yrittää silti saada päivärahoja?
syyn kysyminen kuulostaa näillä tiedoilla mitä tästä saa oudolta. Mutta miksi otat asiasta noin kauheat pultit? Itse tod.näk. vastaisin kysymykseen ja antaisin asian olla sen jälkeeen. Virkailijan on varmasti täytynyt vaan varmistaa lausunnon oikeellisuus. Onko mahd. että sinulla olisi tullut ilmoittautumisen yhteydessä jokin rasti väärään kohtaan tai jotain muuta sellaista mistä olisi asia pitänyt varmistaa vielä.
He haluavat tietää, että oletko vaihtanut työpaikkaa esim vakituisesta osa-aikaiseen VAPAAEHTOISESTI ja oletko esim ollut tietoinen edellisestä vakituisesta työpaikastasi siirtyessäsi nykyiseen, että jo muutaman kuukauden työsuhteen jälkeen sinut tullaan lomauttamaan.
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi, jos olet itse vaikuttanut siihen, että olet lomautettuna tai olisit sen omalla toiminnallasi voinut välttää (siis jäämällä entiseen työpaikkaasi) niin et ole oikeutettu korvauksiin lomautuksen ajalta.
Mielestäni ihan asiallinen kysymys ja oikein, että sitä kysytään ja selvitetään, koska muutenhan kaikki vaihtaisi vakkariduunin osa-aikaiseen ja työpaikkaan missä koko ajan lomautuksella koska saisi rahaa tekemättä mitään.
Vastauksesi tyyli kuulosti asiattoman lisäksi naurettavalta.
Musta ihan aiheellinen kysymys miksi olet vaihtanut uuteen työhön josta sinut lomautetaan muutaman kuukauden kuluttua työsi alkamisesta. Ensimmäinen mielikuva on tarkoituksen mukainen karenssin välttäminen.
Kun kerran haluat elää yhteiskunnan elättinä, niin sinun pitää olla valmis selvittämään tekemisesi. Yksityisyytesi voit säilyttää elättämällä itse itsesi. Esimerkiksi hankkimalla toisen työpaikan lomautusten ajaksi.
Vastauksesi tyyli kuulosti asiattoman lisäksi naurettavalta.
Musta ihan aiheellinen kysymys miksi olet vaihtanut uuteen työhön josta sinut lomautetaan muutaman kuukauden kuluttua työsi alkamisesta. Ensimmäinen mielikuva on tarkoituksen mukainen karenssin välttäminen.
Kun kerran haluat elää yhteiskunnan elättinä, niin sinun pitää olla valmis selvittämään tekemisesi. Yksityisyytesi voit säilyttää elättämällä itse itsesi. Esimerkiksi hankkimalla toisen työpaikan lomautusten ajaksi.
olen AINA,vuosikaudet maksanut palkastani liiton jäsenmaksut,ja sillä eä,että liitto maksaisi minulle nyt päivärahaa,ei ole hevonvitun tekemistä yhteiskunnan elättinä olemisesta!
työttömyyskassa on eri asia kuin esim. sossu... ei taida tuo mennä sossupummin käsitykseen,luulee,että kaikki raha tulee yhteiskunnalta....
ap
asenne. SIKSI ne sitä kysyy, kun jos itse irtisanoudut niin saat 3 kk karenssin. Mutta syy irtisanoutumiseen voi lyhentää karenssia. Eli ihan sun omaks parhaaks tämä kysely tuli. Vaikka harvoimpa ne sitä karenssia lyhentää. Mutta MIKSI helvetissä sä irtisanouduit nyt jo? En jaksa lukea uudestaan kaikkia vastauksia. Mutta milloin uusi työsi alkaa? Luulenpa, ettet tule työttömyyskorvausta saamaan.
Siis sä oletkin jo uudessa työssä ja nyt jo lomautettuna :O
asenne. SIKSI ne sitä kysyy, kun jos itse irtisanoudut niin saat 3 kk karenssin. Mutta syy irtisanoutumiseen voi lyhentää karenssia. Eli ihan sun omaks parhaaks tämä kysely tuli. Vaikka harvoimpa ne sitä karenssia lyhentää. Mutta MIKSI helvetissä sä irtisanouduit nyt jo? En jaksa lukea uudestaan kaikkia vastauksia. Mutta milloin uusi työsi alkaa? Luulenpa, ettet tule työttömyyskorvausta saamaan.
edellinen työsuhteeni loppui 12.3.
kuinka pitkään minun olisi pitänyt roikkua vanhassa työssäni,samaan aikaan tehden uudessa paikassa??
ap
Ihme juttu! Hoputtivat mun polvileikkausta ja kaikki meni pieleen. Mutta miten ja miksi se asia työkkärille kuuluisi?
Kannattaisko lukea ennenkuin alkaa kirjoittamaan?
Ja jos vielä jatkaa niin miten työpaikanvaihdos päivittyisi työvoimatoimistoon jollet sitä itse tee? Työvoimatoimistolla ole edes kaikista tietoja jos heidän palvelujaan ole käyttänyt.
Pieni ihminen tekee yleensä sen ratkaisun että ottaa paremman palkan jos kahdessa samanlaisessa työpaikassa saa eri palkkaa. Ei sitä tehdä pelkän palkan vuoksi, se "pelkkä" on suurin syy monille miksi työtä yleensäkään tehdään, erityisesti pienipalkkaiselle.